تاریخ انتشار: 1395/04/28 11:17
کد خبر: 273334

گرانترین بازگشت‌های تاریخ فوتبال اروپا

بازگشتِ احتمالیِ پل پوگبا به اولدترافورد برایِ باشگاهِ منچستر یونایتد 100 میلیون پوند خرج خواهد داشت.
گرانترین بازگشت‌های تاریخ فوتبال اروپا

به گزارش فرتاک ورزشی، بازگشتِ احتمالیِ پل پوگبا به اولدترافورد برایِ باشگاهِ منچستر یونایتد 100 میلیون پوند خرج خواهد داشت، در حالیکه یوونتوس چهار سال پیش برایِ خریدِ او تنها 800 هزار پوند پرداخت. اگر این ترنسفر شکل بگیرد گران‌ترین بازگشتِ تاریخِ فوتبالِ اروپا لقب خواهد گرفت. در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به دیگر بازگشت‌هایِ شاخصِ سال‌هایِ اخیر

گریم لو سو - چلسی

 

لوسو سالِ 1993 با مبلغِ 700 هزار پوند به بلکبرن پیوست و یکی از مهره‌هایِ کلیدیِ تیمِ جدیدش در قهرمانیِ غیرمنتظره‌یِ فصلِ 1995-1994 بود. برایِ همین سالِ 1997 چلسی برایِ بازگرداندنِ لوسو، پنج میلیون پوند به بلکبرن داد، رقمی که در زمانِ خودش رکوردِ گرانقیمت‌ترین مدافعِ جهان لقب گرفت.

 

سسک فابرگاس - بارسلونا

 

فابرگاس سالِ 2003 در 16 سالگی بارسلونا را ترک کرد و به آرسنال پیوست، جایی که رکوردِ جوان‌ترین بازیکن و جوان‌ترین گلزنِ توپچی‌ها را شکست. آرسن ونگر خیلی زود به فابرگاس اعتماد کرد و نتیجه‌یِ این اعتماد شد بیش از 300 بازی برایِ تیمِ اول قبل از 24 سالگی. اما دورانِ بدونِ جامِ آرسنال از سالِ 2005 بدین سو، قدرت گرفتنِ بارسلونا و رابطه‌یِ صمیمیِ فابرگاس با بارسلونایی‌هایِ تیم ملی، باعث شد تا بالاخره سالِ 2011 شایعه‌ای که چند سالی به گوش می‌رسید حقیقت پیدا کند و او با مبلغِ 35 میلیون پوند به نوکمپ بازگردد.

 

نمانیا ماتیچ - چلسی

 

چلسی ماتیچِ جوان را سالِ 2009 با پرداختِ 1.5 میلیون پوند از تیمِ کوسیک خرید. اما دو سال بعد به عنوانِ بخشی از قراردادِ داوید لوئیز به بنفیکا فروختش. سه سال بعد وقتی ژوزه مورینیو به چلسی بازگشت ماتیچ را که دیگر بدل به یکی از بهترین هافبک‌ دفاعی‌هایِ اروپا شده بود با مبلغِ 21 میلیون پوند به استمفورد بریج بازگرداند.

 

جرارد پیکه - بارسلونا

 

پیکه هم که مثلِ فابرگاس محصولِ آکادمیِ مشهورِ لا ماسیا بود، سالِ 2004 در 17 سالگی تصمیم گرفت به جایِ امضایِ قراردادِ حرفه‌ای با بارسلونا به منچستر یونایتد بپیوندد. با وجودِ استعدادِ بالایش، دورانِ حضورِ پیکه در اولدترافورد همراه شد با درخششِ زوجِ طلاییِ ریو فردیناند و نمانیا ویدیچ، و شانسِ کمی به او برایِ بازی کردنِ در ترکیبِ اصلی داد. با اینکه پیکه در فصلِ 2008-2007 ذخیره‌یِ اولِ مرکزِ خطِ دفاعی بود و حتی در چمپیونز لیگ هم برایِ یونایتد بازی کرد و گل هم زد، در پایانِ فصل تصمیم گرفت به نوکمپ بازگردد. بارسلونا برایِ خریدِ بازیکنِ سابقش 5 میلیون پوند به منچستر یونایتد داد و پیکه در تیمِ پپ گواردیولا تبدیل شد به بهترین نمونه‌یِ مدافعِ مدرن.

 

پیتر کراوچ - تاتنهام

 

تاتنهام هاتسپرز سالِ 2000 کراوچ را با قیمتِ فقط 600 هزار پوند به کی.پی.آرِ دستِ دومی داد و 9 سال بعد کرواچ که در این مقطع شش تیم عوض کرده بود، 50 گل در لیگِ برتر زده بود و برایِ انگلیس در جامِ جهانی بازی کرده بود، با مبلغِ 10 میلیون پوند از پورتسموس به اسپرز بازگشت. دورانِ دومِ کرواچ در وایت هارت لین به مراتب موفق‌تر بود و آن گلِ معروف به منچستر سیتی برایِ کسبِ سهمیه‌یِ چمپیونز لیگ را با خودش به همراه آورد.

 

نیکولا آنلکا - پاریس سن ژرمن

 

آرسنال سالِ 1997 آنلکایِ جوان را با 500 هزار پوند از پاریس سن ژرمن خرید. آنلکا تحتِ رهبریِ آرسن ونگر در 65 بازیِ لیگِ برتر 23 گل زد (17 گل در فصلِ 1998-1999) و برایِ همین توجهِ رئال مادرید را به خودش جلب کرد. مادریدی‌ها برایِ آنلکا 22.3 میلیون پوند پرداختند، اما بعد از یک سالِ نه چندان موفق در سانتیاگو برنابئو، رئال با بازگشتِ آنلکا به پاریس موافقت کرد. پاریسی‌ها برایِ بازگرداندنِ ستاره‌یِ جوانشان 22 میلیون پوند پرداختند، یعنی 44 برابرِ پولی که از آرسنال گرفته بودند.

 

آلن شیرر - نیوکاسل

 

شیرر در نیوکاسل چهره‌ای اسطوره‌ای به حساب می‌آید، بهترین گلزنِ تاریخِ باشگاه، بهترین گلزنِ تاریخِ لیگِ برتر. اما شیررِ نوجوان وقتی برایِ پیوستن به تیمِ شهرش اولین بار تست داد از سویِ مسئولینِ نیوکاسل رد شد و مجبور شد به ساوتهمپتون برود. چند سال بعد درخششِ او در بلکبرن باعث شد تا نیوکاسل برایِ خریدش با منچستر یونایتد واردِ جنگ شود در نهایت 15 میلیون پوند، در سالِ 1996 برایش بپردازد، رقمی که از شیرر گرانقیمت‌ترین بازیکنِ جهان را ساخت.

 

مارکو رویس - بوروسیا دورتموند

 

رویس از شش سالگی عضوِ باشگاهِ دورتموند بود و در رده‌هایِ سنیِ مختلف برایِ این تیم بازی کرده بود. اما وقتی رویس 16 ساله شد باشگاه تصمیم گرفت رهایش کند و باهاش قراردادِ حرفه‌ای نبندد. شش سال بعد این تصمیمِ دورتموند برایش گران تمام شد و مجبور شد برایِ بازگرداندنِ رویس، ستاره‌ای که با بوروسیا مونشن‌گلادباخ به قدری درخشیده بود که به عنوانِ بازیکنِ فصلِ بوندسلیگا انتخاب شده بود، 14.5 میلیون پوند پرداخت کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j9kro

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پوگبا، منچستر یا رئال؟