تاریخ انتشار: 1395/05/15 12:19
کد خبر: 269841

خطیبی: من نگران فوتبال تبریزم/ تراکتور و ماشین سازی رقیب نیستند

سرمربی تیم ماشین سازی اعلام کرد نهایت تلاشش را برای موفقیت فوتبال تبریز انجام می دهد
خطیبی: من نگران فوتبال تبریزم/ تراکتور و ماشین سازی رقیب نیستند

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی، رسول خطیبی با حضور در برنامه ورزش و مردم صحبت هایی را درباره تیم ماشین سازی و فوتبال آذربایجان انجام داد که در ادامه آمده است.

 

تراکتور و ماشین دیگر رقیب نیستند

در اواخر دهه 60 بود که من به استادیوم می‌رفتم که آن زمان تراکتورسازی و ماشین سازی همیشه مثل استقلال و پرسپولیس با یکدیگر رقابت داشتند برای آذربایجانی‌ها هم رنگ، فرق نمی‌کند و هر تیمی که متعلق به آذربایجان باشد مردم از آن حمایت می‌کنند. حتی زمانی که ما آخرین بازی‌مان را در لیگ دسته اول انجام می‌دهیم هواداران تراکتورسازی به استادیوم آمدند و از ما حمایت کردند. هفته بعد هم دربی تبریز بین ماشین سازی و تراکتورسازی برگزار می‌شود و امیدوارم بعد از 20 سال یک دربی جذاب و تماشاگرپسند را از این دو تیم ببینیم.

 

از خوشحالی پیرمرد 70 ساله خوشحالم

زمانی که ما به لیگ برتر صعود کردیم یک پیرمرد 70 ساله پیش من آمد و با گریه گفت که بعد از 21 سال به آرزویم رسیدم و خوشحالم که ماشین سازی به لیگ برتر آمد. این تیم طرفداران قدیمی و متعصب زیادی دارد و ما هم برای خوشحالی آنها تلاش می‌کنیم.

 

80 درصد خواسته ها برآورده شد

باید از هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه تشکر کنم که به ما کمک های زیادی کردند و 80 درصد خواسته‌های من برآورده شد. ما تیم خوبی جمع کردیم در اولین بازی هم فولاد را در گرمای اهواز بردیم هرچند که خیلی‌ها هم گفتند فولاد ضعیف شده اما بازی این تیم مقابل پرسپولیس را همه دیدند که چه تیم قدرتمندی است و خیلی خوب فوتبال بازی می‌کند. در بازی دوم هم مقابل گسترش فولاد مساوی کردیم اما کسانی که این بازی را دیدند می‌دانند که ما می‌توانستیم در همان نیمه اول کار را تمام کنیم. اما شرایطی پیش آمد که بازیکن ما اخراج شد و با این همه اگر بازیکنان بیشتر دقت می‌کردند می‌توانستیم 3 امتیاز را بگیریم.

 

بومی ها را جذب کردیم

تیم‌هایی که در لیگ برتر هستند هر سال تقویت می‌شوند اما تیمی از لیگ دسته اول می‌آید شاید بازیکنانش خیلی تجربه لیگ برتری نداشته باشند یا اینکه از نظر کیفیت کمی پایین تر از سایر بازیکنان باشند با این همه ما سعی کردیم از بازیکنان بومی استفاده کنیم. خود من زمانی که در تبریز مربیگری کردم همیشه موفق بودم چرا که از جوانان استفاده کردیم.

 

نگران فوتبال تبریز هستم

در سال 67 که تیم ملی بودیم 17، 18 در تیم ملی آذری حضور داشتند و در اردوی تیم ملی  ترکی حرف می زدیم؛ تیم ملی ترک شده بود. اکنون من نگران فوتبال تبریز هستم، همیشه در این سال ها پولمان را به بازیکنان غیر بومی داده ایم ولی الان ما با 17 بازیکن بومی بیشترین سهمیه بازیکن بومی را بین تیم های لیگ برتری داریم.

 

تیم ها شناخت کمی از هم دارند

ابتدای تورنمنت تا حدی همه تیم ها شناخت کمتری از هم دارند و فکر می کنم که صبای قم یک مربی باشخصیت دارد و بیشتر از بازیکنان لیگ یکی استفاده کرده و فکر می کنم یک بازی سخت برای هر دو تیم باشد. امیدوارم هر تیمی بهتر است برنده شود.

 

چطور محبوب آذری ها شدی؟

این لطف خدا بوده است. سعی کردم وقتی مربی شدم، مفید کار کنم. قسم خوردم که تا جایی که بشود سالم کار کنم و مدیران و بازیکنانی که با من کار کردند متوجه این رویه من شدند.

 

تغییر مدیرعامل، عامل جدایی از تراکتور

تغییر مدیریتی در دوره حضورم در تراکتور، باعث جدایی ام از این تیم شد. الان در استقلال هم این اتفاق افتاده است. اگر قرار بود مدیرعامل استقلال تغییر کند، باید یک ماه قبل انجام می شد ولی حالا نه که دو هفته از لیگ گذشته است. زمانی هم که مدیرعامل ما را در تراکتور تغییر دادند ما صدر جدول بودیم و این کارها تیمی که روبه جلو می رفت و می توانست قهرمان شود را از حرکت نگه داشت.

 

آندو گران ترین بازیکن لیگ؟

کاپیتان دوم تیم ملی ژاپن 25 میلیون دلار قرارداد بسته است و این برای کاپیتان تیم ملی ایران که در رنکینگ آسیا جایگاه اول را دارد واقعا کم است. 2سال پیش آندو از قطر 6 میلیون دلار پیشنهاد داشت و باید ارزش بازیکن تیم مان را بالاتر ببریم.نمی دانم هدف از این کار چیست که قیمت بازیکنان را اعلام می کنند. برویم به بازیکنی ایراد بگیریم که یک استوپ بلد نیست اما 500 میلیون تومان پول به او می دهند. ولی آندویی که در جام جهانی بازی کرده و در اروپا توپ زده ارزشش همین پول هاست. باید به نفراتی ایراد گرفت که 30 میلیون تومان هم برای شان زیاد است. الان احسان حاج صفی در جناح چپ یکی از بهترین های ایران است و باید به اندازه ارزشش به او پول داد.

 

انتشار رقم قراردادها باعث اختلاف خانوادگی شده

شاید سازمان لیگ کار درستی هم کرده است. اما من دیروز شنیدم که این کار باعث بروز اختلاف خانوادگی یکی از بازیکنان لیگ برتری شده است که خانمش به او گفته هم تیمی اش بازی نمی کند و روی نیمکت نشسته ولی از او بیشتر پول گرفته که بازی می کند. سازمان لیگ باید جلوی پول بیشتر به بازیکن کم ارزش تر را بگیرد.

 

چمن یادگار تا ١٥سال بیمه است

ما سال قبل در هفته های آخر باغشمال بازی می کردیم و الان چمن یادگار امام را طوری درست می کنند که برای 15 سال آینده بیمه است. فکر می کنم بعد از هفته پنجم آماده شود. این چمن که در یادگار می زنند قبلش برای رئال مادرید بوده است.

 

قلعه نویی و کمالوند قابل احترام هستند

روابط من با همه مربیان خوب است و برای من قابل احترام هستند و هم قلعه نویی و هم کمالوند که در این سالها بیشتر از هر کسی در تراکتور کار کردند محترم هستند. هر دو شان مربی ام بودند و هر مربی قابل احترام است. ولی من اختلاف نظرم این است که مربی که می آید از پیشکسوتان تبریز که سالها برای آن تیم پیراهن پاره کردند استفاده شود. من می گویم از 7 نفر مربی یکی دو نفر هم از پیشکسوتان همان باشگاه استفاده کنید. ما دو سال قبل یک مربی برای جوانان تراکتور آوردیم که مدیرعامل  گفت شنیدم این مربی معتاد است ولی من گفتم این بیکاری ها باعث اعتیاد شود و شما باید بگذارید این پیشکسوتان کار کنند. همان تیم هم با آن مربی قهرمان شد.

 

صادقیان احیا شود انگار قهرمان شده ام

من اعتقاد دارم بازیکنی که درمسیر بد قرار گرفته اگرمربی بیاید و آن بازیکن را که حتی می تواند لژیونر شود بالا بیاورد از هزارتا قهرمانی برایش با ارزش تر است. مانند پیام صادقیان که می توانست در فوتبال دنیا موفقیت ساز شود واگر روزی برگردد و لباس تیم ملی را بپوشد انگار که من در لیگ برتر قهرمان شده ام. الان هم در حال تمرین کردن است بدون حاشیه و خیلی مرا امیدوار کرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qkbgp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فولاد-ماشین سازی/ عیار سعداوی مشخص می شود