تاریخ انتشار: 1396/06/11 10:41
کد خبر: 185430

خطر بزرگ برای فوتبال ایران

تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان، می‌تواند زنگ خطری برای فوتبال ایران باشد.
خطر بزرگ برای فوتبال ایران

ادغام باشگاه الاهلی امارات با یک باشگاه دیگر از این کشور باعث شد تا از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شود و به جای آن تیم العین که موفق به کسب سهمیه برای فصل جدید نشده بود، به عنوان نماینده امارات در آسیا معرفی شود.

دلیل این اتفاق هم این بود که مدیران AFC اعلام کردند باشگاه الاهلی ساختار حرفه‌ای ندارد و به همین خاطر مجوزی برای حضور این تیم در لیگ قهرمانان قاره داده نمی‌شود. به بیان ساده‌تر کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل نداشتن شرایط حرفه‌ای، باشگاه الاهلی امارات را از چمپیونز لیگ کنار گذاشت.

در سال گذشته هم باشگاه سرشناس الاتحاد عربستان به دلیل بدهی از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد و به همین خاطر این تیم را اکنون در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی آسیا نمی‌بینیم!

با این تفاسیر، فدراسیون فوتبال ایران و همچنین سازمان لیگ باید کاملا مراقب این مساله باشند و اگر کوچکترین اشکالی در تیم‌های پایتخت وجود دارد برای رفع آن پافشاری و اصرار کنند. کوچکترین بدهی یا ایراد ممکن است به حذف نماینده ایران از لیگ قهرمانان آسیا منجر شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا که رابطه خوبی با اعضای عرب خود دارد، در این مورد حتی به تیم پرقدرت عربستان هم رحم نمی‌کند پس خیلی راحت‌تر تیم‌های ایرانی را کنار می‌گذارد. مخصوصا اینکه کنار گذاشته شدن تیم‌های ایرانی می‌تواند دلیل خوبی برای کسر سهمیه ایران در آسیا باشد و به همین خاطر می‌توان به جرات گفت که آسیا در انتظار کوچکترین اشتباه از سوی فوتبال ایران است!

شاید AFC، در مورد ساختار حرفه‌ای نتواند ایرادی به تیم‌های ایرانی بگیرد اما قطعا داشتن بدهی‌های خارجی موضوع جذابی برای مدیران کنفدراسیون قاره خواهد بود! موضوعی که اگر توسط آسیا پررنگ شود، حساسیت‌های فیفا را هم بیشتر از پیش می‌کند و به این ترتیب باید منتظر احکام جدید و سنگین‌تر بین‌المللی برای فوتبال ایران باشیم!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bjqd5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


2+2 سهمیه ایران در مسابقات آسیایی قطعی شد/ استقلال و پرسپولیس در پلی‌‌آف لیگ قهرمانان