تاریخ انتشار: 1396/03/15 18:15
کد خبر: 205909

تعجب وبی‌خبری آقای گزارشگر از قانون جدید پنالتی‌ها

بعد از این که تیم A اولین ضربه پنالتی را زد، تیم B دو پنالتی متوالی می‌زند و سپس تیم A دو ضربه پیاپی می‌زند تا در نهایت برنده بازی مشخص شود.

به گزارش فرتاک ورزشی،بازی تیم‌های اروگوئه و پرتغال در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی جوانان به ضربات پنالتی کشید. بعد از این که پرتغال پنالتی اول خود را تبدیل به گل کرد، اروگوئه ای‌ها هم اولین پنالتی خود را گل کردند و وقتی بلافاصله دومین بازیکن اروگوئه برای زدن ضربه پنالتی پشت توپ قرار گرفت، گزارشگر بازی به شدت تعجب کرد و کمی گیج شده بود. به نظر می‌رسید او از قانون جدید فیفا که قرار بود در این مسابقات اجرا شود بی‌اطلاع است. او در اواسط ضربه‌های پنالتی بود که تازه متوجه شد ماجرا چیست و البته باز هم با کمی شک و تردید درباره قانون جدید فیفا صحبت کرد!

 

طبق قانون جدید فیفا که در جام جهانی جوانان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود،در ضربات پنالتی دیگر قرار نیست ضربات به صورت یک در میان زده شوند. در واقع با این قانون، فشار روحی و روانی زدن تمام ضربات دوم از روی دوش یک تیم برداشته می‌شود تا این ضربات عادلانه‌تر زده شوند. یعنی بعد از این که تیم A اولین ضربه پنالتی را زد، تیم B دو پنالتی متوالی می‌زند و سپس تیم A دو ضربه پیاپی می‌زند تا در نهایت برنده بازی مشخص شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3g7njx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزارشگر و مفسر باسابقه ورزش ایران دار فانی را ودافع گفت.