تاریخ انتشار: 1395/04/20 17:51
کد خبر: 274674

مصطفوی: از تاج می خواهم از کنار گذاشتن کی روش ترس نداشته باشد

در فدراسیون فوتبال از بالا تا پایین کسی صاحب قدرت نیست و علاقه به میز بسیار بیشتر از هرمساله دیگری است./ فدراسیون تاج مجبور است قرارداد کفاشیان را ادامه دهد و چاره دیگری ندارد.
مصطفوی: از تاج می خواهم از کنار گذاشتن کی روش ترس نداشته باشد

به گزارش فرتاک ورزشی، داریوش مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص انتخاب علی کاظمی به عنوان سرپرست جدید سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، گفت: علی کاظمی از زمانی که در سازمان لیگ مشغول به کار شده در واقع رئیس بوده و تمام کارها را او انجام داده است اما با توجه به وضعیت سلامتی کاظمی باید فرد دیگری سرپرست می شد تا او بدون استرس مسئولیت، سازمان لیگ را اداره کند.

وی ادامه داد: علی کاظمی همیشه در سازمان لیگ حضور دارد اما برای ریاست باید از یک فرد قدرتمند بهره برده می شد.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص تغییرات ایجاد شده در این فدراسیون پس از روی کار آمدن مهدی تاج، گفت: فدراسیون تاج دقیقا همان فدراسیون کفاشیان است و تنها جای دو مهره تغییر کرده است. طرز تفکر و طرز نگاه به فوتبال همان چیزی است که در هشت سال گذشته بوده و تغییری مشاهده نکردم.

وی تصریح کرد: کفاشیان چهره محبوبی در هیات ها است و بسیاری از آرای تاج با تلاش او بدست آمد و من در مجموع با این طرز تفکر هیچ امیدی به پیشرفت فوتبال ندارم.

مصطفوی خاطرنشان کرد: با انتخاب رئیس جدید هیچ آدم جدیدی وارد فدراسیون فوتبال نشد و این در حالی است که تاج قبل از انتخابات صحبت از ورود خون تازه به فدراسیون می کرد.

وی در خصوص اختلافات پشت پرده کفاشیان و تاج، افزود: فکر نمی کنم این مساله صحت داشته باشد زیرا تاج تمام مسئولیت های مالی را به کفاشیان داده و رئیس سابق همچنان در میان هیات ها جایگاه ویژه ای دارد و تمام اینها نشان از حفظ قدرت کفاشیان در فدراسیون فوتبال دارد. رابطه تاج و کفاشیان رابطه بده و بستانی است و هردو برای بقا به حفظ یکدیگر نیاز دارند.

مصطفوی در خصوص حواشی کی روش، گفت: در فدراسیون فوتبال از بالا تا پایین کسی صاحب قدرت نیست و علاقه به میز بسیار بیشتر از هرمساله دیگری است. برکنار کردن کی روش کار 5 دقیقه است اما قراردادی از سوی رئیس سابق با او بسته شده که از قرارداد ترکمنچای بدتر بود. فدراسیون تاج مجبور است قرارداد کفاشیان را ادامه دهد و چاره دیگری ندارد.

وی با اشاره به کاهش محبوبیت کی روش در میان مردم، اظهار کرد: آنقدر او به اهالی فوتبال ایران بی احترامی کرد تا حتی محبوبیتش در میان مردم هم کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر تنها چیزی که باعث حفظ کی روش در ایران شده قرارداد ترکمنچای او است.

مصطفوی خاطرنشان کرد: از تاج می خواهم از کنار گذاشتن کی روش ترس نداشته باشد و فکر نکند با این تصمیم میز ریاست فدراسیون را از دست می دهد. قول می دهد اگر کی روش از ایران برود وضعیت فوتبال بسیار بهتر می شود.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص حضور باشگاه های بدهکار در لیگ برتر، گفت: این هم یکی از وظایف بسیار مهم فدراسیون فوتبال کشور است و مطمئن باشید اگر گزارشی از رفتار آنها با باشگاه های بدهکار به فیفا برسد، فوتبال ایران به شدت دچار مشکل می شود.

وی افزود: فدراسیون فوتبال اگر قدرتمند باشد حتی اگر شده لیگ را عقب بیاندازد تا تکلیف باشگاه های بدهکار مشخص نشده مسابقات را شروع نمی کند. تمام این مسایل نشان می دهد فدراسیون فوتبال آماتور است و نمی تواند تصمیم های حرفه ای بگیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27joon

آخرین اخبار