تاریخ انتشار: 1395/06/16 19:36
اختصاصی/
کد خبر: 262967

خیز گلف ایران برای کسب سهمیه المپیک 2020

رئیس فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بازگشت رشته گلف به بازی های المپیک، گفت: یکی از هدف های مهم این فدراسیون، کسب سهمیه برای المپیک 2020 ژاپن است.
خیز گلف ایران برای  کسب سهمیه المپیک 2020

به گزارش فرتاک ورزشی، کیکاوس سعیدی افزود: رقابت های این رشته پس از 112 سال، بار دیگر به عنوان رشته المپیکی در ریو برگزار شد و امید است ایران برای دوره بعدی المپیک که در کشور ژاپن برگزار می شود، بتواند سهمیه کسب کند.

وی با بیان اینکه گلف بازان ایرانی کار بسیار سختی را در پیش رو دارند، افزود: ایران رتبه پنجاهم در رنکینگ جهانی را دارد.

وی یادآور شد: از سال 2010 تاکنون تیم های ملی گلف در 2 بخش زنان و مردان و در رده های مختلف سنی، حضور جدی در رقابت های آسیایی و جهانی داشته اند.

سعیدی با بیان اینکه قاره آسیا هفت سهمیه برای شرکت در الپیک 2020 دارد، یادآور شد: ژاپن، کره جنوبی و استرالیا، جزو بهترین های آسیا در گلف هستند و ایران درجایگاه هفدهم آسیا قرار دارد.

رئیس فدراسیون گلف ایران تصریح کرد: جایگاه گلف ایران باید تا 10 پله ارتقا پیدا کند تا بتواند سهمیه المپیک را کسب کند و برای تحقق این امر مهم باید تلاش ها و سرمایه گذاری های زیادی برای ورزش گلف در ایران انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در ایران استعدادهای بسیار زیادی در زمینه گلف، وودبال، مینی گلف و دیگر رشته های وابسته وجود دارد که باید بسترهای مناسب برای شکوفا کردن این استعدادها فراهم شود.

رئیس فدراسیون گلف ایران افزود: فدارسیون گلف ایران به علت کمبود ابزارهای سخت افزاری و منابع مالی، توان توسعه و گسترش این ورزش را در تمام نقاط ایران ندارد و در هر استان، برای شهرهایی که امکان توسعه ورزش گلف وجود دارد، سرمایه گذاری می کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vpxkb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کیمیای تکدواندوی ایران در المپیک تاریخ ساز شد/ نشان برنز بر گردن شیرزن تکواندوی ایران