تاریخ انتشار: 1395/05/12 17:38
کد خبر: 270402

روزبهانی: هدفم صعود به فینال المپیک است

بوکسور المپیکی ایران با تاکید براینکه عزم خود را برای رسیدن به فینال بازی های المپیک جزم کرده است، گفت: امیدوارم چون المپیک 2012 لندن با ناداوری مواجه نشوم
روزبهانی: هدفم صعود به فینال المپیک است

به گزارش سرویس رزمی فرتاک ورزشی، «احسان روزبهانی» تنها بوکسور حاضر ایران در المپیک ریودوژانیرو که در وزن 81 کیلوگرم به مصاف حریفان خود خواهد رفت، در گفت و گویی در ریودوژانیرو گفت: سختی های زیادی در ماه های اخیر محتمل شده ام و تمرینات دشواری را پشت سرگذاشته ام.

وی افزود: همه تلاشم صعود به فینال المپیک است و برای رسیدن به این هدف با همه توان روی رینگ حاضر خواهم شد.

روزبهانی ابراز امیدواری کرد در بازی های المپیک 2016 ریو، ناداوری وجود نداشته تا بوکسورها با استفاده از توان فنی خود به مدال برسند.

«احسان روزبهانی» متولد دوم مردادماه 1367 است که از 12 سالگی بوکس را با حمایت های برادر بزرگ خود آغاز کرد.

وی در حالی که کمتر از 18 سال سن داشت در رقابت های جوانان قهرمانی آسیا که در شهر گوا هند برگزار شد به مدال نقره دست یافت.

روزبهانی در رقابت های جهانی باکو که کسب سهمیه المپیک 2012 لندن بود، جزو هشت نفر برتر شد و سهمیه المپیک گرفت. در بازی های المپیک 2012 لندن با دو پیروزی مقابل نمایندگان کلمبیا و ترکیه به جمع هشت نفر برتر رسید و در مرحله یک چهارم نهایی با ناداوری مقابل «عادیلبک نیازیمبتوف» قزاقستانی شکست خورد و از کسب مدال بازماند و به مقام پنجمی رسید.

بوکسور المپیکی کشورمان در رقابت های قهرمانی آسیا اردن در سال 2013 با دو پیروزی مقابل نمایندگان ترکمنستان و عربستان به مرحله نیمه نهایی رسید و با شکست مقابل «عادیلبک نیازیمبتوف» به مدال برنز رسید.

روزبهانی همچنین در بازی های آسیایی 2014 اینچئون با پیروزی مقابل بوکسورهای بوتان و هند به مرحله نیمه نهایی رسید و بار دیگر در یک جدال نزدیک مقابل «عادیلبک نیازیمبتوف» قزاقستانی بازنده اعلام شد و به مقام سوم رسید.

او در بهمن ماه سال 1393 در دور نهایی رقابت های نیمه حرفه ای آیبا با پیروزی مقابل «جوزف کندی» از موریتانی علاوه بر کسب کمربند قهرمانی، سهمیه المپیک 2016 ریو را بدست آورد.

روزبهانی در حال حاضر نفر اول رنکینگ مسابقات نیمه حرفه ای آیبا و نفر 22 رده بندی جهانی وزن 81 کیلوگرم است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27jp6n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بوکسور المپیکی ایران 10 مرداد راهی ریو می شود