تاریخ انتشار: 1395/07/20 17:31
کد خبر: 256314

بازیکن اسبق پرسپولیس : منتقدان کی روش سواد کمی دارند

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: اگر تیم تحت هدایت کی‌روش زیبا بازی کند اما نتیجه نگیرد، همین منتقدان او را می‌کُشند!
بازیکن اسبق پرسپولیس : منتقدان کی روش سواد کمی دارند

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی،علیرضا امامی‌فر ، در مورد انتقاد از عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در ۳ دیدار گذشته با وجود کسب پیروزی اظهار داشت: مشکل اینجاست که برخی فکر می‌کنند تیم‌های رقیب ایران مانند قطر، کره جنوبی و ازبکستان همان تیم‌های چندین سال پیش هستند و هنوز این تیم‌ها را کوچک می‌بینند. اگر تیم ملی مالدیو به ایران بیاید آیا باز هم ۱۷ گل می‌خورد؟

وی ادامه داد: در این مدت کشورهای دیگر قاره آسیا، پول زیادی برای توسعه فوتبال خود هزینه کرده‌اند اما ببینید در برنامه ششم توسعه چقدر به ورزش بها داده شده است؟ با تفکرات فعلی در سال‌های آینده نباید حتی از ورزشکاران المپیکی خود انتظار موفقیت داشته باشیم. انتقادهای زیادی از صرف هزینه در فوتبال می‌شود که من هم این انتقادات را قبول دارم اما باید دید این پول به چه شکلی هزینه می‌شود. آیا هزینه‌ها اصولی است و در جای درست انجام می‌شود؟

پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: بازیکن باید در باشگاه خود آموزش ببیند. سرمربی تیم ملی تنها باید بازیکنان منتخب خود را چند روز پیش از بازی‌ها تمرین دهد تا به هماهنگی برسند. در حال حاضر کدام مربی ایرانی در فوتبال ما توانسته سیستمی مختص به خود ایجاد کند؟ تیم کدام مربی ایرانی، فوتبالی زیبا و تاکتیکی ارائه می‌دهد؟ برای همه مربیان ایرانی احترام قائل هستم اما با وضعیت کنونی لیگ برتر، چه انتظاری از کارلوس کی‌روش دارید که فوتبال هجومی بازی کند؟

امامی‌فر خاطرنشان کرد: در بازی‌های حساسی مانند مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ تنها باید به کسب نتیجه لازم فکر کرد. اگر تیم تحت هدایت کی‌روش زیبا بازی کند اما نتیجه نگیرد، همین منتقدان او را می‌کُشند! آیا ژوزه مورینیو، مربی بدی است؟ طبیعتاً او یکی از بزرگترین مربیان دنیاست اما مگر تیم‌های او مانند اینترمیلان، رئال مادرید و چلسی زیبا بازی می‌کردند؟

وی افزود: همه ما عاشق فوتبال هجومی هستیم اما باید بپذیریم که فوتبال ما حرفه‌ای نیست. فوتبال یک فرهنگ است و برای نهادینه شدن نیاز به زمان دارد. شما همین حالا مناظره‌ای بین بهترین مربی ایرانی شاغل در لیگ و کی‌روش برگزار کنید تا ببینید سطح کدام یک بالاتر است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان تأکید کرد: زمانی توپ روی دروازه ما می‌آمد، دست و دل‌مان می‌لرزید که توپ به گل تبدیل نشود اما حالا تیم ملی ساختار دفاعی بسیار محکمی دارد. این موضوع پوئن بسیار مهمی است که نباید از آن به سادگی عبور کرد. فوتبال ما رشد کرده و باید این رشد را ببینیم. شاید من هم انتقاداتی به کی‌روش داشته باشم اما باید نیمه پر لیوان را هم مورد توجه قرار داد.

امامی‌فر در پاسخ به انتقادات برخی از اهالی فوتبال مبنی بر عدم حضور یک هافبک بازیساز در تیم ملی گفت: مگر ما در حال حاضر جایگزینی برای علی دایی، فرشاد پیوس، حمید درخشان، سیروس قایقران و … داریم؟ درست است که بازیکنانی مانند مهدی طارمی و سردار آزمون در تیم ملی هستند اما مگر آنها چند سال است به تیم ملی رسیده‌اند؟ طبیعتاً این بازیکنان به زمان احتیاج دارند.

وی ادامه داد: تصور نکنید نیمکت‌نشینی بازیکنانی مثل آندرانیک تیموریان و سردار آزمون در بازی مقابل ازبکستان بدون دلیل بوده است. باید بدانید اگر بازیکن یک هفته تمرین نکند، خطوط حرکتی بدن او از شرایط بازی خاج می‌شوند.  فوتبال یک علم است و بهترین بازیکن خود را از ترکیب بیرون نمی‌گذارد. چون می‌داند اگر نتیجه نگیرد مورد هجمه شدید انتقادات قرار می‌گیرد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پایان گفت: کی‌روش بازیکنان را بر اساس معیارهای تعریف شده انتخاب می‌کند. همه پس از پیروزی مقابل ازبکستان متوجه شدند کی‌روش ترکیب درستی را انتخاب کرده بود. تیم ملی ما روند رو به رشدی را طی کرده است. نقطه ضعفی هم اگر وجود دارد، متوجه مدیریت خودمان است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3no8mo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شجاعی چطور دوباره آن مهره‌ای شد که کی‌روش می‌خواهد؟