تاریخ انتشار: 1395/04/20 14:30
معاون وزیر ورزش:
کد خبر: 274737

در سال 95 سه نوبت پرداختی به فدراسیون های المپیکی انجام شده است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان: طی بازیدی که از فدراسیون های المپیکی طی این مدت داشتیم، مشکل خاصی از نظر مالی وجود ندارد.
در سال 95 سه نوبت پرداختی به  فدراسیون های المپیکی انجام شده است.

به گزارش فرتاک ورزشی، سید نصرالله سجادی ظهر امروز (یکشنبه) در آئین افتتاح دوازدهمین دوره رقابت های شطرنج قهرمانی مدارس آسیا در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد:

وی درباره پیش بینی وضعیت کاروان ایران در سی و یکمین دوره بازی های المپیک 2016 ریو، اظهار داشت: کسب 63 سهمیه المپیک برای ایران خوب است چرا که از 1948 لندن تا 2016 ریو 640 ورزشکار به این مسابقات اعزام کردیم که به طور میانگین در هر دوره 40 ورزشکار به المپیک اعزام شده است.

سجادی اظهار امیداری کرد که کاروان ایران در ریو خوب ظاهر شود، زیرا فدراسیون های المپیکی و ورزشکاران و کادر فنی، تلاش زیادی تا به امروز داشته اند.

وی در عین حال اضافه کرد: طی هفته آینده آماری از بازیدهای مسئولان وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون های المپیکی در سال 94 و 95 منتشر خواهیم کرد.

معاون وزیر ورزش در خصوص رقابت های شطرنج قهرمانی مدارس آسیا نیز گفت: این مسابقات در رده های سنی مختلف و با حضور شطرنج بازان 17 کشور آسیایی به میزبانی تهران در فدراسیون شطرنج و هتل ورزش برگزار می شود و بدون تردید برگزاری چنین مسابقاتی به توسعه شطرنج در رده های سنی پائین کمک می کند.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که وزارت ورزش و جوانان برای شناسایی و توسعه استعدادهای ورزشی در رده های سنی پائین اقدام کرد، فعال شدن مراکز استعدادیابی در کشور است.

سجادی گفت: رشته شطرنج نیز جزو یکی از همین رشته های مورد توجه وزارت ورزش و جوانان بوده و هست و ابلاغ دستورالعمل ایجاد کانون های استعدادیابی به فدراسیون ها و اداره های کل ورزش استان های کشور، نشان از توجه و توسعه رشته های مختلف ورزشی در بین مسئولان ورزشی دارد.

معاون وزیر ورزش در عین حال افزود: با ابلاغ راه اندازی کانون های استعدادیابی، بخش خصوصی نیز در این زمینه فعال خواهد شد و با این اقدام توسعه در رشته های مختلف ورزشی از سنین پایه صورت خواهد گرفت.

سجادی درباره اینکه وضعیت سرپرستی های فدراسیون های ورزشی تا کی ادامه خواهد داشت؟ گفت: سرپرستی های فدارسیون های ورزشی تمام نمی شود، زیرا پس از پایان دوره چهار ساله هر ریاست فدراسیونی برای برگزاری انتخابات مجدد باید سرپرست گذاشته شود تا در آن مقطع زمینه لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه، چرا هنوز زمان برگزاری مجامع انتخاباتی کاراته و جودو اعلام نشده است، گفت: ثبت نام ها انجام شده و منتظر استعلام نامزدهای انتخاباتی این فدراسیون ها هستیم که به محض دریافت پاسخ استعلام ها، زمان برگزاری آن از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اعلام می شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای درباره مشخص نبودن وضعیت دبیر و نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: این را باید از فدراسیون بپرسید.

سجادی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چرا فدراسیون دوومیدانی با وجود داشتن 10 ورزشکار المپیکی در ریو هنوز دبیر ندارد؟ گفت: به زودی دبیر این فدراسیون معرفی می شود.

معاون وزیر ورزش درباره اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا کی به صورت سرپرستی اداره می شوند، خاطر نشان کرد: هر دو باشگاه به صورت سرپرستی اداره می شوند و در فصل گذشته نتایج خوبی کسب کردند.

وی اضافه کرد: این دو باشگاه در حال حاضر در اختیار وزارت ورزش و جوانان است و فوتبال حرفه ای بدون حامیان مالی نمی تواند به کار خود ادامه دهد.

معاون وزیر ورزش و جوانان به بازدید خود از صندلی گذاری ورزشگاه آزادی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این طرح در حال انجام است که امیدواریم قبل از مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه پایان یابد.

سجادی در پاسخ به این سئوال که مسئولان فدراسیون تیراندازی از کمبود اعتبارات برای اعزام تیم به اردوهای تدارکاتی تیراندازان المپیکی گلایه دارند، نظر شما چیست؟ گفت: ‌براساس تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون تیراندازی، اعتبار خوبی به این فدراسیون برای حمایت از برنامه ای المپیکی اش اختصاص یافته است، این فدراسیون باید اعتباراتش را مدیریت کند تا هزینه های جدید دیگری ایجاد نکند.

آئین افتتاحیه دوزادهمین دوره رقابت های شطرنج مدارس آسیا امروز (یکشنبه) با حضور «کرفان ایلیوم ژینوف» رئیس فدراسیون جهانی شطرنج، «آناتولی کارپوف» قهرمان روسی 17 دوره مسابقات جهان و نائب رئیس شطرنج روسیه، سید نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان در هتل ورزش برگزار شد.

این رقابت ها از امروز با حضور 480 شطرنج باز دختر و پسر در فدراسیون شطرنج آغاز می شود و تا 28 تیر ادامه خواهد داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mdgkj

آخرین اخبار