تاریخ انتشار: 1395/05/29 10:39
کد خبر: 266902

اکبر در قلعه بابلی ها/ دوئل دیدنی مرزبان-میثاقیان عیار لیگ یک را مشخص می کند

رویارویی تیم های 6 امتیازی و صدرجدولی گل گهر سیرجان ، خونه به خونه بابل ، سپید رود رشت و پارس جم با تیم های مس کرمان ، بادران تهران ، خیبر خرم آباد و آلومینیوم اراک ، طبعاً اوج حساسیت رقابت های دسته اول در هفته سوم خواهد بود.
اکبر در قلعه بابلی ها/ دوئل دیدنی مرزبان-میثاقیان عیار لیگ یک را مشخص می کند

به گزارش سرویس لیگ یک فرتاک ورزشی، رویارویی تیم های 6 امتیازی و صدرجدولی گل گهر سیرجان ، خونه به خونه بابل ، سپید رود رشت و پارس جم با تیم های مس کرمان ، بادران تهران ، خیبر خرم آباد و آلومینیوم اراک ، طبعاً اوج حساسیت رقابت های دسته اول در هفته سوم خواهد بود.

در کرمان مس این شهر که با منصور ابراهیم زاده دو تساوی متوالی کسب کرده و در رده یازدهم جای دارد به دیدار تیم صدر جدولی گل گهر سیرجان می رود. تیمی که به لطف تفاضل گل صدرنشین جدول است.

خونه به خونه بابل که به دلیل تفاضل گل پایین تر از گل گهر قرار دارد در ورزشگاه خانگی اش میزبان بادران تهران است. این دیدار خارج از مسایل فنی و نتیجه به دلیل نشستن اکبر میثاقیان، سرمربی فصل قبل خونه به خونه روی نیمکتش حساسیت خاصی به ویژه برای تماشاگران بابلی دارد.

سپید رود ؛ تیم شگفتی ساز دو هفته گذشته در خانه به دیدار خیبر خرم آباد می رود و پار س جم در اراک دیداری سخت و نفسگیر با آلومینیوم این شهر دارد.

 

به غیر از چهار دیدار مذکور در میانه و پایین جدول هم شاهد بازی های حساس و مهمی هستیم. ملوان انزلی که امید زیادی برای بازگشت به لیگ برتر دارد در یززد میهمان فولاد این شهر اشت. نفت مسجد سلیمان میزبان فجر سپاسی است. دیدار دو تیم سابقاً لیگ برتری یکی از بازی های مهم محسوب می شود. اکسین البرز با فیروز کریمی در کرج به مصاف استقلال اهواز می رود. استقلالی ها که با دو باخت قعرنشین جدول هستند کار سختی برابر اکسین دارند. رقابت نساجی مازندران و ایران جوان در بوشهر هم در زمره بازی های جذاب ایستگاه سوم می باشد. مس رفسنجان دیگر تیم بدون امتیاز و قعرنشین لیگ در تهران با راه آهن بازی می کند. راه آهن با مهدی پاشازاده در دو بازی قبلی یک باخت و یک تساوی داشته و در این دیدار به دنبال نخستین برد است.

نکته:

تیم های راه آهن تهران و استقلال اهواز تاکنون موفق به گلزنی نشده اند.

آلومینیوم اراک با 5 گل زده بهترین خط حمله را دارد.

پارس جم بوشهر بدون گل خورده صاخب بهترین خط دفاعی است.

نساجی مازندران ، فجرسپاسی شیراز ، ایران جوان بوشهر و استقلال اهواز با 4 گل خورده دارای ضعیف ترین خطوط دفاعی هستند.

 

فولادیزد (13) -  ملوان بندرانزلی (5) ؛  بازی دشوار ملوانان در کویر

ملوان بندر انزلی که با پیروزی بیرون از خانه برابر آلومینیوم اراک شروع خوب و امیدوار کننده داشت در ایستگاه دوم و در بندر انزلی برابر راه آهن تهران متوقف شد تا حاجی مایلی کهن با سختی های مربیگری در دسته یک تا حدودی آشنا شود. حاجی مایلی برای لیگ برتری کردن ملوان باید از همین شروع لیگ امتیازهای لازم را جمع کند زیرا در صورت کوچک ترین لغزش تیمش از قافله مدعیان عقب خواهد ماند. فولاد یزد همانند فصول گذشته شروع بد و نا امید کننده ایی داشت. این تیم با توقف خانگی در بازی اول و شکست در دیدار دوم بذر نامیدی را در دل طرفدارانش کاشته است. یزدی ها اگر نمی خواهند همانند سال های قبل در آخرین روزها با سلام و صلوات در لیگ بمانند باید دست از فضل و بخشش برداشته و امتیازهای لازم را برای بقاء جمع آوری کنند. با توجه به شرایط فولاد به نظر می رسد ملوان بازی سخت و دشواری در یزد داشته باشد. ملوان با 4 امتیاز و فولاد با یک امتیاز به ترتیب رده پنجم و سیزدهم جدول را به خود اختصاص داده اند.

قضاوت این دیدار بر عهده مجید پورعلی ؛ داور جوان و کم تجربه با کمک محمد عطایی و حمید نادری است.

***

مس کرمان - گل‌گهر سیرجان ؛ وینگو در اندیشه انتقام از مس

طی چند سال اخیر تیم های تحت هدایت وینگو بگوویچ ویژگی مشترکی داشته اند. شرع خوب و قدرتمندانه تا اواسط فصل با پایان بد و نا امید کننده. ظاهراً این قانون نانوشته شامل حال گل گهر سیرجان ؛ صدرنشین فعلی لیگ هم شده است. تیمی که با وینگو بگوویچ دو پیروزی خیره کننده در دو بازی رقم زده و به صدر جدول تکیه زده است. اما در مقابل مس کرمان بر خلاف دو فصل گذشته که شروع خوبی داشت در این فصل متزلزل نشان داده و نتوانسته در حد انتظار ظاهر شود و همین موضوع باعث شده تا منصور ابراهیم زاده ؛ سرمربی مس در دیدار با گل گهر در پی نخستین برد باشد تا تیمش در صف مدعیان صعود قرار بگیرد. همین تفکر باعث می شود تا دیدار مس و گل گهر به نوعی جدالی باشد بین ابراهیم زاده و بگوویچ که فصل قبل به شکل نامطلوبی از تیم مس کرمان کنار گذاشته شد. در حال حاضر گل گهر با 6 امتیاز صدرنشین و مس با 2 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارند.

احمد صالحی ؛ داور سرشناس کشورمان به همراه  حمید سبحانی و  رضا حیدری قضاوت دربی استان کرمان را بر عهده دارند.

***

خونه به خونه مازندران (2) - بادران تهران (9) ؛ نبرد میلیادرها

تیم های خونه به خونه بابل و بادران تهران که به لطف مالکان میلیاردرشان از تیم های پر هزینه و پر مهره لیگ هستند از جمله مدعیان صعود به لیگ برتر هم محسوب می شوند.  نگاهی به اسامی نفرات دو تیم و عملکردشان در دو هفته گذشته نشان می دهد تیم خونه به خونه که هدایت آن بر عهده علیرضا مرزبان است ، تیم یکدست و قدرتمندتری نسبت به بادران است. خونه به خونه دو برد از دو بازی قبلی کسب کرده در حالیکه بادرانی ها یک برد و یک باخت در کارنامه شان ثبت شده است. این تیم در دیدار خانگی با فولاد یزد ضعف های فنی و اشتباهات فردی زیادی داشت هر چند به لطف گل به خودی یزدی ها برنده آن بازی شد. بادرانی ها اگر برابر خونه به خونه همانند دو دیدار قبلی شان بازی کنند طبعاً میزبان بابلی شان شانس زیادی برای پیروزی و ثبت سومین برد خواهند داشت. هم اکنون بابلی ها با 6 امتیاز رده دوم جدول را در اختیار دارند و بادرانی ها با 3 امتیاز در جایگاه نهم ایستاده اند.

حسین زرگر که در لیگ برتر قضاوت می کند به اتفاق مهدی عالیقدر و عسگر محمدی دیدار دو تیم را قضاوت می کنند.

 

***

سپیدرود رشت (3) - خیبر خرم‌آباد (14) ؛ جدال قدیمی های پرطرفدار

عملکرد سپیدرورد رشت که در این فصل به جرگه تیم های دسته اولی اضافه شده اند بی شباهت به عملکرد خیبر در فصل قبل ندارد. خیبر هم فصل گذشته در حالیکه به جمع تیم های دسته اولی اضافه شده بود در هفته های نخست نتایج قابل قبولی کسب کردند اما در ادامه راه تیمی متوسط نشان دادند و فقط توانستند خودشان را در دسته یک حفظ کنند. باید دید سپیدرود که با بازیکنان نام آشنایی نظیر حسین کعبی ، سهیل حق شناس و محمدرضا مهدوی صدرنشین لیگ هستند می توانند تا پایان لیگ همینطور به راهشان ادامه دهند یا در میانه راه اسیر مشکلات مالی شده و  آرام آرام به میانه های جدول سقوط می کنند؟ به هر حال دیدار سپیدرود و خیبر فارغ از نتیجه و جایگاه شان ، دیدار دو تیمی است که از تیم های ریشه دار و قدیمی کشورمان محسوب می شوند و طرفداران زیادی در رشت و خرم آباد دارند. سپیدرود با کسب 6 امتیاز و خیبر با کسب یک امتیاز در رده سوم و چهاردهم جدول جای دارند.

سعادت وفاپیشه ، ایوب غلامزاده و مهرداد نجفی داوران این دیدار هستند.

***

اکسین البرز (8) - استقلال اهواز (18) ؛ میزبانی فیروز از تیم سابقش

فیروز کریمی ؛ مربی با سابقه کشورمان که تجربه مربیگری در اکثر لیگ های کشورمان را دارد امروز میزبان استقلال اهواز است. تیمی که با فیروز تا یکقدمی قهرمانی در لیگ برتر هم پیش رفت اما در آخرین لحظات جام قهرمانی را از دست داد تا این ناکامی به یکی از خاطرات تلخ فیروز کریمی در عرصه مربیگری تبدیل شود. اکسین البرز که با سرمربی قهرمان اسبق باشگاه های آسیا از لیگ دسته دوم راهی دسته یک شده است. از دو دیدار گذشته خود 3 امتیاز کسب کرده است. کار بزرگ اکسن در هفته نخست رقم خورد. شاگردان فیروز در دیدار با تیم مدعی نساجی در ورزشگاه انقلاب کرج اولین بردشان در لیگ یک را ثبت کردند تا رقبا به آنها با دیده احترام نگاه کنند. هر چند این برد در سیرجان توسط شاگردان بگوویچ قطع شد اما با اینحال نباید اکسین را دستکم گرفت. استقلال اهواز ؛ که به همراه مس رفسنجان دو تیم بدون امتیاز و قعر نشین جدول هستند همانند راه آهن تهران تاکنون موفق به گلزنی نشده است. با توجه به همین عملکرد ضعیف بعید به نظر می رسد اهوازی ها در کرج  بتوانند اولین امتیازشان را در جدول ثبت کنند.

قضاوت دیدار حساس دو تیم بر عهده مهدی شجاعی است. امیر مبشر و حمید کاوندی شجاعی را در امر قضاوت این بازی کمک می کنند.

***

راه‌آهن تهران (15) - مس رفسنجان (17) ؛ راه آهن گل می زند؟

مهاجمان راه آهن تهران در دو بازی قبلی پایشان به گلزنی باز نشده تا این تیم به همراه استقلال اهواز دو تیمی باشند که پس دو بازی هیچ گلی به ثمر نرسانده اند. راه آهن امروز میزبان تیم مس رفسنجان است. مس که در این فصل سکان هدایت آن بر عهده علی اصغر کلانتری است با دو شکست در انتهای جدول قرار دارد و اگر در این بازی هم نتواند امتیازی کسب کند همچنان فانوس دار لیگ باقی خواهد ماند. هر دو تیم صاحب مهره های با تجربه و مربیان کار بلدی هستند اما بر خلاف انتظار نتوانستند امتیازهای لازم را کسب کنند و طبعاً اگر در این دیدار و در دو – سه هفته آینده هم امتیازهای لازم را کسب نکنند در ادامه لیگ کار سختی پیش رو خواهند داشت. به خصوص مهدی پاشازاده. زیرا بر خلاف مس که مدیر صبور و بردباری دارد ، مدیران راه آهن علاوه بر غریبه بودن با فوتبال صبر کمی هم دارند تا جاییکه قبل از شروع لیگ جهانبخش جعفری ؛ سرمربی چند روزه خود را اخراج کرده و پاشازاده را جایگزین او کردند.

قضاوت این دیدار بر عهده رضا قاسمی ، حامد صفایی و ولی کاوسی است.

***

آلومینیوم اراک (6) - پارس جم بوشهر (4) ، تقابل بهترین خط حمله و خط دفاعی لیگ

پارس جم بوشهر دو – سه هفته مانده به شروع بازی ها هنوز سکاندار هدایتش مشخص نبود و به همین دلیل کمتر انتظار می رفت این تیم  که در کمتر از 15-12 روز با مهدی تارتار ؛ داماد فیروز کریمی به توافق رسیده بود بتواند شروع خوب و توفنده ایی داشته باشد. پارسی های جم با هدایت تارتار علاوه بر اینکه با دو برد متوالی یکی از 4 تیم 6 امتیازی و صدرنشین به شمار می روند ، تنها تیمی هستند که دروازه شان باز نشده است. آلومینیوم اراک که همانند فصل قبل با داود مهابادی گام به عرصه رقابت ها گذاشته است در حالی که در هفته نخست برابر ملوان غافلگیر شده و بازی را در اراک به قوهای سپید واگذار کرد اما با این حال در بازی دوم برنده شد تا یکی از تیم های مدعی باشد. دیدار آلومینیوم و پارس از یک سو دوئل شاگردان و یاران اسبق فیروز کریمی است و از سویی تقابل بهترین خط حمله و بهترین خط دفاعی لیگ در پایان هفته دوم است.

سوت قضاوت این دیدار را اصغر مومنی به صدا در می آورد. محمد شاکر و مسلم رحیمی خانی هم کمک های او در این بازی هستند.

 

***

ایران جوان بوشهر (16) - نساجی مازندران (10) ؛ جدال ضعیف ها

ایران جوان و نساجی با دریافت 4 گل در دو بازی ، از خط دفاعی ضعیقی برخوردار هستند. ایران جوانی ها که امروز میزبان تیم شمالی نساجی هستند با یک گل زده عملاً در خط حمله هم ناتوان نشان داده اند در حالیکه نساجی با 3 گل زده که زننده دو گلش هم مخمد عباس زاده بوده خط حمله و مهاجم زهرداری دارد. با توجه به همین اصل پیش بینی می شود خط دفاعی ایران جوان در این دیدار روز سختی برابر نیروهای تهاجمی میهمان خود داشته باشد.

یاسر همرنگ ؛ داور با اخلاق کشورمان با کمک محمد راهی و امیر فلاح دیدار دو تیم را قضاوت می کنند.

***

نفت مسجدسلیمان (7) - فجرسپاسی شیراز (12) - ساعت 18:30- ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

نفت مسچد سلیمان باز هم خبر ساز شد! این تیم در یکی – دو سال قبل هم با مشکلات زیادی مواجه شد و نتوانست به جمع تیم های لیگ برتری اضافه شود و این بار هم صحبت از ناراحتی سهراب بختیاری زاده است. نفتی ها که با یک برد و یک باخت و 3 امتیاز در رده هفتم ایستاده اند امروز میزبان فجر سپاسی هستند. تیمی که بر خلاف انتظار یکی از ضعیف های لیگ است. فجر با 4 گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی را دارد و اگر شفیعی ؛ سرمربی این تیم امروز هم نتواند ضعف دفاعی فجر را برطرف کند ، شیرازی ها روز سختی برابر نفت به رغم مشکلاتی که دارد خواهد داشت. 

داود محرابی ، مهدی الوندی و حمید آذرنیا این دیدار را قضاوت می کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27j9ke

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نگاهی گذرا به هفته ی سوم لیگ یک/ از اکبر میثاقیان در خانه تا دربی جذاب کرمان