تاریخ انتشار: 1395/04/25 20:08
کد خبر: 273712

هر روز مبهم تر از دیروز، تراکتور همچنان بدون استادیوم

مساله ی ورزشگاه خانگی تراکتورسازی هنوز تیتر اول سایت ها و روزنامه ها می باشد و هنوز استادیوم میزبانی این تیم در هاله ای از ابهام قرار دارد.
هر روز مبهم تر از دیروز، تراکتور همچنان بدون استادیوم

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، مساله میزبانی تیم های تراکتورسازی و ماشین سازی تبریز از حریفانشان در هفته های آغازین لیگ برتر به مساله ای حساس و حیاتی در روز های اخیر تبدیل شده و این دو تیم جایی برای میزبانی از هواداران و حریفانشان ندارند ؛ از سوی دیگر نیز مسئولان سازمان لیگ آنها را تحت فشار قرار داده اند تا با توجه به آغاز مسابقات طی روز های آینده ؛ هر چه سریعتر محل میزبانی از حریفان شان را مشخص کنند.

بر این اساس پس از جلسات برگزار شده هنوز تکلیف تراکتورسازی و ماشین سازی مشخص نشده است ، زمین های موجود در ارومیه و شهر های همجوار نیز همچون تعدادی از زمین های غیر استاندارد تبریز مورد تایید قرار نگرفت تا این دو تیم چاره ای به غیر از بازی در ورزشگاه تختی و یا بنیان دیزل نداشته باشند.

ورزشگاه تختی یا همان باغشمال که بهترین محل از نظر جغرافیایی و گنجایش برای میزبانی دو نماینده فوتبال آذربایجان در لیگ شانزدهم می باشد از سوی شورای تامین و فرمانداری تبریز تایید نمی شود اما در مقابل تاکید مسئولان بر برگزاری بازی های سه تیم تراکتورسازی ؛ گسترش فولاد و ماشین سازی در ورزشگاه بنیان دیزل می باشد.

در این میان نکته ای که مسئولان مربوطه از آن غافل مانده اند شرایط برگزاری بازی ها و کیفیت چمن ورزشگاه بنیان دیزل است ؛ در واقع در یک هفته دو بازی در تبریز برگزار می شود و عملا برگزاری دو دیدار در یک یا دو روز در ورزشگاه بنیان دیزل مقدور نیست چرا که در این صورت چمن ورزشگاه پیش از انجام بازی های هفته ششم از بین خواهد رفت چرا که در 6 هفته حداقل 9 بازی در آن انجام خواهد شد.

از سوی دیگر این ورزشگاه گنجایش لازم را ندارد و تنها 5 یا 6 هزار هوادار می توانند از نزدیک دیدار های تیمشان را تماشا کنند و این در حالی است که ورزشگاه باغشمال گنجایش 25 هزار نفری دارد ؛ حال اینکه دیدار های تراکتورسازی حداقل 20-30 هزار هوادار را به خود خواهد دید و این مساله عامل ایجاد مشکلات مختلفی برای کارخانه های موجود در مجاورت ورزشگاه بنیان دیزل خواهد بود ؛ ضمن اینکه حضور 20 هزار هوادار در خارج از ورزشگاه قطعا مشکلات عبور و مرور و … زیادی ایجاد خواهد کرد.

خبرنگار: "معصومی"

با توجه به اینکه بازی های پر تماشاگر گسترش فولاد نیز در زمین اختصاصی این باشگاه برگزار نمی شود مشخص نیست چرا این ورزشگاه به عنوان میزبان دیدار تیم های تبریزی پیشنهاد و تاکید شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lbbrk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قرعه کدام تیم بهتر بوده است؟