تاریخ انتشار: 1395/04/21 11:25
کد خبر: 274576

دونده زن روسی به عنوان ورزشکار مستقل مجاز به حضور در ریو 2016 شد

انجمن بین المللی فدراسیون های دو ومیدانی که 135دونده روسیه را به علت دوپینگی شناخته شدن از حضور در رقابت های المپیک ریو 2016 برزیل محروم کرده است، فقط به یک ورزشکار زن اجازه شرکت در رقابت ها را داد.
دونده زن روسی به عنوان ورزشکار مستقل مجاز به حضور در ریو 2016 شد

 به گزارش فرتاک ورزشی، ورزش روسیه در یک سال گذشته زیر فشار انتشار اطلاعات رسمی مبنی بر استفاده گسترده و سازمان یافته از مواد نیروزا بین ورزشکاران قرار گرفته و هنوز هم احتمال اعلام مجازت های بیشتری وجود دارد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد: براساس تصمیم اعلام شده از بین همه دوندگان روسی فقط داریا کلیشینا که با یک مربی آمریکایی تمرین می کند، می تواند در رقابت های ریو 2016 شرکت کند.

انجمن بین المللی فدراسیون های دو ومیدانی اعلام کرده که وی اجازه دارد زیر پرچم المپیک به عنوان ورزشکار مستقل در مسابقات حضور یابد.

در مجموع 136 ورزشکار دو و میدانی روسیه درخواست شرکت در رقابت های ریو 2016 را داده بودند که فقط کلیشینا مجاز شناخته شد.

مسابقه های المپیک ریو 2016 از 15 تا 31 مرداد ماه در برزیل برگزار می شود.

براساس نتایج تحقیقات آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند.

این محرومیت در حالی اعلام شده که روسیه به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال 2018 برنامه های گسترده ای را برای تقویت جایگاه ورزش این کشور در جهان بویژه فوتبال از نظر اماکن و تاسیسات و همچنین میزبانی از میلیون ها علاقه مند به دیدن این رقابت ها و همچنین گردشگران، تدارک دیده است.

ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه با اعلام اینکه اتهام های مطرح علیه ورزشکاران روسی مبنی بر استفاده از مواد نیروزا یک فشار سیاسی است، گفت: در زمان حاضر مساله استفاده از مواد نیروزا برای کشورهای زیادی مطرح است ولی در باره آنها اقدامی نمی شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39lqee

آخرین اخبار