تاریخ انتشار: 1395/04/20 17:05
مهدی تاج:
کد خبر: 274690

همیشه کوتاه ترین و مناسب ترین راه برگزاری اردو در خارج از کشور نیست

برخی از اعزام های برون مرزی در رده تیم های ملی همانند تیم ملی نوجوانان خارج از عرف بوده و به نظر من بسیاری از این اردوهای تدارکاتی را می توان در داخل ایران برگزار کرد.
همیشه کوتاه ترین و مناسب ترین راه برگزاری اردو در خارج از کشور نیست

به گزارش فرتاک ورزشی، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: بعدازظهر امروز و پیرو برنامه های از پیش تعیین شده، نشست خود را با اعضای دپارتمان تشریفات برگزار کردیم. موارد متعددی از جمله اعزام های برون مرزی و همچنین برگزاری اردوها در داخل کشور، اخذ ویزا و رزرو هتل و بسیاری از مسائل توسط این دپارتمان اعلام و مشکلات، خواسته ها و نقاط قوت و ضعف این دپارتمان مورد بررسی قرار گرفت. 

وی در ادامه افزود: برخی از اعزام های برون مرزی در رده تیم های ملی همانند تیم ملی نوجوانان خارج از عرف بوده و به نظر من بسیاری از این اردوهای تدارکاتی را می توان در داخل ایران برگزار کرد. بسیاری از استان های ما دارای مزیت های مختلفی هستند و هیأت های فوتبال استان ها نیز علاقمند به میزبانی از تیم های ملی بوده و باید این موضوع مهم را مدنظر قرار دهیم و از امکانات و شرایط خوب داخل کشور در استان های مختلف و به دلایل متعدد استفاده کنیم. 
 
مهدی تاج تأکید کرد: همچنین کلیه باشگاه ها برای شرکت در اردوهای برون مرزی باید درخواست خود را از طریق فدراسیون فوتبال به شورای برون مرزی ارائه کنند و رعایت کلیه مقررات بین المللی و به خصوص در زمینه فوتبال باید توسط این باشگاه ها رعایت شود. متأسفانه در یکی از اردوهای برون مرزی یکی از باشگاه ها و در کشور سوئد به جهت عدم استفاده از پرچم مقدس کشورمان، اعتراضاتی صورت گرفت که این موضوع از طریق وزارت امور خارجه پیگیری و در حال حاضر پاسخگویی هستیم. کمیته تشریفات می بایست کلیه مسافرت ها را مورد بررسی قرار داده و چک لیست های مخصوص به خود را داشته باشد تا از این طریق بتوانیم ارزیابی درستی از برنامه تدارکاتی تیم های ملی و باشگاهی در اختیار داشته باشیم. به جای اینکه برگزاری اردویی در خارج از کشور توسط شورای برون مرزی رَد شود، در ابتدا باید ارزیابی های درست در داخل فدراسیون انجام گیرد و فدراسیون فوتبال رأساً نسبت به عدم برگزاری آن اعلام نظر کند. 
 
وی در ادامه گفت: مفهوم درست اقتصاد مقاومتی در فوتبال این است که چنانچه نیاز به برگزاری اردویی در مناطق گرم و با رطوبت بالا هستیم، از امکانات جزیره کیش و چنانچه نیاز به تمرین در ارتفاع و هوای مطلوب و خنک داریم، از امکانات استان اردبیل و منطقه صرعین استفاده کنیم. همیشه کوتاهترین و مناسبترین راه برگزاری اردو در خارج از کشور نیست، بلکه باید بر طبق صرفه و صلاح خود عمل کرده و از امکانات داخل کشور نیز به شکل مطلوبی استفاده کنیم. مرکز هزینه در فدراسیون فوتبال، دپارتمان تشریفات است و باید حداکثر صرفه و صلاح در آن لحاظ شود. 
 
رئیس فدراسیون فوتبال افزود: همه ما باید شفافیت و پاسخگویی به دستگاه های نظارتی را مدنظر قرار داده، ضمن اینکه هیچ چیز نباید پنهان و غیرشفاف باشد و همه فعالیت های ما می بایست آشکار و قابل انتشار باشد. همچنین در این نشست مقرر شد تا ارتباط درست و ارگانیکی میان دپارتمان تشریفات و مدیر تیم های ملی برقرار و فعالیت ها مطابق چارچوب و اصول درست آن صورت پذیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rln9w

آخرین اخبار