تاریخ انتشار: 1396/02/11 15:10
تشکر نکردن از برانکو اوج نمک‌نشناسی است
کد خبر: 213692

مکانی: اینستاگرامم به کی‌روش و بیرانوند ربطی ندارد

دروازه‌بان سابق پرسپولیس مدعی است که هنوز وضعیت تیم آینده‌اش مشخص نشده است.
 مکانی: اینستاگرامم به کی‌روش و بیرانوند ربطی ندارد

سوشا مکانی درباره جدایی از باشگاه استرومگدست پست‌های جنجالی اینستاگرامی‌اش و البته تیم فصل آینده‌اش صحبت‌های جالبی انجام داد که در ادامه آن را می‌خوانید.

ظاهرا در جدایی‌ات از باشگاه استرومگدست فدراسیون فوتبال را مقصر می‌دانی. این مساله را قبول داری؟

من هرگز نمی‌گویم این تمام دلیل جدا شدنم از این باشگاه است. حرف من این است که باشگاهی که من را به خدمت گرفته دوست دارد روی بازیکن ملی‌پوشش برنامه‌ریزی کند. مسوولان فدراسیون فوتبال ابتدا نامه‌ای به باشگاه استرومگدست زدند و گفتند که من قرار است در بازی چین و قطر در تیم‌ملی حضور پیدا کنم اما روز آخر با یک ایمیل اعلام کردند که نیازی به من ندارند. به هر حال باشگاهی که در اروپا فعالیت می‌کند به احترام و اینطور مسائل اهمیت زیادی قائل است.

یعنی از آن زمان بود که به تو بازی نرسید؟

به هرحال باشگاه روی حرف‌هایی که فدراسیون فوتبال زد برنامه‌ریزی کرد شما خودتان ببینید من تنها بازیکن ملی‌پوش این تیم نبودم و باشگاه استرومگدست از کامرون و لبنان هم بازیکن ملی‌پوش داشت و در روزهایی که ما باید به اردوی تیم‌ملی اضافه می‌شدیم باشگاه برنامه‌ریزی کرده بود اما فدراسیون فوتبال روز آخر اعلام کرد که نیازی به من ندارد و از آن به بعد بود که دیگر به من بازی نرسید.

خیلی‌ها می‌گویند که دعوت نشدن تو به تیم‌ملی بعد از بازی با سوریه که در آن کلین‌شیت کردی کمی عجیب است. نظر خودت در این باره چیست؟

در طول دورانی که فوتبال بازی می‌کنم هر زمان که دعوت نشده‌ام به سلیقه کادرفنی احترام گذاشته‌ام و هر زمان که دعوت شدم سعی کردم که با تمام وجود بازی کنم. شما نمی‌توانید یک بار ببینید که من به این مسائل اعتراض کرده باشم اما حرف من این است که در آن سر دنیا فوتبال بازی می‌کردم و فدراسیون باید احترام من را در این کشور حفظ می‌کرد. حالا چه من در نروژ بازی می‌کردم چه در نزدیک‌ترین کشور در ایران چراکه احترامی که فدراسیون فوتبال باید برای من می‌گذاشت احترام به کشور ایران بود.

بعد از اینکه به تیم‌ملی دعوت نشدی پستی در اینستاگرام گذاشتی و از برانکو تعریف کردی و خیلی‌ها می‌گویند این تعریف به نوعی طعنه به کارلوس کی‌روش بود.

اصلا برای من مهم نیست که در مورد من چه می‌گویند و فقط من این موضوع را باید بگویم که صفحه اینستاگرام من یک صفحه شخصی است و من هر مطلبی که بخواهم در آن می‌گذارم و این به کسی ارتباطی ندارد. من همیشه به مربی‌هایم در رده ملی و باشگاهی احترام گذاشته‌ام و هروقت احساس کنم که باید از کسی تعریف کنم بدون توجه به شرایط این کار را می‌کنم.

ولی تو دقیقا زمانی این کار را کردی که اختلاف بین کی‌روش و برانکو در بیشترین حد خود بود.

از کدام دعوا حرف می‌زنید؟ ما به فوتبال آمده‌ایم تا از آن لذت ببریم و فکر نمی‌کنم کلمه دعوا در فوتبال معنایی داشته باشد. برانکو برای من زحمت زیادی کشیده بود همانطور که آقای کی‌روش هم در بدترین شرایط پشتم بود و برای من پدری کرد. این اوج نمک‌نشناسی بود اگر در صفحه اینستاگرامم از برانکو تعریف نمی‌کردم.

حتما می‌دانی که تو امروز پستی گذاشته‌ای و موضوعی را روایت کرده‌ای که عده‌ای آن را طعنه به بیرانوند دانسته‌اند. چقدر این موضوع را تایید می‌کنی؟

از نظر من اصلا چنین چیزی درست نیست و می‌توانید از هر فوتبالیستی که می‌خواهید بپرسید که آیا من تا امروز شده که با کسی مشکل داشته باشم یا نه؟ از نظر من هر فوتبالیستی جای خودش هست و جای کسی را تنگ نمی‌کند ضمن اینکه پست‌های من برای فالوورهایی است که در روزهایی که هیچ کس پشت من نبود من را دنبال و حمایت می‌کردند. من همیشه زیرعکس هایی که می گذارم سعی می‌کنم روایتی از کتابی که خوانده‌ام را برای مخاطبانم قرار دهم و واقعا نمی‌دانم این روایت چه ارتباطی به علیرضا بیرانوند یا هر بازیکن دیگری می‌تواند داشته باشد.

فصل بعد قرار است در ایران بازی کنی؟

هنوز هیچ چیز مشخص نیست. من هم اکنون با استرومگدست دو ماه دیگر قرارداد دارم و باید با مسئولان این باشگاه مذاکره کنم الان هم برای مرخصی به ایران آمدم و دوباره برمی‌گردم.

فکر می‌کنی فصل بعد می‌توانی دوباره به پرسپولیس برگردی؟

من هیچ صحبتی با این تیم انجام نداده‌ام اما قطعا برای تشکر کردم و البته گرفتن مشورت برای تیم فصل آینده با آقای برانکو صحبت می‌کنم. اگر به کسی برنخورد برانکو مثل پدر من می‌ماند و من با او و ایگور پانادیچ برای  تیم فصل آینده‌ام مشورت خواهم کرد و برایم مهم نیست بقیه چه برداشتی از این موضوع می‌کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w7mev

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سوشا مکانی به ایران بازگشت