تاریخ انتشار: 1395/05/16 12:19
کد خبر: 269640

نکات خواندنی‌ از تکواندو در المپیک ریو

بازیهای تابستانی المپیک سی و یکم در حالی ساعاتی قبل با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی آغاز شد که هفت تکواندوکار به عنوان پرچمدار کشورهای خود در این مراسم حاضر بودند.
 نکات خواندنی‌ از تکواندو در المپیک ریو

به گزارش سرویس المپیک فرتاک ورزشی، تکواندو از جمله رشته هایی است که مبارزات آن در روزهای پایانی رقابتهای المپیک برگزار خواهد شد. با تصمیم مسئولان کمیته ملی المپیک تیم چهار نفره کشورمان طی روزهای آینده راهی این مسابقات خواهد شد و به همین دلیل در مراسم رژه این دوره از بازیها حضور نداشت اما برگزاری مسابقات تکواندو در روزهای پایانی باعث نشد تا سایر کشورها تکواندوکاران خود را به همراه نداشته باشند. هفت کشور ساحل عاج ، کنگو ، تونگا ، قزاقستان، کامبوج، گابن و نیجریه در این مراسم وظیفه حمل پرچم را برعهده تکواندوکاران خود گذاشتند.

در رقابتهای تکواندو ۳۲ مدال طلا ، نقره و برنز توزیع خواهد شد که در مجموع ۱۲۸ تکواندوکار برای رسیدن به مدال طلا تلاش خواهند کرد.

شاخص ترین تکواندوکار این دوره از بازی‌ها کسی نیست جز «جیانگ وو» از چین ، بانویی که دو طلای المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن را در اختیار دارد. وی که نفر اول رنکینگ جهانی در وزن ۴۹- کیلوگرم است برای کسب سومین طلای المپیکی خود راهی ریو می شود که در صورت تحقق این هدف به عنوان اولین تکواندوکاری که موفق به کسب سه مدال طلای متوالی در المپیک ها شده نام خود را ثبت خواهد کرد.

در بخش مردان هم «استیون لوپز» آمریکایی با ۳۷ سال سن اولین تکواندوکاری است که پنجمین دوره  حضور در المپیک را تجربه می کند. وی دو طلا و یک برنز از المپیک های ۲۰۰۰ سیدنی ، ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن را در کارنامه دارد.

در این دوره «دونگ مین چا» از کره جنوب ، «ماریا اسپینوزا» از مکزیک، «گونزالس بونیلا» از اسپانیا، «جید جونز» از انگلستان، «ملیکا ماندیک» از صربستان و «سروت تازه‌گل» از ترکیه  ۶ تکواندوکاری هستند که به دنبال کسب دومین طلای المپیکی خود می باشند.

«آنا» و «لوکیجا» خواهران دوقلوی «زانویج» از کرواسی هستند که همانند دوره قبل در این دوره از بازیها نیز حضور دارند. «کارومن مارتون» به همراه «خلیل صفوان» همسر خود و «کارولین» خواهرش یک حضور خانوادگی را تجربه می کند. ضمن اینکه «کاسمن سامانتا» از گینه نو به همراه «ماکسی میلیان» خواهرزاده خود در این دوره به دیدار رقبای خود می روند.

فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخش، سجاد مردانی و کیمیا علیزاده چهار نماینده ایران هستند که طی روزهای ۲۷ تا ۳۱ مردادماه به دیدار رقبای خود می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

منبع: مهر

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pjabr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سفر تکواندوکاران به مشهد پیش از اعزام به ریو