تاریخ انتشار: 1395/04/25 16:23
از فسخ قرارداد با عنایتی تا عدم تیمداری در لیگ دو
کد خبر: 273749

گفتگویی خواندنی با ایزد سیف الله پور از صفر تا صد بادران

مدیرتیم های بادران تهران در خصوص آخرین اخبار باشگاه و همچنین حاشیه هایی که این باشگاه را دنبال می کند، به خبرنگار ما پاسخ داد.
گفتگویی خواندنی با ایزد سیف الله پور از صفر تا صد بادران

به گزارش سرویس لیگ یک و دو فرتاک ورزشی، ایزد سیف الله پور مدیرتیم های بادران در گفتگویی اختصاصی به سئوالات خبرنگار فرتاک ورزشی پاسخ داد و از امضای قرارداد با عنایتی گرفته تا در خصوص عدم تیم داری در لیگ دو سخن گفت که در ذیل مشاهده می کنید:

امضای قرارداد و شکایت علیه عنایتی

رضا عنایتی با توجه به اینکه شاگرد آقای میثاقیان بودند در یک فضای کاملا دوستانه قراردادشان را امضا کردیم. البته ایشان به ما قول داده بودند که یک بازیکن دیگر را با خودشان به بادران بیاورند و حرفشان برای ما محترم بود، طبق صحبت‌های انجام شده قرار شد بادران زمانی اردوی کرمانشاه را برگزار کند که تمامی بازیکنانش حضور داشته باشند. زمانی که ایشان در دفتر ما حاضر شدند با تمام شرایطشان به توافق رسیدیم و قراردادشان را بستیم یعنی هیچگونه اتفاقی مابین‌مان رخ نداد که ایشان قراردادشان را فسخ کنند، خیلی خوشحال بودیم که با توجه به سن و سال بالای آقای عنایتی اما با توجه به شخصیت بالا و مطرح بودنشان در عرصه فوتبال هم از نظر فوتبالی و هم اخلاقی این بازیکن را به خدمت بگیریم.

آقای میثاقیان با امضای این قرارداد به مشهد رفتند تا با خیال راحت به اردوی کرمانشاه ملحق شوند. متاسفانه وقتی به اردوی کرمانشاه رفتیم زمزمه‌هایی به گوش رسید که عنایتی قصد حضور در تیم دیگری دارد. ایشان بدون اینکه صحبتی با ما انجام بدهد یا مسئولین باشگاه صبا با ما صحبت انجام بدهند، دیدیم که عکس و قراردادشان در صبا در رسانه‌های مختلف منتشر شده است.

از یک بازیکن حرفه‌ای و ارزشمندی مثل آقای عنایتی این کار قشنگ نبود، ما مجبور شدیم شکایتی را از طریق وکیل حقوقی باشگاه تنظیم کنیم و به کمیته انضباطی ارائه کنیم.

در خصوص مصدومان تیم

امید قلی‌زاده بازیکن بسیار با اخلاق، خوب، جوان و ارزشمند بادران است که مصدوم شده و او جزو سرمایه‌های بادران هم هست. بازیکن خودم در امیدهای استقلال بود. علاوه بر آن سال گذشته یکی از بهترین‌های ما بود. درست است که او مصدوم شده اما باشگاه بادران وظیفه خود می‌داند که به این بازیکن توجه کند چون او در بازی‌هایی که برای این باشگاه انجام داده مصدوم شده و باشگاه وظیفه خودش می‌داند که نسبت به مسائل درمانی بازیکنانش توجه داشته باشد و با توجه به اینکه این بازیکن، بازیکنی موثر برای بادران بوده پیگیر او هستیم. با هماهنگی که با دکتر کیهانی انجام شد، قرار شد ایشان پیگیر درمان این بازیکن باشند. امید در حال حاضر جراحی موفقیت‌آمیزی داشته ان‎شاءالله به زودی به تیم برمی‌گردد و مطمئن باشید که باشگاه از این بازیکن تکنیکی و با اخلاق استفاده خواهد کرد.

 

سیف الله پور

 

بازیکن حاشیه‌داری در بادران وجود ندارد

ما بازیکنانی که جذب کردیم، با بررسی‌های دقیق و کارشناسانه بوده و اکثر بازیکنانی که امسال با آنها قرارداد بستیم در تیم‌های خودشان تاثیرگذار بودند یا نقش عمده‌ای در صعود تیم‌هایشان به لیگ‌برتر یا لیگ یک داشته‌اند. اگر نگاه کنید دنبال جار و جنجال در نقل و انتقالات نبودیم، بلکه سعی داشتیم بازیکنان با کیفیت و با روحیه جنگندگی بالا انتخاب کنیم و خوشبختانه توانستیم در این امر هم موفق باشیم. با احترامی که برای سایر تیم‌ها قائل هستیم باید بگویم که از همین الان می‌توان گفت که بادران یکی از مدعیان صعود به لیگ‌برتر خواهد بود. سایر تیم‌ها باید برای 1.5 سهمیه لیگ‌برتری شدن بجنگند. 

حرف و حدیث‌های پشت سر بادران

بادران یک شرکت بزرگ است که بیش 500هزار نفر بازاریاب در سطح ایران دارد. اولین شرکت بازاریابی است که زیرنظر وزارت صنعت و معدن در حال انجام وظایفش است. این باشگاه بزرگ  خواه ناخواه طرفداران زیادی هم دارد و از طرفی تمام هم و غم مالکین و مدیران ارشد این باشگاه این است که تمام مسائل اخلاقی در این باشگاه رعایت شود. سال گذشته ما در یک گروه با کیمیافرآیند قرار گرفتیم، اما همه دیدند که مسائل اخلاقی و بازی جوانمردانه سرلوحه کاری مدیران این مجموعه قرار گرفت.

اگر ما به دنبال بحث‌های غیراخلاقی بودیم در حالی به مصاف کیمیافرآیند رفتیم که 3 هفته پایانی بازی‌ها ما 11 امتیاز بودیم در صدرجدول و کیمیافرآیند 5 امتیاز داشت. بازی رفت را ما برده بودیم و اگر بازی برگشت هم تیم کیمیافرآیند را می‌بردیم، تیم ما نیاز به خرید باشگاه پارسه را نداشت چراکه هر دو تیم متعلق به یک مجموعه بودند. اما اصول جوانمردانه این اجازه را به مالکین این باشگاه نداد تا پای روی اعتقاداتشان بگذارند و دیدید که در یک بازی جوانمردانه ما به مصاف کیمیافرآیند رفتیم و به آنها باختیم.

در واقع ما بخت خودمان را از دست دادیم اگر ما آن بازی را می‌بردیم صعودمان به مرحله بعدی قطعی شده بود مقابل سپیدرود هم به مشکل نمی‌خوردیم تا آنها به لیگ یک صعود کنند. به نظرم امسال فدراسیون فوتبال باید نشان بازی جوانمردانه و اخلاقی را به مالکین بادران بدهند چراکه آنها ثابت کردند که پول برایشان خیلی مهم نیست و اخلاق حرف اول را می‌زند.

اما باشگاه‌های بزرگ همیشه حاشیه حول تیم‌هایشان وجود دارد ولی ما سعی کردیم امسال با انتخاب آقای میثاقیان به عنوان یکی از مربیانی که کارنامه‌اش برای همه مشخص است، به عنوان یکی از کسانی است که رکورددار آوردن تیم‌ها به لیگ‌برتر است جواب انتظارات طرفداران بادران را بدهیم چون با حضور اکبر میثاقیان این تیم صعود خواهد کرد. الان هم با آمدن بازیکنان سرشناس، تراز اول و کاربلد فکر می‌کنم که روزهای خوبی در انتظار این تیم است. 

تقدیر از ربیعی

بادران اولین سال حضورش در لیگ دو بود و همانطور که می‌دانید 14 هفته مدعی صعود بود و در روز آخر تیم محمد ربیعی صعود نکرد که باید از زحمات محمد ربیعی به عنوان یک مربی زحمتکش و پرتلاش تقدیر کنم. یکی از مربیان توانمندی است که انصافا حقش بیشتر از این‌هاست. او در 14 هفته یک تیم نیم بند را از نیم فصل برعهده گرفت و زمانی هدایت بادران را در دست گرفت که در رتبه چهارم حضور داشت، علاوه بر آن بازی‌هایمان اکثرا در خارج از خانه برگزار شد. اما با توانی که داشت و آوردن بازیکنان بسیار خوب یک روحیه جنگندگی را در تیم ما ادامه داد و در پایان هم همانطور که می‌دانید 2 هفته پایانی تیم را صدرنشین کرد. در روز پایانی مقابل سپیدرود به دلایل فنی گل نخوردیم ایشان کارش را به خوبی در اینجا انجام داد و از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد.

 

محمد ربیعی-بادران

 

مشکلات لیگ 2

لیگ 2 به دلیل اینکه نظارت رسانه‌ای در آن نیست، مشکلاتی وجود دارد. در لیگ‌برتر به دلیل پخش مستقیم مسابقات، برنامه نود خیلی رویش نظارت و پیگیری می‌شود. لیگ یک هم با توجه به برنامه شب‌های فوتبالی و لیگ یک که جمعه‌ها پخش زنده دارد، نظارتی انجام می‌شود که خب شرایط به نسبت خوبی دارند اما در لیگ 2 به دلیل آنکه اغلب تیم‌ها در شهرهای کوچک هستند، امکانات کافی، میزبانی و حرفه‌ای در آنها رعایت نمی‌شود و متاسفانه دارای مشکلات فراوانی هست که با توجه به حضورم در تیم‌های بعثت و بادران این مسائل را دیدم.

متاسفانه همه اتفاقی در این فوتبال می‌افتد از حضور تماشاگران در وسط زمین، اشتباهات فاحش داوری و ... نمی‌دانم چرا فدراسیون فوتبال ما ابتدا از تیم‌ها یک تضمین برای حضور در این مسابقات نمی‌گیرند؟ وقتی در این مسابقات حضور پیدا می‌کنی بعضی تیم‌ها به دلیل مشکلات مالی که پیدا می‌کنند ناخواسته حرف و حدیثی به دنبالشان می‌افتد چون آنها پول ندارند تا در ادامه مسابقات حاضر شوند خیلی از تیم‌ها به دلیل حضور آنها امتیازاتشان برباد می‌رود. 

تعداد تیم های لیگ 2

یکی از مشکلات زمان آقای کفاشیان است که به دلیل قول‌هایی که به تیم‌ها داده بود هر سال یکسری از این تیم‌ها را به برخی از شهرها کادو داد. در اساسنامه قید شده بود که تیم‌هایی که هبه می‌شوند حق واگذاری ندارند اما در طول 2 سال به یک شهر 2 بار تیم هبه شد. جالب اینجاست که در سال اول تیم به لیگ سه سقوط کرد و در سال دوم تیم هبه شده فروش رفت. ایلام سال اول تیمش سقوط کرد و سال دوم این تیم به شاهین بوشهر فروخته شد. از تیم‌هایی که هبه شدند کدام تیم‌ها ماندند؟ شهرداری زنجان، دزفول و ... تیم‌هایی هستند که هبه شدند و وجود ندارند.

تیم ها باید براساس ساختارشان در این رقابت‌ها حاضر شوند. وقتی تیمی بودجه ندارد چرا باید در این مسابقات حضور داشته باشد؟ امسال حضور هشتگرد چه معنایی در این مسابقات داشت؟ 2 هفته همه تیم‌ها معطل آماده‌سازی این تیم شدند، در صورتی که آنها فقط 4 هفته در این رقابت‌ها بازی کرد. این‌ها مشکلات فوتبال ماست؛ الوند همدان مشکل مالی داشت، تربیت یزد از هفته‌های قبل وضعیتش مشخص نبود و ... باید این تیم‌ها سپرده‌ای داشته باشند که فدراسیون اجازه حضورشان در مسابقات را بدهد تا یک تیم بتواند تا هفته آخر در این رقابت‌ها حاضر شود. ریشه‌ اصلی مشکل باشگاه‌های ما فقر است وقتی فقر در آنها باشد و بازیکنان نتواند حق و حقوقش را بگیرد خب یا حضور پیدا نمی‌کند در تیمش یا خدایی نکرده یک اتفاقاتی با تیم‌های دیگر می‌افتد. این می‌شود که یک تیم که زحمت می‌کشد باعث می‌شود تیم‌های دیگر بیایند و از دسترنجش استفاده کنند.

هماهنگی قرعه کشی لیگ‌برتر و لیگ یک در یک زمان

ما می‌خواهیم همه چیز فوتبالمان حرفه‌ای باشد اما نمی‌دانم چرا نباید قرعه‌کشی لیگ‌برتر و لیگ یک در یک زمان برگزار شود؟ مشخص است که به این لیگ توجه کمتری می‌شود. اگر قرار است لیگ یک حرفه‌ای باشد و همه مسائل حرفه‌ای برگزار شود، باید قرعه‌کشی لیگ یک‌مان هم حرفه‌ای برگزار شود. با توجه به حضور تیم‌های خوب و مستعد امسال در لیگ یک حداقل‌ترین کار این بود که در پایان برنامه لیگ‌برتر قرعه‌کشی لیگ یک هم انجام می‌شد. به نظرم امسال با توجه به حرفه‌ای شدن لیگ‌مان و حرفه‌ای شدن قراردادهایمان و همسانی آن با لیگ‌برتر باید قرعه‌کشی ما هم حرفه‌ای برگزار می‌شد.

مصاحبه: "میرمحمدی"


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36ggwj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زلاتان تور چین را از دست خواهد داد