تاریخ انتشار: 1395/05/03 10:43
کد خبر: 272225

حاشیه‌های طراحی لباس کاروان ایران در المپیک ادامه دارد!

در تاریخ رقابت‌های المپیک هرگز سابقه نداشته که بحث طراحی لباس کاروان اعزامی ایران به المپیک‌ها چنین مورد توجه قرار بگیرد
حاشیه‌های طراحی لباس کاروان ایران در المپیک ادامه دارد!

به گزارش سرویس اخبار فرتاک ورزشی، ساعتی پس از انتشار تصاویر فوری از لباس‌های کاروان ایران در مراسم افتتاحیه المپیک در ریو، کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به کار شدند و شاید جلوتر از روزنامه‌نگاران ورزشی، اولین موج بلند را ایجاد کردند. آنها با نوشتن مضامین طنزآمیز و هم‌رسانی تصاویر، در آگاهی بخشی عمومی نسبت به این اتفاق نقش زیادی داشتند. با این موج اولیه رسانه‌ها نیز وارد کارزار شده و با انتشار عکس‌های لباس‌های فرم سایر کشورها در المپیک ریو به موضوع ابعاد تازه‌ای بخشیدند. این داغ‌ترین خبر روز بود. آنقدر گرم و پرحاشیه که تا بامداد روز بعد ادامه داشت و مراسم بهترین‌های لیگ برتر را نیز تحت تاثیر خود قرار داد.

 

موضوع، شاخ و برگ چندانی نداشت. اصل داستان برمی‌گشت به طراحی بسیار ضعیف لباس‌ها و البته بی‌سلیقگی عجیب‌تر در ست کردن رنگ‌ها؛ ترکیبی از رنگ‌های آبی، آجری و... که بعدا متوجه شدیم هر یک از این رنگ‌ها قرار بوده پیام خاصی به مخاطب بدهند؛ از همان چیزهایی که بی‌دلیل جزو وظایف چیزهایی مثل لباس قرار می‌گیرند که تنها باید زیبا و شکیل باشد.

 

قبل از آنکه روز به اتمام برسد، کمیته ملی المپیک  با انتشار متنی وعده داد که تغییرات لازم را در البسه ایجاد خواهد کرد که البته مشخص نیست این وعده تا چه حد اجرایی است و چگونه ممکن است لباس‌هایی که با حضور خیاط‌ها و طراحان بارها بر تن ورزشکاران پرو شده، دوباره از نو دوخته شود. در این بین ورزشکاران معروف نیز در صفحات اینستاگرام خود به نقد تند البسه پرداختند که از این جمع علی کریمی، سعید معروف و البته محمد موسوی، پست‌های جالب‌تری داشتند. به خصوص موسوی که نشان داد لباس طراحی شده از نظر اندازه هم اشکالات بسیار جدی دارد.

 

در این فضا ناگهان موضوع به سمت طراح البسه کاروان ایران چرخید؛ بانویی که مصاحبه‌های قبلی‌اش درباره لباس کاروان ایران در ریو باعث شد تا مسئولیت این شرمساری ملی به صفحه اینستاگرام او سرازیر شود. از او عکسی مشترک با علی کفاشیان منتشر شده است؛ کفاشیان که ریاست فدراسیون فوتبال را از کف داده و حتی در مراسم مهم برترین‌های شب گذشته حضور نداشت. با این حال به احتمال زیاد با توجه به سابقه طولانی این مدیر باسابقه ورزش ایران در کمیته ملی ا لمپیک و رابطه او با شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته، طراح مذکور از طریق وی به این نهاد ورزشی وصل شده است.

 

این مسئله فعلا به اینجا رسیده و شهروند - خبرنگارها با زبان تندشان مشغول رازگشایی از چگونگی این قرارداد طراحی هستند. اتفاقی که حالا کلیت حضور ورزشکاران ایران در المپیک را تحت تاثیر قرار داده است.

از وزارت ورزش، انتظار می‌رود ضمن برخورد با مسببین این آبروریزی بزرگ، گزارش کاملی در این زمینه منتشر کند تا مخاطبان ورزش در جریان اتفاقات قرار بگیرند و البته موضوع دیگر خود لباس‌هاست و لزوم تغییرات اگرچه با هزینه‌ای که باید آن را جزو جرایم کمیته ملی المپیک ایران درنظر گرفت.

 

بدون شک مردم ایران دوست ندارند ورزشکاران خوش قد و بالایشان را با چنین البسه‌ای در رژه عمومی افتتاحیه المپیک ببینند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36gav7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نگاهی به لباس فرم کشورهای دیگر در المپیک

آغاز مراسم رونمایی از لباس کاروان المپیک ایران
13روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛