تاریخ انتشار: 1395/07/20 18:45
750 دقیقه بدون گل خورده مقابل آسیایی‌ها
کد خبر: 256305

ایران 1 - کره جنوبی 0؛ سلام جام جهانی!

ایران با نمایشی قدرتمندانه در ورزشگاه آزادی موفق شد کره را با گل سردار آزمون در نیمه اول بازی شکست دهد و با کسب هر 6 امتیاز دیدارهای روبه‌رو با مدعیان صدرنشین گروه خود شود.
ایران 1 - کره جنوبی 0؛ سلام جام جهانی!

به گزارش فرتاک ورزشی، این مسابقه شاید بهترین  بازی تیم ملی تحت رهبری کی روش در دوران حضور وی در ایران بود، مسابقه‌ای که بدون خلق حتی یک موقعیت روی دروازه ایران به اتمام رسید تا سفیدپوشان با 10 امتیاز صدرنشین گروه A مقدماتی جام جهانی روسیه بشود.

هفته چهارم رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، ورزشگاه آزادی تهران، سه شنبه 20/07/95 ساعت 18:15

داور: یو جی ساتو (ژاپن)   کمک ها : توشی یوکی ناجی، آکان یاگی(ژاپن)

تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان و میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، احسان حاجی صفی، اشکان دژاگه، وحید امیری و علیرضا جهانبخش(82 مهدی طارمی) و سردار آزمون(85 آندرانیک تیموریان)

سرمربی: کارلوس کی روش

تیم ملی کره جنوبی:

 کیم سئونگ جیو، او جائه سوک، کیم کی هی، کواک تای وی، سون هونگ مین، کیم بو کیونگ(77 هو جا چئول)، جی دونگ ون، هانگ کوک یانک(46 هانگ چول)، کی سونگ یونگ، لی چونگ یانگ(67 کیم چین هوک) و یانگ هیونگ سو

سرمربی: اولی اشتیلیکه

1d837884-e233-4a84-89de-c5fb6eb870e2

شرح گل:

ایران 1 کره جنوبی 0 (دقیقه 24، سردار آزمون): حرکت ترکیبی دیدنی ملی پوشان گل اول را برای ایران به همراه داشت، توپی که از دفاع به زمین کره فرستاده شد به جهانبخش رسید و او نیز خیلی سریع رضاییان را راه انداخت و مدافع راست ایران نیز پاس فوق العاده ای به آزمون داد تا او ضربه ای نوک پا به صورت فرصت طلبانه و فوق العاده ای دروازه کره را باز کند.

198a2a96-b25e-4744-814b-d1478d73d139

کارت زرد:

سونگ هیونگ مین (40)

سردار آزمون(80)

بهترین بازیکن:

تیم ملی ایران در دیدار حساس گروه A توانست کره جنوبی را بدون هیچ حرف و حدیثی شکست دهد. نمایش فوق العاده تیمی ایران را وحید امیری در سمت چپ زمین، مرتضی پورعلی گنجی در دفاع میانی  و احسان حاج صفی کامل کردند و می توان این سه را بهترین های زمین دانست. همچنین علیرضا جهانبخش که به خصوص در نیمه اول بی مهار بود.

اتفاق ویژه:

تیم کی روش در دیدار با تیم های آسیایی 750 دقیقه کلین شیت داشته است که این آمار عجیب و فوق العاده است. آنها حتی یک شوت به دروازه بیرانوند نزدند.

 

01149132

دقایق حساس:

دقیقه 2 – اولین حمله ملی پوشان ایران موقعیت مناسبی برای آنها به وجود آورد که توسط داور به نشانه آفساید متوقف شد. پرتاب بلند بیرانوند پس از برخورد به زمین به آزمون رسید و او نیز امیری را راه انداخت اما این بازیکن که در موقعیت آفساید قرار داشت این توپ را به بیرون زد.

دقیقه 7 – دومین موقعیت خطرناک ایران نیز اعلام آفساید شد، موقعیتی که یک گل برای ایران به همراه داشت اما داور به نشانه درآفساید قرار داشتن سردار آزمون که توپ را به پورعلی گنجی رسانده بود، گل مدافع ایران را قبول نکرد.

دقیقه 11 – سماجت امیری در دنبال کردن توپ با حرکات سریع وی ادامه یافت و در نهایت پاس بلند او به آزمون رسید اما اشتباه آزمون در حفظ این موقعیت توپ را به جهانبخش رساند و شوت سنگین او خطر دیگری روی دروازه کره به وجود آورد، شوتی که با حرکت بازیکن کره به کرنر رفت.

دقیقه 17 – فرصت فوق العاده دیگری نصیب تیم ملی پوشان که نتوانستند از آن سودی ببرند، سانتر حاج صفی از روی ضربه ایستگاهی در حالی که در محوطه شش قدم پایین آمد توسط آزمون فضای بالای دروازه را شکافت.

دقیقه 21 – یک حمله دیگر از سوی ملی پوشان ایران بازهم دروازه کره را با تهدید روبرو کرد. این همکاری دژاگه و رضاییات توپ را به جهانبخش رساند و پاس او به امیری با ضربه این بازیکن به سوی دروازه روبرو شد اما این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 23 – اولین خطر روی دروازه ایران در این دقیقه صورت گرفت اما این موقعیت از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 42 – ارسال بلند ملی پوشان کشورمان در محوطه جریمه حریف با ضربه سر سیدجلال حسینی دروازه کره ای را بازهم تهدید کرد اما اسن توپ نیزط به بیرون رفت.

دقیقه 44 – یک ارسال دیگر برای ملی پوشان ایران از روی یک ضربه ایستگاهی دیگر که پس از رفت و برگشتی به سیذجلال حسینی رسید و او نیز شوت خود را به سوی دروازه حریف زد اما این توپ از کنار دروازه راهی بیرون از زمین شد.

دقیقه 49 – اولین موقعیت خطرناک نیمه دوم را ایران به وجود آورد و حمله ای که از جناح راست طراحی شده بود و توپی که روی دروازه حریف فرستاده شده بود با دفع مدافع کره ای روبرو شد.

دقیقه 50 – یک هجوم دیگر از سوی ایران و این بار عزت اللهی، جهانبخش را راه انداخت و او نیز پاس بسیار خوب خود را در موقعیتی ایده آل به سردار رساند اما مهار توپ اشتباه آزمون باعث شد تا دروازه بان کره ای صاحب توپ شود.

دقیقه 53 – همکاری بسیار خوب دژاگه و رضاییان باعث یک موقعیت دیکر برای تیم ملی شد و پاس مدافع ایران پشت هجده قدم به جهانبخش رسید و او نیز شوت خود را روانه دروازه حریف کرد اما این توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 57 – یک موقعیت دیگر برای ملی پوشان کشورمان، این بار عزت اللهی توانست از سد چند بازیکن کره ای بگذرد و در حالیکه می توانست تصمیم گیری بهتری داشته باشد شوت خود را از زاویه بسته زد اما این توپ هم از بالای دروازه با فاصله کم به بیرون رفت.

دقیقه 58 – ملی پوشان کشورمان که در این دقایق حاکم بازی هستند بازهم دروازه کره را با خطر روبرو کردند، پاس خوب و سریع امیری در موقعیت فوق العاده ای به آزمون رسید اما سردار نتوانست این توپ را به خوبی مهار کند و دروازه بان کره ای آن را به بیرون زد.

دقیقه 59 – اوتی که نصیب ایران شد را حاج صفی با پرتابی بلند به سوی دروازه کره فرستاد و در این لحظه ضربه سر عزت اللهی موقعیت فوق العاده ای را برای ایران به وجود آورد اما با اختلاف میلیمتری این توپ به بیرون رفت.

دقیقه 63 – ضربه کرنر ایران توسط دژاگه روی دروازه حریف فرستاده شد وپس از چند ضربه پشت محوطه جریمه به جهانبخش رسید و او نیز شوت دیدنی خود را به سوی دروازه حریف زد اما گلر کره ای این توپ را به سختی به کرنر فرستاد.

دقیقه 72 – سردار آزمون در حالیکه می توانست با پاسی به موقع رامین رضاییان را در موقعیت تک به تک با دروازه بان حریف قرار دهد با تعلل خود یک موقعیت ایده آل را از تیم ملی گرفت.

دقیقه 77 – پاس جهانبخش فرصت خوبی برای ایران به وجود آورد اما ناهماهنگی امیری و سردار باعث از دست رفتن این فرصت شد.

حاشیه:

*هواداران حاضر در ورزشگاه پیش از شروع بازی به صورت خودجوش به انجام عزاداری مشغول بودند.

*در زمان گرم کردن بازیکنان دو تیم، بیشتر عکاسان پشت دروازه تیم کره تجمع کرده بودند و مشغول عکاسی از قرمزپوشان کره ای بودند.

*حاضران در ورزشگاه پرچم های زیادی که شعارهای مذهبی بر روی آن نقش بسته به ورزشگاه آوردند که این پرچم ها در صورت گزارش ناظر بازی می تواند منجر به جریمه نقدی فدراسیون فوتبال ایران شود.

*پیش از آغاز بازی شعارهای مذهبی فراوانی توسط هواداران حاضر در ورزشگاه سرداده شد به گونه ای ورزشگاه آزادی را تبدیل به هیئت عزاداری 80 هزار نفری کرد.

*حضور بازیکنان و کادر نیمکت نشین تیم ملی در ورزشگاه آزادی با تشویق های شدید هواداران حاضر و تکان دادن پرچم های کشورمان و پرچم هایی منقش به نام اباعبدالله (ع) روبرو شد.

*سه پرچم بزرگ تیم ملی کشورمان، لبیک یاحسین(ع) و یا ابوالفضل العباس(ع) در حین خواندن سرود ملی جلوه ویژه ای به ورزشگاه آزادی داده بود.

*هواداران حاضر در ورزشگاه لحظاتی پیش از آغاز بازی با شعارهای مذهبی خود بازیکنان را روحیه ای معنوی عازم بازی کردند.

*برخی اعتراضات سرمربی کره ای به بعضی از تصمیمات داور جالب توجه به نظر می رسید.

*برعکس سرمربی کره، کی روش آرام و کم سر و صدا در کنار خط ایستاده است و هر از گاهی نکونام خود را به او می رساند.

*رامین رضاییان که همراه بسیار خوبی را علیرضا جهانبخش دارد در چند مورد و پس از اینکه جواب پاس خود را نگرفت و از طرفی در موقعیت بهتری هم قرار داشت به این بازیکن اعتراض کرد.

*کره ای ها در دقیقه 23 برای اولین بار توانستند به سوی دروازه ایران ضربه بزنند. موقعیتی که از کنار دروازه به بیرون رفت.

*بین دو نیمه نیز دو مداح به همراه سیدجواد هاشمی به ارائه برنامه های مذهبی برای هواداران پرداختند، برنامه هایی که با همراهی هواداران روبرو شده بود.

*در دقایق آغازین نیمه دوم جواد نکونام جر و بحث لفظی با یکی از توپ جمع کن های کنار نیمکت ایران پیدا کرد که با تذکر مسئولین برگزاری به توپ جمع کن ادامه یافت.

*اعتراض جواد نکونام به یکی از خطاهای بازیکن کره ای باعث تذکر داور چهارم به مربی ایران شد.

*جوش و خروش اشتیلیکه کنار زمین که به بازیکنان خود معترض است نیز جالب توجه است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a7rjl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



ستارگان تاریخ ساز فوتبال ایران مقابل کره‌جنوبی
تاریخ سازان 58 سال برتری برابر کره جنوبی