تاریخ انتشار: 1395/09/03 13:50
کد خبر: 247489

فرانسه و برزیل چگونه پشت سر شاگردان کی‌روش قرار گرفتند

بررسی عملکرد شش تیم موفق جهان در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که شاگردان کارلوس کی‌روش در قیاس با رقبای سرشناس خود چگونه بدون باخت در صدر جدول موفق ترین تیم های جهان قرار گرفته اند.
فرانسه و برزیل چگونه پشت سر شاگردان کی‌روش قرار گرفتند
به گزارش فرتاک ورزشی، تیم ملی ایران در سال جاری میلادی دیگر بازی نخواهد کرد و با کسب نزدیک به ۸۸ درصد امتیازات ممکن در سال ۲۰۱۶ توانست بدون باخت عنوان موفق ترین تیم ملی سال جاری میلادی را به خود اختصاص دهد.

بررسی عملکرد شش تیم موفق جهان در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که شاگردان کارلوس کی‌روش در قیاس با رقبای سرشناس خود چگونه در صدر جدول موفق ترین تیم های جهان قرار گرفته اند. جدولی که در آن پس از ایران تیم های فرانسه، مکزیک، کرواسی، کره جنوبی و برزیل قرار گرفته اند.

ایران بدون شکست با مرد پرتغالی
تیم ملی فوتبال ایران در سال ۲۰۱۶ یازده بازی انجام داد که حاصل کسب ۹ پیروزی و قبول دو تساوی برابر چین و سوریه بود. تساوی‌هایی که حداقل آخرین آنها چندان هم منصفانه به ثبت نرسید و می شد منجر به ثبت دهمین پیروزی سال ایران شود.

تیم ملی ایران برای رسیدن به این رکورد و به دست آوردن ۸۷.۹ درصد امتیازاتش، بر تیم هایی چون قطر، کره جنوبی و ازبکستان غلبه کرد که هر سه آنها در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از جمله رقبای جدی ما به شمار می روند.
 
از قدرت کره جنوبی نوشتن آسان است. تیمی که در سال جاری میلادی کانادا را بی دردسر ۲-۰ مغلوب خود کرد و هم اکنون در گروه A رقابتهای انتخابی جام جهانی پس از ایران روی پله دوم جدول ایستاده است. کره برای اینکه نشان دهد حریفی قابل احترام در دنیای امروز فوتبال است موفق شد ۲-۱ جمهوری چک را نیز با تمام ستارگانش وادار به تحمل شکست نماید.
 
ازبکستان نیز تا پیش از رویارویی با ایران عملکرد فوق العاده ای در سال ۲۰۱۶ از خود بر جای گذاشته بود و از ۱۳ دیدار قبلی خود ۱۲ برد و تنها یک شکست مقابل کانادا را در کارنامه اش به ثبت رسانده بود و این ارزش برد سربازان کی‌روش را دوچندان می کند.

اما قطر با قبول شکست ۲-۰ برابر مردان کی روش در ایستگاه  نخست رقابت‌های انتخابی کمرش شکست. این قطر همان تیمی است که ۱۳ روز قبل موفق شد تحت نظر فوساتی آرژانتینی روسیه نامدار را ۲-۱ شکست دهد.

پس شکست دادن قطر و کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ کار کوچکی نبود که توسط سربازان مرد پرتغالی به انجام رسید.

فرانسه و یک شکست
به گزارش مشرق، پس از ایران فرانسه میزبان یورو ۲۰۱۶ قرار گرفته است که با کسب ۱۳ پیروزی و ۳ تساوی در ۱۷ دیدار ۸۲.۳ امتیازات ممکن را بدست آورد.

نایب قهرمان اروپا دو بار هلند را در رقابت های انتخابی جام جهانی مغلوب خود ساخت و در دیدارهای دوستانه از سد تیم هایی چون کامرون (۲-۳) و اسکاتلند (۳-۰) گذشت.
 
مردان دشان در یورو ۲۰۱۶ هم اگر چه در گام نخست برابر رومانی با خوش شانسی به پیروزی ۱-۲ دست پیدا کردند اما در نهایت تا فینال رقابتها پیش رفتند و آنجا بود که پرتغال بدون رونالدو ترمز میزبان قدرتمند را در آخرین دقایق  وقت های تلف شده کشید.

شکست خجالت آور مکزیک
مکزیک سومین تیم موفق جهان در سال ۲۰۱۶ بود. تیمی که توانست طی ۱۵ دیدار خود صاحب ۱۱ پیروزی شود و سه مرتبه با تساوی بازیهایش را به پایان برساند.

با این حال تنها شکست سال جاری مکزیک به گونه ای دردناک بود که نمی توان آسان از کنارش گذشت.
مکزیکی موفق در تقابل با تیم هایی مانند سنگال، کانادا، جامایکا و السالوادور وقتی در کوپا آمریکا به صخره شیلی برخورد کرد با شکست عجیب ۰-۷ زمین را ترک کرد. این قابل باور نبود.
مکزیکی که به گواه آمار سومین تیم موفق سال ۲۰۱۶ بوده است در تقابل با شیلی مغلوب وارگاس روخاسی شد که یک تنه ۴ گل به ثمر رساند. جالب اینکه روخاس در فصل جاری فوتبال آلمان، بوندس لیگا یک گل هم برای تیمش هافنهایم نزده است.

برزیل مغلوب پرو شد
اما برزیل سرشناس و صاحب سبک، در سال ۲۰۱۶، توانست طی ۱۲ دیدار با کسب ۸ پیروزی و قبول ۳ تساوی و یک شکست بعد از ایران، فرانسه، مکزیک، کرواسی و کره جنوبی تیم ششم جهان از حیث کسب موفقیت لقب بگیرد.

پیروزی بزرگ برزیل که با آمدن «تیته» مقتدرانه پیش می رود با ثبت نتیجه ۳-۰ برابر آرژانتین برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به ثبت رسید. آنها البته در زمان دونگا در دیدار برابر اروگوئه، پاراگوئه و اکوادور به تساوی رضایت دادند اما نقطه تاریک عملکردشان در سال جاری قبول شکست یک بر صفر مقابل پرو بود. پرویی که هیچ وقت نتوانسته یک مدعی جدی در دنیای امروز فوتبال باشد.

به هر تقدیر مقایسه عملکرد تیم های موفق جهان در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که کارنامه ایران با کارلوس کی روش نمره قبولی گرفته و شاید پیروزی چندباره برابر کره جنوبی همیشه مدعی که با حاشیه هایی هم همراه بود در این کارنامه بیشتر به چشم بیاید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qj8ra

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چون ناظم الشریعه موفق شده مایلی ها را زیاد کنیم؟
دست آویزی جدید برای انتقاد از کی روش