تاریخ انتشار: 1395/07/24 12:05
کد خبر: 255629

۵ دروازه‌بان برتر تاریخ فوتبال جهان از نظر ایکر مقدس

سنگربان پیشین تیم فوتبال رئال مادرید، پنج همتای برتر خود در تاریخ فوتبال جهان را نام برد.
۵ دروازه‌بان برتر تاریخ فوتبال جهان از نظر ایکر مقدس

ایکر کاسیاس، دروازه‌بان پیشین رئال مادرید که دو سال پیش از این تیم جدا شد و به پورتوی پرتغال پیوست، پنج دروازه‌بان‌ برتر تاریخ فوتبال جهان را  انتخاب کرد.

 

کاسیاس در ویدئویی که در شبکه رسمی‌اش در سایت «Youtube» قرار گرفته است، از پیتر اشمایکل دروازه‌‌بان دانمارکی پیشین تیم فوتبال منچستریونایتد به‌عنوان برترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال یاد کرده و پس از آن هموطن خود لوئیس آرکونادا، دروازه‌بان پیشین تیم رئال‌سوسیه‌داد (1974 تا 1989) را در رده دوم قرار داده است.

به اعتقاد کاسیاس، جان لوئیجی بوفون، سنگربان و کاپیتان تیم‌های ملی ایتالیا و یوونتوس سومین دروازه‌بان برتر تاریخ فوتبال جهان است و پس از او نیز اولیور کان، سنگربان پیشین تیم‌ ملی آلمان و بایرن مونیخ در رده چهارم قرار گرفته است.

انتخاب پنجم کاسیاس در رده‌‌بندی برترین دروازه‌بان‌های دنیا، دیگر هموطنش ویکتور والدس است که سال 2013 از بارسلونا جدا شد و به همراه این تیم افتخارات زیادی از جمله قهرمانی شش‌گانه سال 2009 در تیم تحت هدایت پپ گواردیولا، کسب کرد.

کاسیاس درباره دلیل انتخاب والدس گفت: والدس در باشگاهی مانند بارسلونا نقش بزرگی ایفا می‌کرد و همه چیزهایی که او در این تیم کسب کرد، خارق‌العاده بودند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a79nv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 چلسی برای جذب دوناروما تمایل نشان داد

بوفون مشتاقانه به برد فکر می کند
بوفون: نبود کاسیاس در تیم ملی اسپانیا، هشداری به من است