تاریخ انتشار: 1396/03/15 17:24
کد خبر: 205930

فیفا به قطع رابطه کشورهای عربی با قطر واکنش نشان داد

فدراسیون جهانی فوتبال به تنش‌های شکل گرفته در روابط دیپلماتیک کشورهای عربی خاورمیانه با قطر واکنش نشان داد.
فیفا به قطع رابطه کشورهای عربی با قطر واکنش نشان داد

به گزارش فرتاک ورزشی ،فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به دنبال بروز تنش در روابط سیاسی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با قطر اعلام کرد که به طور منظم با مسئولان این کشور در ارتباط خواهد بود.

با توجه به اینکه قطر میزبان جام جهانی 2022 است، اختلافات به وجود آمده میان این کشور و همسایگانش از جمله بحرین، عربستان، امارات و حتی مصر که منجر به قطع روابط دیپلماتیک میان آنها شده است، اتفاقی بوده که سؤالاتی درباره بیست و دومین دوره جام جهانی به وجود آورده و فیفا هم به آن واکنش نشان داده است.

فیفا امروز (دوشنبه) بیانیه کوتاهی در این خصوص منتشر کرده که در آن آمده است: فیفا با مسئولان کمیته برگزاری جام جهانی 2022 قطر و کمیته عالی تحویل و میراث در مورد مدیریت مسائل مربوط به جام جهانی 2022 صحبت کرده است. در حال حاضر اطلاعات بیشتری برای ارائه وجود ندارد.

علاوه بر کشورهای نام برده، لیبی و یمن نیز برای قطع رابطه با قطر به اتهام حمایت از گروهک‌های تروریسی اعلام آمادگی کرده‌اند. در همین حال طبق خبر منتشر شده در سایت BBC منابع قطری تصمیم همسایگان عربی را ناعادلانه و ادعای آنها درباره حمایت از تروریسم را بی‌اساس خوانده‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bvgw9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش فیفا به قطع رابطه کشورهای عربی با قطر