تاریخ انتشار: 1395/04/20 20:25
کد خبر: 274642

شانس قهرمانی فرانسه بیش از پرتغال است اما چرا؟

فرانسوی ها در رویای کسب سومین قهرمانی خود در جام ملت های اروپا به سر می برند و برای رسیدن به این مهم، باید حریفی سرسخت چون پرتغال را از پیش رو بردارند.
شانس قهرمانی فرانسه بیش از پرتغال است اما چرا؟

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی / فرانسه در یورو 84 و 2000 توانسته عنوان قهرمانی را کسب کند و امشب در خانه میزبان پرتغال در بازی فینال است. خروس ها این امید را دارند تا با شکست رونالدو و یارانش، تاج قهرمانی را برای سومین بار بر سر بگذارند.

اما چرا باید به قهرمانی فرانسه بیش از پرتغال امید داشت؟ خروس ها چه برتری خاصی بر پرتغالی ها دارند؟ در زیر به 5 نکته امیدوارکننده برای قهرمانی فرانسه اشاره می کنیم:

hFZvONMXIFag

بازی در خانه: فرانسوی ها عادت دارند که به وقت میزبانی تورنمنتی بزرگ، در نهایت به قهرمانی دست یابند. در یورو 84 و جام جهانی 98، فرانسوی ها میزبان بودند و در نهایت قهرمان نیز شدند. آنها سال 84 با شکست 2-0 اسپانیا و سال 98 با شکست 3-0 برزیل قهرمان شدند. فاکتور بازی در خانه چیزی نیست که فرانسوی ها به سادگی از آن گذر کنند. پرتغال امشب کار سختی در استادوفرانس خواهد داشت.

isYDfsxceNq9

یک گریزمان آماده: فرانسه بهترین بازیکن و گلزن یورو را در اختیار دارد. ستاره اتلتیکو در ابتدا کمی مشکل داشت اما وقتی سیستم فرانسه به 1-3-2-4 تغییر پیدا کرد، او نیز رها شد و توانست توانایی هایش را بهتر نشان دهد. گریزمان حالا در تیم ملی کشورش همان پستی را دارد که در اتلتیکو مادرید دارد. او تاکنون 6 گل در یورو به ثمر رسانده و به خصوص دو گلش به آلمان در نیمه نهایی، نقش موثری در رسیدن فرانسه به فینال داشته است. خط دفاعی پرتغال باید سخت مراقب گریزمان سرحال و تند و تیز باشد.

مدیریت سنجیده دشان: دیدیه دشان، مربی فرانسه، در ابتدا مورد انتقاد کارشناسان قرار داشت اما او توانست به خوبی این فشارها را مدیریت کرده و با تصمیمات درست، فرانسه را به فینال برساند. تصمیم او مبنی بر تغییر تاکتیک به 1-3-2-4 باعث شد تا بازیکنانی چون پوگبا و گریزمان به حداکثر توانایی های فردی خود دست یابند.

او به این دو ستاره در دور گروهی به اندازه کافی استراحت داد تا هر دو در مراحل حساس حذفی، آماده و قبراق باشند. جایگزینی اومتیتی و سیسوکو به جای رامی و کانته نیز به خوبی جواب داده است. دشان در نشست های خبری نیز توانسته مدیریت خوبی به خرج دهد و به سوالات حتی پرتنش نیز هوشمندانه و با آرامش پاسخ داد.

خط حمله مقتدر: فرانسه هجومی ترین تیم جام بوده و با زدن 13 گل در 6 بازی، از حیث گلزنی نیز برتر از هر تیم دیگری نشان داده است. با گریزمان، پایت و ژیرو در حمله، فرانسوی ها برای رسیدن به گل نیاز به خلق موقعیت های زیادی ندارند چرا که این سه بازیکن می توانند از کوچکترین موقعیتی یک گل بسازند. در فینال ها داشتن چنین خط حمله مقتدری بسیار اهمیت دارد و فرانسه از چنین موهبتی برخوردار است.

برتری مطلق بر پرتغال: فرانسه در 10 بازی اخیرش برابر پرتغال به برتری رسیده و پرتغالی ها از سال 1975 که توانستند فرانسه را 2-0 شکست دهند، دیگر رنگ پیروزی بر این تیم را ندیده اند. در سه بازی رسمی اخیر این دو تیم که هر سه در نیمه نهایی تورنمنت های بزرگی چون یورو و جام جهانی بوده نیز فرانسه به پیروزی رسیده است. در نیمه نهایی یورو 84 و 2000 و نیز جام جهانی 2006. حال با توجه به حمایت حداکثری هواداران، فرانسه امید زیادی به پیروزی بر حریفی دارد که در 41 سال اخیر همواره موفق به شکستش شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rlnlw

آخرین اخبار