تاریخ انتشار: 1395/04/28 11:47
المپیک ریو 2016
کد خبر: 273328

قهرمان لیگ جهانی والیبال در المپیک ریو جایی ندارد!

با تصمیمات عجیب FIVB ، قهرمان لیگ جهانی والیبال جایی در المپیک ریو نخواهد داشت.
 قهرمان لیگ جهانی والیبال در المپیک ریو جایی ندارد!
به گزارش فرتاک ورزشی، تیم ملی والیبال صربستان با پیروزی مقتدرانه سه بر صفر مقابل برزیل در دیدار پایانی لیگ جهانی والیبال 2016 قهرمان این دوره از رقابت ها شد. همین توقف کوتاهی می کنیم و می رویم سراغ بازی های المپیک پیش رو و دوازده تیم حاضر در ریو 2016 را باهم مرور می کنیم:

برزیل، کانادا، فرانسه، ایتالیا، مکزیک، امریکا در گروه اول و آرژانتین، کوبا، مصر، ایران، لهستان و روسیه!

سراغ کامنت ها نروید و ننویسید که نویسنده اشتباه کرده، با تمام دقت اسامی دوازده تیم والیبال حاضر در المپیک ریو را برای شما نوشتم. بله حق دارید که تعجب کنید، خبری از صربستان قدرتمند که با شایستگی فاتح لیگ جهانی شد نیست! بله درست می بینید شش تیم از دوازده تیم حاضر را تیم های قاره امریکا تشکیل می دهند، کانادا، مکزیک، کوبا و مصر هم هستند ولی صربستان نیست! حتما صلاحی در کار بوده که نیست! ولی آیا واقعا صلاح این بود که تیمی با کیفیت صربستان در المپیک حاضر نباشد و مکزیکی که حتی یک بار هم والیبالش را در سطح اول دنیا ندیده ایم در جمع بزرگان والیبال دنیا طعم حضور در المپیک را بچشد؟! دلیل این اتفاق چیست؟ پاسخ ساده است؛ قوانین فوق پیچیده و من در آوردی فدارسیون جهانی والیبال که فقط قانون گذارانش می توانند آن را معقول بدانند...

صربستان در حالی فاتح لیگ جهانی والیبال شد که در این دوره از رقابت ها موفق شد سه تیم لهستان، ایتالیا و برزیل را هر کدام دوبار شکست دهد. بدون شک از بین این سه تیم قهرمان المپیک ریو معرفی خواهد شد مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد و حال چرا باید جای تیمی که مدعیان فتح المپیک توان شکست دادنش را ندارند در این بازی ها خالی باشد، پاسخش را باید از فدارسیون جهانی والیبال پرسید!

تیم ملی امریکا به عنوان فاتح جام جهانی به صورت اتوماتیک وار جواز حضور در بازی های المپیک ریو را کسب کرده بود و از سویی دیگر برزیل به دلیل میزبان بودن در این بازی ها بدون شرکت در رقابت های انتخابی در بین دوازده تیم حضور داشت از همان ابتدا قاره امریکا دو سهمیه از دوازده سهمیه رشته والیبال را در المپیک به خود اختصاص داده بود. با وجود این امر فدارسیون جهانی والیبال در اقدامی قابل تامل دو سهمیه خالص را به قاره امریکا اختصاص داد که از این مسابقات کوبا و آرژانتین راهی المپیک شدند. اما این پایان داستان نبود و تیم های ونزوئلا و کانادا در گزینشی ژاپن حضور داشتند و شیلی و مکزیک نیز در آخرین گزینشی المپیک! کمی گیج کننده است ولی واقعیت همینی است که می بینید! فدارسیون جهانی والیبال با سخاوتی غیر قابل تصور هر چه در توان داشت به خرج داده تا والیبال المپیک ریو را به آوردگاهی برای حضور تیم های امریکایی تبدیل کند و در این میان تیم های بزرگی چون صربستان اسیر بدسلیقه گی مشهود در این تصمیم شده اند.

جالب اینجاست که اگر فرانسوی ها کمی بدشانس بودند و در آخرین انتخابی که حضور داشتند و موفق به کسب سهمیه در ژاپن شدند از کسب سهمیه باز می ماندند حال به سرنوشت هم قاره ای خود یعنی صربستان دچار می شدند و به جای آنها تیمی در قد و قواره همین مکزیک در ریو حضور می یافت که البته شانس با آنها یار بود و توانستند هر طور که شده جواز حضور در ریو را کسب کنند. هر گونه که حساب می کنیم نمی توانیم فرمول حضور تیم ها در رشته والیبال را در المپیک منطقی بدانیم ولی به هر حال کاری که باید می شد، شد و اینک بازی ها نزدیک به یک ماه دیگر آغاز خواهند شد و از همین حالا باید خودمان را آماده رقم خوردن سه بر صفرهای پرتعداد و بازی های کم کیفیت و سرشار از فاصله قدرت بین تیم ها بکنیم!

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39lpxe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرپرست تیم ملی والیبال: بازیکنان برای حضور در المپیک شانس یکسان دارند

بلیط ریو از دست میرزاجانپور پرید!
فهرست 12 نفره تیم ملی والیبال در المپیک مشخص شد؛

احسان حدادی: مصدومیتم خیلی بهتر شده/ دیسک من روی 63 متر مانده است!
مصوبه دولت انگیزه ورزشکاران را در المپیک بالا می‌برد