تاریخ انتشار: 1395/05/10 18:19
بیست و چهارمین دوره رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا؛
کد خبر: 270804

یک نیمه تا فتح جام بیست و چهارم بسکتبال برای جوانان کشورمان

نیمه ی نخست فینال بیست و چهارمین دوره بسکتبال جوانان آسیا با برتری35 بر 26 تیم ایران به پایان رسید.
یک نیمه تا فتح جام بیست و چهارم بسکتبال برای جوانان کشورمان

به گزارش سرویس توپ و تور فرتاک ورزشی، دیدار پایانی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی بسکتبال جوانان آسیا، ساعت 18 امروز در تالار بسکتبال آزادی تهران بین تیم‌های بسکتبال جوانان ایران و ژاپن آغاز شد.

ترکیب اولیه ایران: علیرضا شه‌روش، محمدحسین جعفری، احسان صمدی، مهران رضایی و امیرحسین خندان‌پور

سرمربی: رضا نوری

ترکیب اولیه ژاپن: میکامی، ایتو، ماسودا، میموری و نیشیدا

سرمربی: تورستن لویبل (آلمان)

 

کوارتر نخست؛ ایران 23- ژاپن 18

2 پرتاب سه امتیازی از محمدحسین جعفری و مهران رضایی در آغاز بازی از چشم‌بادامی‌ها زهر چشم گرفت اما ماسودا با یک فول گل اختلاف را در همان ابتدای بازی به 3 رساند. همین بازیکن از غفلت پسران ایران نهایت استفاده را برد تا اختلاف را به حداقل برساند. ماسودا انگار در ابتدای بازی، مهار ناپذیر نشان می‌داد تا ژاپن با کار خوب همین بازیکن به امتیاز 7 هم برسد و از میزبان پیش بیفتد. 2 امتیاز دیگر از رضایی و پاسخ ایتو، حریف خاور دور را 9 بر 8 پیش انداخت و یک پرتاب موفق دیگر از پسران سرزمین آفتاب تابان، نوری را مجاب کرد تا در فاصله 5 دقیقه و 48 ثانیه به پایان 10 دقیقه نخست، وقت استراحت بخواهد. در بازگشت تیم‌ها به میدان، رضایی اجازه نداد ژاپن فاصله بگیرد و با پرشی موفق زیرسبد حریف، امتیازات ایران را 2 رقمی کرد. هرچند ژاپن بازهم امتیاز گرفت اما پرتاب پیرامونی موفق رضایی، بازی را در امتیاز 13 به تساوی کشاند. حمله ناکام ژاپن با خطای بازیکنان این تیم روی امیرحسین رضایی‌فر تازه نفس توام شد تا این بازیکن بازهم ایران را پیش بیاندازد. برتری‌ای که دوام چندانی نداشت و ثانیه‌های بعد با پرتاب ژاپنی‌ها از دست رفت. ایران بازهم با پرتاب سه امتیازی رضایی پیش افتاد و با هدر رفتن یک پرتاب آزاد حریف و نمایش موفق رضایی‌فر امتیاز 20 بر 16 بر به سود ایران روی اسکوربورد ثبت شود اما خطای همین بازیکن روی مهاجمان ژاپن 2 پرتاب آزاد و 2 امتیاز دیگر برای ژاپن همراه شد. شه‌روش هم که انگار تازه موتورش روشن شده بود، با شوتی سه امتیازی اختلاف را به 5 رساند. بلاک شات دیدنی رضایی‌فر، ایتو را ناکام گذاشت تا سالن منفجر شود و وقت نخست با برتری 23 بر 18 ایران به پایان برسد. 

کوارتر دوم؛ ایران 12 – ژاپن 8

فول گل موفق رضایی، نوید برتری ایران در کوارتر دوم را می‌داد. آسیب‌دیدگی نیشیدا، بازیکن موثر ژاپن خبر بدی برای تورستن لویبل، سرمربی آلمانی ژاپن بود. نیشینو هم تنها یکی از پرتاب‌های آزادش را به ثمر رساند تا حساب کار 26 بر 19 به سود ایران شود. فول گل ایتو هرچند با پرتاب ناموفق این بازیکن همراه بود اما در چند رفت و برگشت ماسودا با شوت سه امتیازی‌اش، اختلاف را به 3 کاهش داد و نوری نخستین وقت استراحت خود را در کوارتر دوم درخواست کرد. نمایش موفق صمدی بازهم اختلاف را زیاد کرد تا ایران 28 بر 23 پیش بیفتد. خندان‌پور پس از امتیازگیری ژاپنی‌ها جای رضایی را در زمین گرفت و ایران با تیزچنگی شایان پورکاوه به امتیاز 31 رسید و این بار لویبل برای شاگردانش وقت استراحت خواست. در ادامه و در حالی که ایران با 2 پرتاب آزاد موفق پورکاوه اختلاف را به 8 رسانده بود، تخلف گام‌های اضافه خندان‌پور فرصت را برای 2 رقمی کردن فاصله از پسران ایران گرفت. ژاپنی‌ها از تعلل امیرحسین رضایی استفاده کردند و یک امتیاز از 2 پرتاب آزاد گرفتند اما تیزهوشی همین بازیکن در واپسین ثانیه نیمه نخست 2 پرتاب آزاد موفق برای او داشت تا ایران 35 بر 26 برنده به رختکن برود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39lvgx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیم ملی بسکتبال ایران مقابل فیلیپین مغلوب شد
سی و هشتمین دوره رقابت‌های جام ویلیام جونز - چین تایپه؛

بسکتبال ایران106-40 اندونزی را شکست داد
بیست و چهارمین دوره رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا؛