تاریخ انتشار: 1395/07/02 15:26
عنایتی:
کد خبر: 259828

از جیبم خرج کردم که به استقلال بیایم/فوتبال ایران واقعا کثیف است

کاپیتان صبا شب گذشته تولد 40 سالگی خود را در کنار دوستانش جشن گرفت تا حالا به یکی از بازیکنان تاریخی فوتبال ایران تبدیل شود.
از جیبم خرج کردم که به استقلال بیایم/فوتبال ایران واقعا کثیف است

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، رضا عنایتی به مناسبت تولد 40 سالگی‌اش گفت‌وگوی مفصلی با انجام داد که در ادامه آنها را می‌‌خوانید:

 

اینکه روز گذشته 40 ساله شدی و هنوز داری بازی می‌کنی به تو حس خوب می‌دهد یا حس بد؟

راستش را بخواهید در حال حاضر فقط این حس را دارم که یک سال دیگر بزرگتر شده‌ام اما در کل حسم نسبت به زندگی همیشه خوب است. زندگی به من حس خوب می‌دهد چراکه خانواده‌ای خوب و دوستان خوب دور و برم هستند و این از همه چیز مهمتر است.

 

چطور تا سن 40 سالگی توانستی از نظر بدنی خودت را آماده کنی؟

واقعیتش را بخواهید من فقط به فوتبال فکر می‌کنم و فکر می‌کنم از نظر بدنی هنوز شاداب هستم و شاید به همین دلیل هم باشد که تا این سن در بهترین سطح از فوتبال دارم بازی می‌کنم. البته باید ببینم در شرایط پیش رو چه موقعیتی برایم پیش می‌آید.

 

در فوتبال ایران تنها سهراب بختیاری‌زاده است که در سن 41 سالگی در لیگ‌برتر فوتبال بازی کرده است. در مورد این رکورد چه حسی داری؟

من فقط این را باید بگویم که در فوتبال ایران فوتبالیستی نیست که مثل من در این سن و سال در تمام بازی‌ها فیکس و موثر بازی کند. من در تمام تیم‌هایی که بازی کرده‌ام مهره ثابت و البته تاثیرگذار تیمم بوده‌ام.

 

به فکر شکستن رکورد بختیاری‌زاده نیستی؟

نه، من فقط به فکر موفقیت تیمم هستم و به این موضوع فکر می‌کنم.

 

در 22 سالی که فوتبال بازی می‌کنی کسی بوده که او را نبخشی؟

من 22 سال است در فوتبال حضور دارم و در این سال‌ها خیلی آدم‌ها بوده‌اند که در ظاهر با من خیلی خوب بودند اما در باطن حرف‌هایی زده‌اند که بعدا برای من محرز شده است. من آدم کینه‌ای نیستم و آنها را نفرین نکردم و تنها به خدا واگذارشان کردم چراکه اعتقاد دارم یک قاضی بالای سر ما هست که بین ما داوری می‌کند.

 

تو از زمانی که فوتبالت را شروع کرده‌ای با 197 گل زده‌ای و با اختلاف بهترین گلزن فوتبال ایران هستی. هنوز هم عطش داری که این رکورد را بهتر کنی؟

حتما دوست دارم تعداد گل‌هایم را بیشتر کنم اما دوست ندارم پیش‌بینی کنم که چند گل می‌زنم. اگر داوران  اجازه بدهند حتما تعداد گل‌هایم را بیشتر می‌کنم.

 

منظور تو بازی برابر سیاه‌جامگان است که گل صحیح‌ات را داور اعلام نکرد؟

صددرصد همین‌طور است. من در آن صحنه 5 متر بیرون از خط آفساید بودم اما داور گل صددرصد من را قبول نکرد. من فکر می‌کنم گاهی داوران تصمیم‌هایی می‌گیرند که آدم شک می‌کند.

 

خیلی‌ها می‌گویند فوتبال ایران کثیف است و نتایج خارج از زمین رقم می‌خورد. تو خودت در 22 سالی که در این فوتبال بوده‌ای به چنین حسی رسیده‌ای؟

یادم هست زمانی که جوان بودم و از دور و بر می‌شنیدیم که فوتبال کثیف است همیشه تعجب می‌کردم و می‌گفتم حتما این آدم‌ها خودشان کثیف هستند که این حرف‌ها را می‌زنند. اما الان فقط این جمله را می‌گویم که در سال‌های آخر فوتبالم که خودم در تصمیم‌گیری‌ها نقش داشتم، با قاطعیت می‌گویم فوتبال ایران بسیار کثیف است و اتفا‌ق‌هایی در آن می‌افتد که حتی شرم دارم آنها را به زبان بیاورم.

 

در سال‌های آخری که فوتبال بازی می‌کنی به تو پیشنهاد مربیگری نشده است؟

به جرات می‌گویم که در سال‌های اخیر پیشنهادهای مربیگری‌ام بیشتر از بازیگری‌ام بوده است. شاید به همین دلیل هم باشد که خیلی از مربی‌ها در این سال‌ها می‌ترسیدند با من کار کنند چراکه می‌گفتند اگر رضا در تیم بماند ممکن است جانشین ما شود. در حالی که خدا شاهد است من هرگز چنین نیتی نداشتم ولی مربی‌ها چنین فکری می‌کردند.

 

این موضوع که می‌گویی در حضورت در استقلال هم صدق می‌کند؟

من کلا در مورد سال‌های آخر فوتبالم صحبت می‌کنم و نکته دیگری ندارم. خیلی‌ها که در ظاهر با من دوست بودند، پشت سر من می‌زدند که در تیم نمانم چراکه فکر می‌کردند من به زودی سرمربی آن تیم‌ها می‌شوم و جایگاهشان به خطر می‌افتد.

 

دوست داری بگویی از چه تیم‌هایی برای مربیگری پیشنهاد داشتی؟

چون فوتبال بازی می‌کنم هم اکنون ترجیح می‌‌دهم صحبتی در این‌باره نکنم.

 

خیلی‌ها می‌گویند رضا عنایتی آنقدر وضع مالی‌اش خوب است که نیازی به حضور در فوتبال ندارد. انگیزه‌ای که باعث می‌شود تو در سن 40 سالگی بازی کنی چیست؟

اول این را باید بگویم که اسم من در بین فوتبالی‌ها بد در رفته است وگرنه من آنقدرها هم پولدار نیستم. این را هم بگویم که من هم اکنون 700 میلیون پول مالیات بدهکارم در حالی که پولش را از باشگاه‌ها نگرفته‌ام. من همین الان از سیاه‌جامگان، 3 سال قبلی‌ام حضورم در صبا و مس کرمان طلبکار هستم و دستم هم به جایی بند نیست. جالب است بدانید من از جیبم خرج کردم که به استقلال بیایم.هرگز در این سال‌ها انگیزه مالی برای فوتبال نداشتم و بیشتر رفاقتی در تیم‌ها حضور پیدا کرده‌ام.

 

اگر در این 22 سال بخواهی بگویی بهترین مربی‌‌ات که بوده است از چه کسی نام می‌بری؟

سوال بسیار سختی است چراکه من نمی‌توانم جواب درستی به آن بدهم فقط این را می‌گویم من فوتبالم را با فیروز کریمی شروع کردم که از نظر تاکتیکی و فنی یک مربی فوق‌العاده بود. بعد از آن با اکبر میثاقیان کار کردم که به من فوتبال فیزیکی را آموزش داد. در کنار این مربی‌ها من با امیر قلعه‌نویی در استقلال کار کردم که عاشق فوتبال تهاجمی بود و به بازی من علاقه داشت و من روزهای بسیار خوبی در کنار او پشت سر گذاشتم. اگر هم بخواهم بهترین آدمی که در این فوتبال دیده‌ام صحبت کنم بی‌تردید آن فرد صمد مرفاوی است. مرفاوی خود را وارد خیلی از مسائل فوتبال نکرد که اگر این کارها را انجام می‌داد بی‌تردید الان خیلی جلوتر از جایگاه فعلی‌اش بود.

 

در فوتبال ایران مهاجمی وجود داشته که تو از فوتبال او لذت ببری؟

مهاجم که در فوتبال ایران زیاد بوده اما اینکه فکر کنم بازیکنی بهتر از من بوده را در خاطر ندارم. فقط این را بگویم که به نظر من سردار آزمون می‌تواند فوتبالیست بزرگی شود و نمی‌دانم چرا حدود یک ماه است که در بازی‌های باشگاهی‌اش و تیم‌ملی افت کرده است. سردار هم روی زمین و هم روی توپ‌های هوایی مهاجم بسیار توانمندی است ولی فکر می‌کنم آن شادابی سال‌های گذشته خود را ندارد. متاسفانه جوان‌های ما تا جایگاهی به دست می‌آوردند زود سیر می‌شوند در حالی که برای حفظ آن جایگاه باید بیشتر تلاش کنند.

منبع: ورزش سه


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39plk7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عنایتی: هرگز نگفتم منصوریان نباید حرف بزند