تاریخ انتشار: 1395/05/15 23:48
کد خبر: 269704

منصوریان: به هواداران قول می دهم تیم با صلابتی تشکیل دهیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت:بچه ها غفلت کردند و نوع نگاهشان این بود که بازی تمام شده است، سعی کردیم بازیکنان را از خواب بیدار کنیم و فکر می‌کردم خوابیدند.
منصوریان: به هواداران قول می دهم تیم با صلابتی تشکیل دهیم

، علیرضا منصوریان پس از شکست 2 بر یک مقابل نفت آبادان در نشست خبری گفت: به نوبه خودم روز خبرنگار را تبریک می‌گویم.فکر می‌کنم روند بازی ما خیلی خوب بود. یک غفلت باعث شد و لازم بود بازیکنان را از خواب بیدار کنیم و فکر می‌کردند دقیقه 86 بازی تمام شده است و نفرات با تجربه باید نفرات جوانتر را بیدار می کردند.

منصوریان ادامه داد: فکر می‌کنم کل بازیکنان ما به خواب رفته بودند ما اشتباه استراتژیک داشتیم و این اشتباه تاکتیکی را باید برطرف کنیم.

وی در مورد دلیل تعویض‌ قربانی و خسرو حیدری گفت: یکی از دلایل تعویض حفظ نتیجه بود. باید به نیروی کارآمد و تازه نفس به میدان می‌آوردیم. من همواره از نفرات بالای تیمم تعویض را انجام می‌دهم و به دفاع و خط هافبک هم دست نمی‌زنم. باید نفرات سرحال تر و آماده تر به میدان می‌آمدند. دو بازیکنی که تعویض شدند تا زمانی که در میدان بودند خیلی خوب کار انجام دادند. میلاد زکی پور را باید با تعلل بیشتری به میدان می‌آوردم بهتر بود در شهرستان 10 تا 15 دقیقه به این بازیکن میدان می‌دادم این اشتباهی بود که می‌خواستم به آن اشاره کنم تا هم به این بچه آسیب نمی‌رسید هم به تیم خودمان.

منصوریان تصریح کرد: علی قربانی را تعویض کردم تا یک بازیکن تازه نفس به میدان بیاید نقطه منفی هم در کارمان بود این که ما مالک بازی بودیم و نیازی نداشتیم که به آب و آتش بزنیم. فکر می‌کنم بعد از گلی که زدیم کل تیم ما به خواب رفت. وقتی نفرات بالا را تعویض می‌کنیم برای تغییر نتیجه است. من چه تیمم یک بر صفر جلو باشد چه یک بر صفر عقب باشیم از خط دفاع و هافبک کسی را عوض نمی کنم مگر اینکه بازیکن خیلی خسته شده باشد.

سرمربی استقلال درباره اینکه این تیم در چند بازی گل‌های شبیه به هم دریافت می‌کند گفت: حرف شما منطقی است وقتی گل‌های یک شکل و یک مدل می‌خوریم این یعنی اینکه دچار مشکل هستیم و باید آنرا رفع کنیم. یکی از دلایل حرفه‌ای فکر کردن این است که نباید همیشه شیک بازی کرد. برخی مواقع مدافعان ما به دنبال مالکانه بازی کردن هستند و به همین دلیل دو بار توپ را دفع نکردیم که گل خوردیم. یک بار بازی با نفت تهران و یک بار هم امروز. البته این ایرادها فردی است و قابل رفع خواهد بود اما مدافعان باید بدانند که حتما نباید دفاع به هر شکلی مالک توپ باشد و گاهی دفع توپ هم لازم است.

وی افزود: برای با تجربه شدن بازیکنان در استقلال باید یکی از دو موضوع را انتخاب کنیم اول اینکه به دنبال با تجربه شدن بازیکنان برویم و دوم اینکه منافع استقلال را در نظر بگیریم که برای ما اولویت استقلال است. شاید توپ اولی که زکی پور می‌خواست دفع کند می‌توانست پنالتی باشد اما همه فوتبالیست‌های بزرگ یک تیم باید به آنها کمک کند تا بزرگ شوند و این مسئله تاوان دارد. اگر هیچ تیمی تاوان ندهد تولید ستاره نخواهیم داشت. تیمی مثل استقلال و تیم‌های مشابه با آن جزو تاپ‌های فوتبال ایران هستند و این را بازیکنان باید بدانند. من ستون تیمم را از بازیکنان با تجربه می‌چینم و بازیکنان جوان را کنار زمین قرار می‌دهم اما نمی‌توان امروز گفت که بار این شکست روی زکی پور است چرا که حضور او در زمین  انتخاب من بوده و قبل از او من باید تاوان بدهم. قرار نیست همه چیز روی سر او هوار شود اما شاید لازم نبود آن زمان آنجا تکل بزند.

منصوریان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه هواداران استقلال او را با وضعیت حمید استیلی مقایسه می‌کنند که در پرسپولیس ناموفق بود و او خودش فکر می‌کند در استقلال تبدیل به حمید استیلی می‌شود و یا برانکو اظهار داشت: کدام هوادار این حرف را زده است؟ به نظر می‌آید این سوال را از خودت درآوردی تا چیزی از آن در بیاید!

منصوریان خاطرنشان کرد: ما در بازی قبل ۶ موقعیت خوب گلزنی را از دست دادیم. به نظرم کاوه رضایی می‌تواند آقای گل لیگ شود چرا که کلاس فوتبالش خیلی بالاست و این بازیکنان نیاز به هماهنگی دارند تا خودشان را پیدا کنند. بازیکنان باید بدانند بازی کردن در استقلال و پرسپولیس با سایر تیم‌ها متفاوت است و انگار در تیم ملی بازی می‌کنند چون سقف فوتبال ایران این دو تیم هستند اما به نظرم خط حمله ما نیاز به زمان دارد تا هماهنگ شوند و بدانند که موقعیت سوزی در تیمی مثل استقلال باعث می‌شود جریان عوض شود.

منصوریان در مورد اینکه تحت فشار قرار گرفته و اشتباه کرده گفت: من تحت فشار نیستم من لب خط بازیکن را هدایت می‌کنم این بازیکن است که به خاطر خستگی و اسید لاکتیک اشتباه کرده و تحت فشار قرار می‌گیرد بازیکنان ما در خط حمله بسیار قابل هستند اما ما باید حرفه‌ای تر به آنها کار یاد بدهیم.

وی ادامه داد: هر تیم ۴ بار شانس دارد که بازی هایش در لیگ به طور مستقیم و زنده از تلویزیون پخش شود بنابراین حریفان مقابل ما بسیار با انگیزه هستند و اگر توانایی تفکر را به حریف بدهیم به مشکل می‌خوریم.

سرمربی استقلال با اشاره به شرایط خط دفاع تیمش گفت: دو کار باید در خط  دفاعی انجام دهیم. اول اینکه خط دفاعی ما کاملا مطمئن باشد و این اطمینان به تیم سرایت کند اینکه اگر در دقیقه دو هم یک بر صفر بر حریف پیش افتادیم ۸۸ دقیقه دیگر هم بتوانیم نتیجه را حفظ کنیم. کار دوم این است که ایراد خط دفاع باید رفع شود نباید ناامنی خط دفاعی به تیم سرایت کند.

منصوریان در مورد اینکه در سه بازی ۵ بازیکن را در دفاع چپ امتحان کرده و اینکه تیمش در بازی با نفت شوت نزد گفت: در مورد شوت زنی باید بگویم وقتی لایه‌های دفاعی حریف زیاد است و هافبک ما نتواند شوت بزند درهای دیگری را باز می‌کنیم. در دفاع چپ هم می‌خواستیم به نفر مورد نظرمان برسیم فکر می‌کنم یعقوب کریمی امروز در دفاع چپ خوب بازی کرد از بازی او راضی هستم. در استقلال نمی‌توان فقط به دفاع صرف روی آورد بازیکن باید در کارهای هجومی هم حضور داشته باشد.

سرمربی استقلال در مورد اینکه گفته بود دربی را می‌بریم و بعد به هواداران قول استقلال کوبنده را داده بود و آیا قبل از دربی به این شرایط خواهد رسید گفت: ما یک بازی دیگر داریم و پس از آن لیگ یک ماه تعطیل می‌شود و فضای تمرینی در پیش خواهیم داشت. این زمان بسیار مناسبی برای بازپروری تیم است و سعی می‌کنیم در این مدت رو به جلو برویم و تفکراتمان را به تیم القا کنیم و عیب‌ها را برطرف سازیم و احساسی هم رفتار نکنیم. من به هواداران قول دادم که تیم با صلابتی تشکیل خواهیم داد. در دیدار امروز مقابل نفت هم ۵-۶ دقیقه تیم ما به خواب رفت.

وی در مورد اینکه فاصله خطوط استقلال زیاد است مخصوصا در بازی‌های گذشته گفت: من چنین چیزی را قبول ندارم ما روی اشتباهات فردی گل خوردیم و در مورد این بازی صحبت می‌کنم.

منبع: فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39lxne

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 صحبت های منصوریان با حیدری

منصوریان از رحمتی تشکر کرد
در پایان اردوی استقلال؛