تاریخ انتشار: 1395/04/26 08:39
کد خبر: 273680

داوران لیگ برتری و کلاس توجیهی!

کلاس های توجیهی، برای 95 داور و کمک داور لیگ برتر برگزار می شود
داوران لیگ برتری و کلاس توجیهی!

به گزارش سرویس فوتبال فرتاک ورزشی، یدالله سلیمانی درباره کلاس های داوری برای داوران لیگ برتری اظهار داشت: طبق سنوات گذشته قبل از شروع فصل کلاس توجیهی داوران در سطح لیگ برتر و لیگ دسته اول برگزار می شود که امروز اولین روز کلاس است. برای 95 داور و کمک داور لیگ برتر این کلاس برگزار می شود. 3 روز کلاس داریم و در روز سوم تست آمادگی جسمانی در ورزشگاه آزادی انجام می دهیم که داورانی که بتوانند تست را بگذرانند جزو نفرات برتر می شوند و مجوز می گیرند.

وی درباره سطح داوران لیگ برتری افزود: داورانی که در سطح لیگ برتر قضاوت می کنند، با قوانین آشنا هستند. کاری که ما انجام می دهیم، یک مرور است. البته امسال یکسری تغییرات نیز در سطح قوانین ایجاد شده و باید در این کلاس آموزش داده شود. هر داوری که آمادگی جسمانی بهتری داشته باشد، قبول می شود. در طول فصل نیز عملکرد این داوران را زیر نظر داریم و اگر هر هر داوری قضاوت مثبتی داشته باشد، به دسته بالاتر و قضاوت ضعیفی داشته باشد، به دسته پایین تر می رود.

عضو دپارتمان داوری درباره اینکه قوانین جدید چطور به تیمها آموزش داده می شود، تصریح کرد: یک هفته قبل اصلاحات قوانین ترجمه شد و به هیات های فوتبال استان ها ارسال شد و آنها را موظف کردیم تا به تمام تیمها در لیگ های مختلف ابلاغ کنند. البته در بخش تیمهای لیگ برتری که زودتر آغاز می شود، اساتیدی مشخص شده که ما منتظریم تیمها در استان خود مستقر شوند تا اساتید مورد نظر را ارسال کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ezzmp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار