تاریخ انتشار: 1395/05/01 18:54
کد خبر: 272502

شکست شاگردان لوزانو مقابل بی شکست ها

تیم ملی والیبال ایران چهارمین شکست خود را در لیگ جهانی برابر صربستان متحمل شد.
شکست شاگردان لوزانو مقابل بی شکست ها

به گزارش فرتاک ورزشی / تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در هفته دوم لیگ جهانی به مصاف صربستان تیم ۱۵ امتیازی و بدون شکست این رقابت ها رفت و با نتیجه ۳ بر یک برابر این تیم شکست خورد. صربستان قبل از این بازی صعودش به مرحله بعد رقابت ها را قطعی کرده بود.تیم ملی ایران از دو بازی قبل خود برابر بلغارستان و برزیل صاحب یک پیروزی و یک شکست شده است و صربستانی ها هردوبازی را با اقتدار به نفع خود به پایان رسانده‌اند.

صربستان که موفق به گرفتن سهمیه المپیک نشده است در هفته اول این دوره از رقابت ها با تیم های روسیه، لهستان و بلغارستان هم گروه بود که همه تیم ها را شکست داد. ایران نیز برابر آمریکا و برزیل مغلوب شد و آرژانتین را برد.صربستانی ها از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه شنبه ۵ تیر در سالن "آلکساندر نیکولیچ" بلگراد صربستان و در حضور تماشاگران خود و به قضاوت داوران بلژیکی و آمریکایی به مصاف شاگردان لوزانو رفتند.

ست اول ۲۵-۱۹ صربستان

ست نخست را تیم یک دست سفید پوش ایران با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، شهرام محمودی، محمد موسوی، محمد جواد معنوی نژاد، عادل غلامی و مهدی مرندی به عنوان لیبرو آغاز کرد. صربستان هم با میلوس نیکیچ، اوروس کوواسویچ، نیکولا یووویچ، دراژن لوبوریچ، مارکو پودروسکانن و سرکو لزیناک و سرمربی گری "نیکولا گربیچ" بازی را آغاز کرد.صربستانی ها از همان ابتدای مسابقه بازی را بهتر آغاز کردند و موفق شدند ۶ بر ۳ از ایران پیش بیفتند. "کوواسویچ" با کسب دو امتیاز مستقیم از سرویس بازی را ۸ بر ۳ به نفع صربستان کرد. دفاع خوب بازیکنان صربستان به خصوص "لزیناک" صرب ها را ۱۲ بر ۸ پیش انداخت. در امتیاز ۱۴ -۱۰ لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف امتیاز دو تیم بیشتر نشود.آبشار معنوی نژاد توسط بازیکنان حریف دفاع شد و با برخورد توپ به خود او، امتیاز ۱۶ برای صربستان به دست آمد و دو تیم به وقت استراحت فنی رفتند. صربستان موفق شد اختلاف۴ امتیازی خود را با حریف حفظ کند.حمزه زرینی به جای معنوی نژاد به میدان آمد تا توپ گیری داخل زمین ایران بهتر شود اما بازهم این تعویض لوزانو اختلاف امتیاز را کم نکرد و صربهابازی برتری از خود ارائه دادند و ۲۱-۱۶ پیش افتادند تا سرمربی تیم ملی درخواست وقت استراحت کند.صربستان این ست را با درخشش پودروسکانن و کوواسویچ با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ برد.در ست اول ایران ۴ امتیاز و صرسبتان ۳ امتیاز را از دفاع روی تور کسب کرد. در خط سرویس صرب ها موفق تر بودند و ۳ امتیاز را از ایران گرفتند.

ست دوم ۲۶-۲۴ ایران

در ست دوم این ایران بود که بهتر آغاز کرد و موفق شد اختلاف امتیاز صربستان در ست اول را برابر این تیم ایجاد کند. زرینی که در ست دوم در ترکیب اصلی تیم قرار گرفته بود موفق شد بازی را ۶ بر ۳ به نفع ایران کند."کوواسویچ" بازهم در خط سرویس قرار گرفت و بازی را ۵-۷ کرد اما سرویس دوم او به خارج از زمین رفت و بازی ۸-۵ به نفع ایران شد. نمایش بهتر بازیکنان ایران در زمین باعث شد اختلاف امتیاز میان دو تیم حفظ شود و ایران ۸ بر ۱۳ از حریف پیش بیفتد.دفاع و سرویس های صربستان بازی را ۱۲-۱۳ کرد تا این تیم به یک امتیازی ایران برسد. بازهم توپ گیری نامناسب و عدم تمرکز بازیکنان ایران باعث شد بازی به تساوی ۱۴-۱۴ برسد.سرویس خوب عبادی پور را بازیکنان صربستان نتوانستند به خوبی دریافت کنند و بازی ۱۹ بر ۱۷ به نفع ایران شد. بازیکنان ایران اجازه ندادند صربستان اختلاف خود را با این تیم کم کند. لوزانو در امتیاز ۲۴-۲۲ فلاح را برای زدن سرویس به میدان فرستاد.در حالی که عبادی پور می توانست امتیاز ۲۵ را برای ایران به دست بیاورد توپ او به بیرون رفت وبازی به تساوی ۲۴-۲۴ رسید تا لوزانو درخواست وقت استراحت کند. در نهایت ایران ست دوم را ۲۶ بر ۲۴ برد تا بازی در ست شماری به تساوی برسد.در ست دوم ایران سه بار بازیکنان حریف را دفاع کرد و سه امتیاز را هم از سرویس به دست آورد.

شکست شاگردان لوزانو مقابل بی شکست ها

ست سوم ۲۵-۱۸ صربستان

سرویس های سرعتی صربستان و توپ گیری ضعیف داخل زمین ایران بازی را ۴ بر یک به سود صربستان کرد. روند امتیاز گیری صربستانی ها و اشتباه های بازیکنان ایران ادامه داشت و بازی ۸بر ۴ به نفع میزبان شد.اختلاف امتیاز ۴ دو تیم ادامه داشت و سرویس مصطفی شریفات هم فایده نداشت و صرب ها اختلاف خود با ایران را به ۶ رساندند و بازی ۱۶ بر ۱۰ شد.زرینی آبشار خود را به بیرون زد تا بازی ۲۱ بر ۱۳ شود و صربستان با ایجاد اختلاف امتیاز ۸ خیالش از برد در این ست راحت شود.لوزانو بازهم بهبودی را به میدان فرستاد و دفاع ایران در ادامه سرویس خوب بهبوبدی بازی را ۲۱-۱۷ کرد تا مربی صربستان درخواست وقت استراحت کند.اشتباه های بازیکنان و برهم خوردن نظم تیمی ایران در انتهای این ست به چشم می خورد. این ست در پایان با برتری ۲۵-۱۸ صربستان همراه شد.

ست چهارم ۲۵-۲۱ صربستان

با نظر لوزانو، مباشری و شریفات از ابتدای ست چهارم به میدان رفتند. در این ست دو تیم پایاپای پیش رفتند و به تساوی۶-۶ رسیدند. فلاح که برای حضور در هفته دوم لیگ جهانی به تیم ملی دعوت شده بود به زمین آمد.اشتباه شهرام محمودی در زدن آبشار باعث شد بازی ۱۲-۱۰ به نفع صربستان شود. ایران زودتر از صربستان به امتیاز ۱۶ رسید و دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند.مباشری با آبشار خود بازی را ۲۱-۲۱ کرد تا انتهای این ست برای هردوتیم با حساسیت پیش برود اما در ادامه صرب ها اختلاف امتیاز خوبی را ایجاد کردند و در نهایت ۲۵ بر ۲۱به پیروزی رسیدند تا روند شکست ناپذیری خود را ادامه بدهند.تیم ملی ایران درهفته سوم این رقابت ها با تیم ها ایتالیا، آرژانتین و صربستان هم گروه است که تهران میزبانی این هفته را برعهده دارد. شاگردان لوزانو در اولین بازی خود ۱۱ تیر ساعت ۲۱ به مصاف صربستان می روند.

نتایج تیم ملی والیبال در دوهفته ابتدایی این رقابت ها:

ایران صفر ۰- ۳ برزیل

آمریکا ۳ – یک ایران

آرژانتین ۲ -۳ ایران

ایران ۳ – یک بلغارستان

ایران یک – ۳ برزیل

ایران یک – ۳ صربستان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27j8dg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صربستان با غلبه بر طلایی‌پوشان برزیل طلا گرفت
فینال لیگ جهانی والیبال-لهستان

تیم ملی والیبال دو روز زودتر به ریو می رود
16روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛

 والیبالیست‌های ایران با دو پله سقوط دهم شدند
اعلام رنکینگ بهترین تیم‌های ملی والیبال جهان