تاریخ انتشار: 1395/04/24 13:49
با استفاده از آمار و ارقام
کد خبر: 273952

منصوریان با استقلال قهرمان لیگ برتر نخواهد شد!

5 مربی «به نام» استقلال هیچ‌کدام سال اول قهرمان نشدند.
منصوریان با استقلال قهرمان لیگ برتر نخواهد شد!

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، از سال 1380 که لیگ برتر آغاز به کار کرده تاکنون که پانزده فصل از آن سپری شده است برای استقلال در لیگ برتر نام 5 مربی بیش از دیگر مربیان شنیده شده است؛ زنده یاد حجازی، منصور پورحیدری، امیر قلعه‌نوعی، صمد مرفاوی، پرویز مظلومی.

هر چند برخی از این مربیان ابتدا با دستیاری کار خود را در استقلال آغاز نمودند. اما من حیث‌المجموع اگر جام‌حذفی را از کارنامه آنها کسر نماییم نتوانسته‌اند در بدو ورود به باشگاه قهرمان لیگ برتر شوند.

اینک در فصل شانزدهم از لیگ برتر یک نام به این مربیان اضافه شده است علی رضا منصوریان که بدون دستیاری و آگاهی محیطی از نیمکت استقلال این سمت را به دست آورده است این روزها فشار افکار عمومی از سوی هواداران بی‌سابقه است آنها فکر می‌کنند جدای از این که استقلال باید این فصل قهرمان شود. باید منصوریان تیم‌های دیگر را تارومار کند.

برگردیم به تاریخ باشگاه استقلال در لیگ برتر و بزرگمرد این باشگاه منصور پورحیدری هر چند او قبل از آغاز لیگ برتر هم برای استقلال افتخارآفرین بوده اما وقتی سال 1380 او برای اولین بار و اولین مربی روی نیمکت استقلال در مسابقات تازه تاسیس شده لیگ برتر قرار گرفت. فرآیند فنی او نایب قهرمانی استقلال با مردی بود که کوله باری از تجربه را به همراه داشت.

استقلال با پورحیدری تا رده نهم جدول در سال 82 هم رسید تا این که امیر قلعه‌نوعی آمد. او بازیکنان بزرگی مثل طباطبایی، بختیاری‌زاده، هاشمی‌نسب، دین‌محمدی، مومن‌زاده، موسوی و... را کنار گذاشت و سه سال وقت گذاشت تا بتواند به قهرمانی لیگ برتر برسد اما از یاد نبریم عصای دست او رضا عنایتی بود که طی 3 فصل برای این مربی 60 گل به ثمر رساند.

سال اول قلعه‌نوعی به دومی در جدول‌ بسنده کرد. بلافاصله بعد از قهرمانی مرفاوی آمد و سال اول به سومی بسنده نمود. مرحوم حجازی سال 87 تا هفته چهاردهم در رده ششم جدول بود و ادامه کار را به فیروز کریمی سپرد که در پایان استقلال به رده سیزدهم سقوط کرد. پرویز مظلومی نیز در سال اول به نایب قهرمانی رسید.

دقت کنید طی این سال‌ها استقلال از چه بازیکنان بزرگی بهره برده است و در فصل پیش رو آیا علیرضا منصوریان هم مهاجمی دارد که چشم بسته لااقل 20 گل را به ثمر برساند. آیا منصوریان هم از مدیریت پروسه 3 ساله درخواست کرده تا جوانانی که هنوز به مرز پختگی نرسیده‌اند را برای قهرمانی آماده کند. چند بازیکن استقلال از لیست کنونی سابقه جام‌جهانی دارند. چند نفر در ارنج اصلی ملی قرار می‌گیرند. رزومه مربیان استقلال که بیشتر درگیر جابه‌جایی روی نیمکت استقلال در لیگ برتر بوده‌اند مرور شد.

هیچ‌کدام سال اول حضور جام را بالای سر نبرده‌اند و بعضا خیلی هم از سوی مدیر حمایت شدند از جمله واعظ آشتیانی که علی‌رغم کسب مقام قهرمانی سعی در حفظ صمد مرفاوی داشت. به سال 95 رسیده‌ایم که سلایق هواداران هم فرق کرده و حتی درخواست‌های آنها هم با دهه گذشته قابل مقایسه نیست آیا منصوریان با قهرمانی در سال اول حضور خود در استقلال جزو اولین‌ها می‌شود که بتواند جام را بالای سر ببرد. لطفا یک مقدار توقعات را پایین بیاوریم اینک استقلال نیاز به آرامش دارد.

نویسنده: "طالع"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39llve

آخرین اخبار