تاریخ انتشار: 1395/04/23 20:00
کد خبر: 274046

مایلی کهن: چرا از خواب بیدار نمی شوید؟

محمد مایلی کهن درباره دعوت نشدنش به مراسم قرعه کشی لیگ برتر گفت: چرا باید دعوت می شدم در حالیکه مراسم دیشب جای من نبود
مایلی کهن: چرا از خواب بیدار نمی شوید؟

به گزارش سرویس فوتبال فرتاک ورزشی،

محمد مایلی کهن که این روزها در شمال کشور اتفاقات فوتبال ایران را از راه دور رصد می کند همچنان در قامت یک منتقد جدی مسایل فوتبال را مورد توجه قرار می دهد.

وی درباره برخی مسایل روزهای اخیر ، قرعه کشی لیگ برتر و همچنین عدم حضور ملوان بندر انزلی در لیگ شانزدهم در گفت وگو با خبرنگار کاپ، نکات تازه ای را مطرح کرده که متن صحبت های وی را در زیر می خوانید:

نظم مراسم دیشب خوب بود

به نظرم مراسم قرعه کشی لیگ برتر از نظر نظم و انضباط نسبت به گذشته خیلی بهتر شده بود و این را می توان نکته مثبت آن دانست.

فوتبال مگر فوتبالی هم دارد؟

ایرادی ندارد که در مراسم دیشب همه بودند جز قهرمانان و چهره های فوتبالی. مهم این است که آقای کفاشیان فوتبالی باشد. چرا باید بنده به مراسم دعوت می شدم وقتی آقایان خودشان در راس فوتبال هستند و فوتبالی به حساب می آیند. مراسم دیشب جای بنده نبود و دوستان حضور داشتند.

کفاشیان نمی رفت فینال یورو برگزار نمی شد

مهم این است که آقای کفاشیان به عنوان یک چهره فوتبالی برود و مسابقات یورو را از نزدیک تماشا کند. لابد ایشان فوتبالی است و امثال ما فوتبالی نیستیم. وقتی کفاشیان فوتبالی است باید هم ما کنار باشیم. ایشان به فرانسه رفت و مسابقات یورو را از نزدیک تماشا کرد . به نظرم اگر ایشان به فرانسه نمی رفت فاجعه ای بزرگی رخ می داد و شاید اصلا فینال یورو برگزار نمی شد.

خاطره ای از مصطفی داودی

خدا رحمت کند حاج مصطفی داودی را سالی که ایشان در دفتر مشترک فدراسیون ها به عنوان مدیر کل حضور داشتند و بنده هم مدیر ورزشی بودم از روی شوخ طبعی صحبت هایی را مطرح می کرد مثلا می گفت آقا این کشورهای اروپایی بزرگ و پیشرفته را خودم می روم. استان های زیارتی را هم خودم می روم حالا اگر شما ها به دیگر سفرها رفتید عیبی ندارد. این را که یادم می آید ناخودآگاه به مسایل امروز و سفرهای آقای کفاشیان و دوستان شان فکر می کنم.

به خاطر پیشکسوتان استان به جلسه رفتم

امروز به اداره کل ورزش و جوانان شهر رشت رفتم آنجا مجمع سالانه هیات پزشکی ورزشی استان گیلان برگزار می شد. دکتر نوروزی رییس فدراسیون پزشکی صحبت کردند و جناب رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان نیز حضور داشتند. علت حضور من صحبت درباره برخی پیشکسوتان استان بود. به طور مثال آقای کریم صمدی قهرمان اسبق بوکس آسیا شرایط جسمانی مناسبی ندارند و باید مورد توجه قرار بگیرند. قرار شد توجه ویژه ای به این پیشکسوت شود.

چرا آقایان قبلا از خواب بیدار نشدند؟

در نشست امروز درباره ملوان نیز صحبت شد و بنده نظرات خود را بیان کردم. باز هم می گویم که همه ایران سرای من است و هیچ وقت به دنبال مرزبندی بین استان ها نبودم اما اعتقادم این است که به حق ملوان ظلم شد. این اتفاق نشان داد هر استانی که زر و زور بیشتری داشته باشد می تواند قانون را دور بزند. آقایان می گویند خلاف قانون بود که ملوان امتیاز نفت را بخرد اما یادشان رفته که در گذشته و در دوره خودشان همین تخلفات صورت گرفت چرا وقتی تیم های دیگر مثل صبا ، پاس، استیل آذین، استقلال جنوب تهران و ... نابود شدند آقایان از خواب بیدار نشدند. می گویند نفت متعلق به جوانان تهرانی است اما نمی دانند همین تیم نفت چند بازیکن تهرانی دارد و چند شهرستانی. چطور وقتی تیم استقلال جنوب تهران که متعلق به بچه های تهران بود منتقل شد کسی صدایش در نیامد؟ مگر در زمان همین آقایان نبود و همین آقای تاج نایب رییس فدراسیون نبود؟

چرا حکمی که در دست ماست اجرایی نمی شود؟

برای من مرزبندی معنایی ندارد. در تمام دنیا تلاش می کنند مرزها را از بین ببرند اما اینجا هنوز عده ای به دنبال مرزبندی بین استان ها هستند. چرا وقتی قانون در بخش های دیگر حکمی می دهد آنها توجهی نمی کنند الان بنده و آقای فریادشیران سه سال است که به دلیل عدم دریافت مطالبات مان از باشگاه صبا شکایت کردیم و حکم کمیته انضباطی را در دست داریم. چرا این احکام اجرایی نمی شود؟ مگر مسوولیت با خود آقای تاج نیست؟

اگر ملوان به استان دیگری اختصاص داشت این رفتار می شد؟

اگر اتفاقی که برای ملوان افتاد برای تیم دیگری مثلا از اصفهان یا آذربایجان رخ می داد باز هم آقایان اینگونه برخورد می کردند؟ اگر واقعا یک استان پولدارتر وسط بود اینگونه قانون گرا می شدند؟ برای من انزلی و رشت و لاهیجان و رامسر و ... فرقی ندارد. حرفم این  است که چرا قانون باید یک جا نادیده گرفته شود و جای دیگر اعمال شود؟

ملوان را همین امروز به لیگ برتر بیاورید!

ملوان چون پشتوانه ندارد و مظلوم است مورد ظلم قرار می گیرد. به نظر من همین امروز باید ملوان را به لیگ برتر برگردانند چون حق این تیم است که جای نفت در لیگ باشد. در این اتفاق هم هیات فوتبال خواب بوده و هم فدراسیون فوتبال. آقای شیرازی به عنوان مسوول هیات فوتبال کجا بودند که این اتفاق افتاد. آقای شیرازی خواب بودی؟

فاجعه در انزلی نزدیک است

آقایانی عضو هیات مدیره ملوان هستند که جایشان آنجا نیست. چرا باید شهردار عضو هیات مدیره ملوان باشد؟ چرا رییس شورای شهر باید رییس هیات مدیره تیم باشد؟ این آقایان اگر بخواهند فقط برای کار اصلی خود وقت بگذارند به جای روزی 24 ساعت روزی 48 ساعت هم کم است و کم می آورند. پیش بینی می کنم که متاسفانه تا 3، 4 سال دیگر شاهد یک فاجعه زیست محیطی در انزلی خواهیم بود. امروز غصه می خوریم که چرا دریاچه ارومیه و زاینده رود آب ندارند. همین دریای خزر در سال های آینده مشکلات بهداشتی پیدا خواهد کرد. البته همین الان هم دارد . من شنیده ام که عنوان می شود در استان های شمالی آمار سرطان یک و نیم درصد بیشتر است. چرا؟ اینجا که هوایش خوب است. طبعا به خاطر فاضلابی است که وارد دریا و مرداب می شود. مردم به خاطر خوردن ماهی هایی که در همین آب هستند مشکل پیدا می کنند. بحث زباله ها در سطح شهر و روستاها نیز معضل دیگری است. به خدا قسم فکر می کنم بالاترین شعاری که می توانیم بدهیم این باشد که: دست به دست هم دهیم به مهر ، کشور خود را کنیم آباد. اما متاسفانه ما نه تنها دست به دست هم نداده ایم به مهر بلکه با یکدیگر نامهربانانه رفتار می کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y55yb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



گسترش فولاد نسبت به قرعه کشی تورنمنت بابل اعتراض کرد