تاریخ انتشار: 1395/07/02 20:53
کد خبر: 259741

سرمربی پرسپولیس پیشنهاد دینامو را می پذیرد؟

شکست سنگین دینامو زاگرب مقابل ریه کا کافی بود تا زلاتکو کرانچار از سرمربیگری این تیم استعفا بدهد و از هواداران دینامو خداحافظی کند.
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد دینامو را می پذیرد؟

به گزارش لیگ برتر قرتاک ورزشی و به نقل از ایران ورزشی ، کرانچار که با انگیزه فراوان به دینامو بازگشته بود، این تیم را در پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا به موفقیت رساند تا پرافتخارترین تیم کرواسی در بالاترین سطح از مسابقات باشگاهی در فوتبال اروپا به میدان برود. دینامو زاگرب در نخستین بازی‌اش در لیگ قهرمانان مقابل لیون و در فرانسه با سه گل شکست خورد و پس از آن هم در لیگ کرواسی باخت سنگین دیگری را مقابل ریه کا متحمل شد تا صبر کرانچار لبریز شود و به گفته خودش از حضور روی نیمکت دینامو زاگرب استعفا بدهد.

 

در مورد استعفای کرانچار البته حرف و حدیث‌های فراوانی وجود دارد. حرف و حدیث‌هایی که قریب به اتفاق آنها فوتبالی و فنی نیست. عده‌ای معتقدند اختلاف با باشگاه و نتایج ضعیفی که کرانچار در لیگ کرواسی کسب کرده، دست به دست هم دادند تا باشگاه با او قطع همکاری کند.

 

در مورد جانشین کرانچار در دینامو زاگرب اخبار متفاوتی به گوش می‌رسد. مربیان مختلفی کاندیدای حضور روی نیمکت این تیم قدیمی کرواسی هستند که مثل همیشه یکی از آنها برانکو ایوانکوویچ است. برانکو که در دو مقطع هدایت دینامو زاگرب را بر عهده داشته و همراه این تیم به افتخارات فراوانی رسیده، همیشه برای دینامو زاگرب یک گزینه دم دستی است. گزینه‌ای که طی سالهای اخیر بارها نامش به میان آمده اما فقط دو بار با مسوولان این باشگاه به توافق رسیده و روی نیمکت دینامو نشسته است. او ابتدا از سال 2006 تا 2008 و سپس سال 2013 هدایت دینامو زاگرب را بر عهده داشته و همراه این تیم به‌عنوان قهرمانی لیگ کرواسی نیز دست یافته است.

 

هر چند اختلاف با زدراوکو مامیچ، مدیر باشگاه دینامو زاگرب که گفته می‌شد قصد دخالت در کار برانکو را داشت دلیل جدایی این مربی از تیمی بود که موفقیت‌های فراوانی همراهش به دست آورده بود. برانکو در آن مقطع با مامیچ به مشکل خورد و عطای مربیگری در دینامو را به لقایش بخشید و از این تیم جدا شد. حالا اما مامیچ جایی در دینامو ندارد. او به دلیل اختلاش و فساد مالی راهی زندان شده و دیگر سمتی در باشگاه دینامو زاگرب ندارد. مردی که از او به‌عنوان مافیای بزرگ فوتبال کرواسی یاد می‌شد. همین مساله باعث شده تا مدیران دینامو نام برانکو را نیز در لیست گزینه‌های جانشینی زلاتکو کرانچار قرار بدهند.

 

نزدیکان برانکو از علاقه دینامو زاگرب به بازگشت برانکو خبر می‌دهند. حتی گفته می‌شود در کرواسی هم چنین شایعه‌ای وجود دارد و همه از برانکو به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی نیمکت دینامو زاگرب یاد می‌کنند. برانکو البته نشان داده که همیشه به قراردادهایش پایبند است و این بار هم قطعا به پیشنهاد دینامو پاسخ منفی خواهد داد چون روی نیمکت پرسپولیس حضور دارد و هدف اصلی‌اش کسب عنوان قهرمانی در لیگ ایران است. برانکو نیم فصل دوم لیگ چهاردهم و پس از گذشت یک سال از دومین حضورش روی نیمکت دینامو سرمربیگری پرسپولیس را بر عهده گرفت تا این تیم را در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت برساند. ماحصل تلاش برانکو، نایب قهرمانی در لیگ پانزدهم و موفقیت در لیگ شانزدهم، البته تا پایان هفته هفتم است. پس او به همین راحتی‌ها موقعیت مناسب در پرسپولیس را رها نمی‌کند تا به کرواسی برود و سرمربی دینامو زاگرب شود.

 

از طرفی هنوز تکلیف نهایی ادامه همکاری کرانچار با دینامو زاگرب مشخص نشده اما آنطور که از شواهد پیداست این مربی تصمیم خود را گرفته و علاقه‌مند نیست به کارش در بهترین تیم کرواسی ادامه بدهد. در این شرایط باید منتظر اخبار جدید دیگری درباره پیشنهاد رسمی دینامو زاگرب به برانکو باشیم. اتفاقی تکراری که طی یکی دو فصل اخیر بارها رخ داده اما هرگز به سرانجام نرسیده است.


 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qyy5n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ناراحتی برانکو از دست کریم باقری!

حرف حرف برانکو است؛ رضاییان جایی در پرسپولیس ندارد
برانکو، محرمی را بیشتر از رامین قبول دارد