تاریخ انتشار: 1395/05/17 12:29
کد خبر: 269422

آبادان، شهر فوتبال است/ خیالتان راحت؛ ایران و کره جهانی می شوند

هافبک کره ای نفت آبادان گفت: آبادان شهر فوتبال است وما بهترین هواداران ایران را داریم و به آنها افتخار می کنیم
آبادان، شهر فوتبال است/ خیالتان راحت؛ ایران و کره جهانی می شوند

به گزارش سرویس فوتبال فرتاک ورزشی، اولین بازیکن کره ای تاریخ لیگ برتر کسی نیست جز گویی هیان کیم. مرد 26 ساله و 170 سانتی متری میانه میدان صنعت نفت آبادان. بازیکنی که در پست هافبک دفاعی حسابی در برابر تراکتورسازی و پس از آن در مقابل استقلال خودش را نشان داد.

 

ابتدا کمی خودت را برای ما و خوانندگان این مصاحبه معرفی کن.

من گویی هیان کیم هستم. 26 سال دارم. در تیمهای ولز سارسفیلد آرژانتین، دائجو و جیونگجوی کره جنوبی و النصر عمان بازی کردم و حالا در صنعت نفت بازی می کنم.

چرا فوتبال ایران و چرا نفت آبادان؟

می خواستم یک چالش جدید را تجربه کنم و وقتی پیشنهاد صنعت نفت به دستم رسید و درباره این تیم تحقیق کردم متوجه شدم می توانم در اینجا دوران خوبی را پشت سر بگذارم و اتفاقا از این انتخاب هم راضی هستم.

*اطلاع داشتی که تو اولین کره ای تاریخ لیگ ما هستی؟

بله. از این موضوع اطلاع دارم. از این موضع خوشحال هستم اما از طرفی مسئولیتم هم بسیار سنگین است. باید نشان دهم نماینده خوبی برای کشورم در ایران هستم. بابت همین مساله تمام تلاشم را می کنم تا بهترین بازی های ممکن را برای نفت آبادان انجام دهم.

*کلا شناختت از فوتبال ایران چقدر است؟

راستش را بخواهید اطلاع چندانی از فوتبال ایران نداشتم. اما بعضی از بازیکنان تیم ملی کشورتان را در بازی های بین المللی دیده بودم.

*کدام بازیکن ایرانی را می شناسی و بازیش را قبول داری؟

جواد نکونام و علی کریمی بهترین بازیکنان ایرانی هستند که تاکنون بازی شان را دیده ام. این دو بازیکن فوتبال فوق العاده ای را به نمایش می گذاشتند و بازی شان را خیلی دوست داشتم. البته بازیکنان دیگری از ایران بودند و هستند که فوتبالشان را دوست دارم ولی اسمشان را به خاطر نمی آورم.

*از مردم آبادان بگو و اینکه توانسته ای با آنها ارتباط برقرار کنی؟

بله. مردم آبادان بسیار مهربان و مهمان نواز هستند. آنها به شدت فوتبالی هستند و مشتاقانه پیگیری بازی های صنعت نفت هستند. وقتی آنها را در ورزشگاه خانگی مان دیدم هیجان زده شدم. آنها حتی در تهران هم ما را تنها نگذاشتند. آبادان شهر فوتبال است وما بهترین هواداران ایران را داریم و به آنها افتخار می کنیم.

*به سراغ بازی با استقلال برویم. برد بزرگی را بدست آوردید. فکر می کردی استقلال را شکست دهید و اصلا شناختت از این تیم چقدر بود؟

استقلال یکی از تیمهای بزرگ آسیاست و این تیم را از قبل می شناختم. در ورزشگاه آزادی با آن شور و هیجان خیلی سخت بود که مقابل این تیم بازی کنیم و سعی کردیم به توانایی خود ایمان داشته باشیم و روی کار خود تمرکز کنیم. می خواستیم در درجه اول با امتیاز از زمین خارج شویم و سپس به گل برسیم. ما تیم جوانی داریم که نیاز به زمان دارد تا بازی های با کیفیت تری را به نمایش بگذارد. با این حال از نتیجه مقابل استقلال به شدت خوشحال هستیم ولی باید هر چه سریع تر آن را فراموش کنیم و به بازی بعدی فکر کنیم.

*از نمایش خودت در بازی برابر تراکتور و استقلال راضی بودی؟

من در پست هافبک دفاعی بازی می کنم. در این دو بازی بد کار نکرده ام و مربیان از من راضی بودند اما توانایی هایم بیشتر از اینهاست و می توانم بهتر شوم. خوشحالم که تیم ما هنوز یک گل بیشتر دریافت نکرده و من هم می توانم روی حملات تاثیر داشته باشم.

*از رقص محلی جنوبی های ایران بگو که خیلی خوب بعد از بازی با استقلال آن را انجام می دادی؟ کی این رقص را یاد گرفتی و می دانی اسم این رقص چیست؟

اسمش را که به تازگی شنیده ام "یزله" است. بعد از برد بزرگ مقابل استقلال خیلی خوشحال بودیم و من در جشن بازیکنان شرکت کردم و سعی کردم کاری که انجام می دهند را انجام دهند و پیش از این با این رقص آشنا نبودم. با این حال خیلی از یزله خوشم آمد.

*چرا هیچ وقت نتوانستی به تیم ملی کره جنوبی راه پیدا کنی؟

من در پست هافبک دفاعی بازی می کنم و سخت است که بتوانم در میان بازیکنانی که در لیگ های معتبر بازی می کنند خودم را به تیم اصلی برسانم اما دست از تلاش برنمی دارم. امیدوارم در آینده پیراهن تیم ملی بزرگسالان را بپوشم. البته من دررده های سنی جوانان و امید کره جنوبی حضور داشته ام.

*ایران و کره در راه جهام جهانی باز هم باهم همگروه هستند. به نظرت کدام یک از این دو تیم می توانند سرگروه شوند و به جام جهانی صعود کنند؟

امیدوارم که هر دو تیم به جام جهانی 2018 روسیه صعود کنند. هر دو تیم در بین تیمهای آسیایی از کلاس بالایی برخوردارند.من مطمئنم که هر دو تیم جواز حضور در جام جهانی را کسب می کنند. شما هم خالتان راحت باشد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y5nwe

آخرین اخبار