تاریخ انتشار: 1395/05/19 16:48
کد خبر: 268869

پیش بازی سوپرجام اروپا/ سویا مادریدی ها را ناکام می کند؟

رئال مادرید و سویا، چهارمین بازی اسپانیایی سوپرجام اروپا را برگزار می کنند. دو تیم دو سال پیش هم مقابل هم قرار گرفتند که در آن بازی تیم مادریدی با نتیجه دو بر صفر پیروز شد.
پیش بازی سوپرجام اروپا/ سویا مادریدی ها را ناکام می کند؟

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، سویا و رئال مادرید چهارمین بازی سوپرجام اروپا میان دو تیم اسپانیایی خواهد بود.

اولی در سال ۲۰۰۶ بین بارسلونا و سویا بود که تیم آندلوسی با گلهای رناتو، کانوته و مارسکا با نتیجه سه بر صفر پی روز شد.

دومی دو سال پیش میان رئال و سویا با دبل رونالدو به نفع سفیدپوشان به ثبت رسید. سومی هم سال گذشته میان بارسا و سویا بود که با برد کاتالان ها با نتیجه پنج بر چهار به اتمام رسید.

تروندهایم به سویا فرصت خواهد داد تا انتقام فینال دو سال پیش در کاردیف را بگیرد.

رئال مادرید به غیر از دو سال پیش در دو فینال دیگر هم مقابل سویا بازی کرده است: در سال ۱۹۶۲ ، رئال در فینال جام حذفی با نتیجه دو بر یک در ورزشگاه برنابئو مقابل سویا پیروز شد و در سال ۲۰۰۷ سویا در مجموع ۶-۳ در دو بازی رفت و برگشت در سوپرجام اسپانیا بر رئال غلبه کرد.

رئال مادرید برای پنجمین بار در سوپرجام اروپا حضور می یابد. از چهار بازی قبلی، رئال مادرید دو تا را برده و دو تا را باخته است.

رئال در سال ۱۹۹۸ با نتیجه یک بر صفر با گل پویت مقابل چلسی باخت. در سال ۲۰۰۰ هم با نتیجه دو بر یک مقابل گالاتاسرای شکست خورد که ژاردل برای تیم ترکیه ای دبل کرد و رائول هم گل سفیدپوشان را به ثمر رساند. در سال ۲۰۰۲، رئال مادرید مقابل فاینورد با نتیجه سه بر یک پیروز شد و آخرین بازی هم دو سال پیش مقابل سویا بود.

سویا تبدیل به اولین باشگاهی خواهد شد که در سه دوره پیاپی در سوپرجام اروپا حضور می یابد. آنها از سه حضور قبلی خود در سوپرجام دو تا را باختند و یکی را بردند. اگر امشب شکست بخورند با رکورد چهار ناکامی پیاپی بارسا در سوپرجام اروپا در سالهای ۱۹۷۹، ۱۹۸۲، ۱۹۸۹ و ۲۰۰۶ برابری خواهند کرد.

رئال مادرید و سویا در بازیهای رسمی ۱۸۱ بار مقابل هم قرار گرفتند که حاصلش ۹۶ برد برای رئال مادرید، ۵۶ برد برای سویا و ۲۹ تساوی بوده است. رئال مادرید ۳۸۶ گل به ثمر رسانده است و سویا ۲۴۶ .

در صورتی که رئال مادرید قهرمان شود ، برای اولین بار در چهار دوره پیاپی سوپرجام اروپا، تیمی که فاتح لیگ قهرمانان بوده این جام را می برد.

در سه دوره اخیر بایرن، رئال و بارسا به عنوان قهرمان های چمپیونزلیگ این جام را برده اند. بین سالهای ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ هم میلان، آژاکس و یوونتوس به رکوردی مشابه رسیده بودند.

بهترین رکورد برای قهرمان های جام یوفا (یا جام در جام اروپا و  لیگ اروپا) از نظر قهرمانی در سوپرجام مربوط به سالهای ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ است که بارسا، چلسی و لاتزیو با غلبه بر قهرمان چمپیونزلیگ توانستند سوپرجام اروپا را ببرند.

در صورتی که رئال مادرید در تروندهایم سوپرجام اروپا را ببرد، به رکورد ۸۳ جام دست پیدا می کند. آنها ۳۲ لالیگا، ۱۹ کوپا، ۱۱ قهرمانی اروپا، سه سوپرجام اروپا، ۹ سوپرجام اسپانیا، دو جام یوفا، سه جام بین قاره ای ، یک جام جهانی باشگاه ها، دو کوپا لاتینا و دو لیگ کاپ به دست آورده اند. بدین ترتیب فاصله آنها با بارسا که ۸۴ جام برده کاهش می یابد.

سویا امشب می تواند چهاردهمین جام تاریخ خود را ببرد. این تیم پنج دوره قهرمان جام یوفا (لیگ اروپا) را برده است. آنها همچنین یک قهرمانی لالیگا، پنج قهرمانی کوپا، یک قهرمانی سوپرجام اسپانیا و یک قهرمانی سوپرجام اروپا در افتخارات خود دارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xrmyz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیروزی رئال مادرید، بارسلونا و چلسی
چمپیونز کاپ؛