تاریخ انتشار: 1395/08/25 13:16
کد خبر: 249039

انتقاد شدید مربی پرسپولیس از بازیکنان خارجی؛ نوراللهی دوست دارد بماند

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نباید کلی هزینه کنیم و بازیکن خارجی بگیریم که در نهایت روی نیمکت بنشینند.
انتقاد شدید مربی پرسپولیس از بازیکنان خارجی؛ نوراللهی دوست دارد بماند

به گزارش فرتاک ورزشی، کریم باقری در خصوص کلاس‌های مربیگری که در آن شرکت کرده بود، حضور علی کریمی در کلاس‌های مربیگری، اردوی پرسپولیس در امارات، عملکرد 2 بازیکن اوکراینی در پرسپولیس و انتقادهایی که به حضور آنها می‌شود و همچنین دیدار امروز تیم ملی مقابل سوریه صحبت‌هایی مطرح کرد.

 

مشروح اظهارات باقری را در زیر می‌خوانید:

 

* به تازگی کلاس‌های مربیگری را پشت سر گذاشتید. نظرتان در خصوص این کلاس‌ها چیست؟

- کلاس‌های خوبی برگزار شد و کلاس یک ماهه در 2 هفته تقسیم شده بود که 2 هفته اول را گذرانده بودیم و 2 هفته آخر هم سپری شد که خوشبختانه کلاس خوبی بود. کلاس‌ها زیر نظر آقایان اقبالی و پورنعمت بود. واقعا وقتی به این کلاس‌ها می‌روید تازه متوجه می‌شوید که دوران مربیگری چقدر با دوران بازی کردن متفاوت است. زمانی که شما فوتبال بازی می‌کنید فقط به بازی کردن فکر می‌کنید اما کسی که مربی شود باید هر روز خودش را با علم روز وفق دهد. امروزه شرایط به گونه‌ای است که یک مربی باید در هر تمرین با کلی اطلاعات به روز حاضر شود. هر کسی بخواهد در مربیگری موفق باشد باید اطلاعاتش به روز باشد تا بتواند علم روز فوتبال را به بازیکنانش منتقل کند. به نظرم کلاس مفیدی بود و امیدوارم اگر فرصتی پیش بیاید باز هم می‌خواهم در این کلاس‌های مربیگری شرکت کنم. البته منظور من این نیست که حتما می‌خواهم مربیگری کنم اما به هر حال یک آدم هر چه بیشتر بداند بهتر است.

 

* درباره شما موضوع جالب این است که در اواخر فوتبال‌تان می‌گفتید علاقه‌ای به مربیگری ندارید اما به نظر می‌رسد الان خیلی مشتاق شدید که وارد عرصه مربیگری شوید.

- ببینید الان هم می‌گویم که هنوز قطعا نمی‌گویم که می‌خواهم مربیگری کنم و حضورم در کلاس‌های مربیگری به این معنا نیست که قطعا می‌خواهم مربی شوم اما باز هم می‌گویم این 2-3 سالی که کنار پرسپولیس هستم به نوعی وارد مربیگری شده‌ام اما هنوز هم بالا و پایین می‌کنم تا ببینم مایه مربی شدن در من وجود دارد یا نه. باید ببینم می‌توانم مربی شوم یا خیر. با این همه رفتنم به این کلاس‌ها بد نبود.

 

* معمولا هافبک‌ها فرمانده‌های خوبی هستند و این صحبت وجود دارد که یک هافبک می‌تواند مربی بهتری شود. شما این موضوع را در باره خودتان قبول دارید؟

- این موضوع همیشه صدق نمی‌کند که یک فوروارد یا هافبک خوب حتما هم مربی خوبی شود. دلیل نمی‌شود یک دروازه‌بان یا یک مدافع خوب حتما مربی بزرگی شود. مربیگری شغل پراسترسی است که دردسر آن زیاد است واقعا وقت‌گیر است. هر کسی در این شغل است می‌داند که مربیگری یک شغل خطرناک است چون وقتی شما در تیم‌های پرهوادار کار می‌کنید کار واقعا سخت‌تر می‌شود. به همین دلیل هر کسی نمی‌تواند در این شغل موفق شود. در این بین برخی‌ها تیم خوب گیرشان آمده و شانس هم داشته‌اند که موفق شدند. این اتفاق در ایران و حتی کشورهای دیگر هم رخ داده است اما اینکه بگوییم یک بازیکن اگر خوب بوده حتما در مربیگری هم خوب می‌شود، حرف درستی نیست.

 

* شما هنوز هم با بازیکنان تمرین می‌کنید. آیا دلتان برای فوتبال بازی کردن تنگ شده است؟

- دلتنگی که نه چون کنار تیم هستم و با بازیکنان تمرین می‌کنم اما به هر حال هر فوتبالیستی دوره و زمانه خودش را دارد که بازی‌هایش تمام می‌شود و می‌رود و این طبیعت فوتبال است. من در دوره خودم بازی کرده‌ام و دلتنگ فوتبال بازی کردن نیستم.

 

* برانکو گفته که دوست داشتم یک کریم باقری واقعی در تیمم داشتم. به نظر شما الان در پرسپولیس فعلی بازیکنی در سطح کریم باقری وجود دارد؟

- ما در تیم‌مان بازیکنان خوبی داریم. در این پست کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی به خوبی کار می‌کنند. کمال شایستگی‌هایش را نشان داده و در تیم ملی است و نوراللهی از بدشانسی‌اش به او بازی نرسیده وگرنه بازیکن و بچه بسیار خوبی است. فکر می‌کنم امسال در این پست داشتن این 2 بازیکن به ما کمک زیادی می‌کند و دست مربی را هم باز می‌گذارد. دیدید که هر گاه کمال نبوده احمد بسیار خوب بازی کرده است. مثل بازی با سپاهان در اصفهان که احمد فوق‌العاده بازی کرد. امیدوارم که این 2 نفر به همدیگر و پرسپولیس کمک کنند تا روند رو به رشد خود را ادامه دهند.

 

* شایعاتی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه احمد نوراللهی به دلیل نیمکت‌نشینی قصد دارد در نیم‌فصل از پرسپولیس جدا شود. شما به عنوان مربی تیم چه مشورتی به این بازیکن می‌دهید؟

- اولا که بازیکن هر چه بیشتر بازی کند برایش بهتر است اما به هر حال همانطور که گفتم شرایط به گونه‌ای است که به احمد کمتر بازی رسیده است. حالا بحث سربازی و اینکه می‌خواهد به تیم نظامی برود را من نمی‌دانم و از آن اطلاعی ندارم اما تا جایی که می‌دانم او دوست دارد در پرسپولیس بماند و قراردادش هم که امسال تمدید شده است. من فکر می‌کنم او در پرسپولیس ماندنی است اما اینکه در آینده بخواهد چه اتفاقی بیفتد دست خودش است.

 

* بعد از حضور شما در کلاس‌های مربیگری حالا در یک اتفاق ویژه علی کریمی هم در کلاس‌های مربیگری شرکت کرده است. شما فکر می‌کنید حضور مربیان جوان در فوتبال می‌تواند چرخه مربیان شاغل را تکان دهد؟

- خود من هم این شرایط را داشتم. چون علاقه‌ای به کار مربیگری نداشتم اما برخی مواقع باید شرایط را هم در نظر گرفت چرا که ما فوتبالیست‌ها شغل‌مان فوتبال است و کاری جز آن بلد نیستیم و باید در فوتبال بمانیم. من فکر می‌کنم علی کریمی که البته فصل گذشته به دلیل رفاقتی که با مالک باشگاه خونه به خونه داشت، کنار آنها بود اما چه بهتر که این فرصت‌ها که پیش می‌آید که برای حضور در تیم‌ها مدرک مربیگری هم داشته باشد. او با گرفتن مدرک مربیگری خیلی بهتر می‌تواند تجربیاتش را به جوانان انتقال دهد. من خیلی خوشحال شدم که کریمی به کلاس‌های مربیگری رفته چون او هم مثل علاقه زیادی به کار مربیگری نداشت اما این کلاس‌ها فرق می‌کند چون وقتی به این کلاس‌ها می‌روید متوجه می‌شوید که شرایط با زمان فوتبال بازی کردن فرق می‌کند. فکر می‌کنم کریمی این کلاس‌ها را بگذراند می‌تواند به دانشش بیفزاید. چه بهتر که امثال علی کریمی در فوتبال باشند تا بتوانند تجربیات‌شان را در اختیار جوانان قرار دهند. امیدوارم این فضا فراهم شود تا علی هم بتواند در فوتبال کار کند.

 

* اما کریمی از اینکه در کلاس‌های C مربیگری شرکت کرده، ناراحت است و انتظار داشته چون در بالاترین سطح، فوتبال بازی کرده در کلاس‌های درجه بالاتر شرکت کند.

- خود من هم کلاس‌های مربیگری را از دوره C گذرانده‌ام. این قانون کنفدراسیون فوتبال آسیاست. قبلا شرایط به گونه‌ای بود که بازیکنان تیم ملی از کلاس‌های B کار مربیگری را شروع می‌کردند اما الان قانون عوض شده و شما چه بازیکن ملی باشید و چه غیرملی باید از کلاس‌های C شروع کنید. این کلاس‌ها زمان زیادی نمی‌برد و کریمی با گذراندن آن می‌تواند خودش را آماده حضور در مراحل بعدی کند.

 

* پرسپولیس از هفته گذشته اردویی را در دبی برگزار کرد که امروز روز پایانی آن است. شما این اردو را چطور دیدید؟

- از زمانی که من به امارات آمدم و در جریان تمرینات قرار گرفتم تیم خیلی خوب کارها را پیش برد و بازیکنان به سختی تمرین کردند. در این چند وقت همه تلاش کادر فنی و بازیکنان برای این بوده که ثمره آن را در لیگ ببینیم. بازی‌های ما خوشبختانه بهتر شده و الان در لیگ صدرنشین هستیم و این حاصل تلاش برانکو و کادر فنی است و البته بازیکنان هم نقش زیادی دارند. مدیریت باشگاه هم تلاش زیادی می‌کند تا پرسپولیس موفق باشد. فکر می‌کنم اردوی دبی از نظر روحی برای بازیکنان خیلی خوب بود چون از فضای قبلی بیرون آمدیم. در دبی هوا،‌چمن، امکانات و اسکان برای پرسپولیس در بهترین شرایط قرار داشت و ما هم بهترین استفاده را از آن بردیم.

 

* با این همه انتقادی به پرسپولیس وارد است و آن هم حریفان آماتوری است که روبروی آن قرار گرفتید. پرسپولیس قرار بود در اردوی امارات به مصاف تیم‌های اماراتی مثل الشباب و الاهلی برود اما در نهایت با تیم‌های آماتور بازی کردید.

- اگر قرار بود در تهران باشیم هم نمی‌خواستیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. باید با تیم‌هایی بازی می‌‌کردیم که بتوانیم تاکتیک‌های مدنظر کادر فنی را در زمین اجرا کنیم. معمولا در این شرایط باید به مصاف تیم‌های ضعیف رفت. ما اگر در تهران هم بودیم مسلما با تیم‌های ضعیف کار می‌کردیم. اینجا هم دوست داشتیم با تیم‌های اماراتی بازی کنیم که محک بخوریم اما این اتفاق نیفتاد و ما هم برنامه خودمان را اجرا کردیم. به نظر من مشکل خاصی نیست.

 

* خوردن 4 گل از یک تیم آماتور در یک بازی دوستانه به نظر شما نگران‌کننده نیست؟

- نه! شما دیدید که در بازی با تیم شاهین دبی ما در نیمه دوم از بازیکنان جوان و ذخیره استفاده کردیم اما قطعا در بازی‌های تدارکاتی باید ایرادها را پیدا کرد. همین بازی‌ها این خوبی را دارد که ضعف و نقاط قوت ما را نشان می‌دهد.

 

* این همه اختلاف بین تیم اصلی و ذخیره پرسپولیس به نظر شما بد نیست؟

- فاصله نیست! ذخیره‌هایی که بیرون می‌نشینند هم از بازیکنان خوب ما هستند اما شرایط به گونه‌ای است که باید ذخیره بنشیند. ما 2 بازیکن از جوانان و نوجوانان آورده‌ایم یا شهاب زاهدی که در رده پایه و امیدها هست، پیش ماست. اینها باید کنار بزرگ‌ها تمرین کنند تا تجربه کسب کنند. قطعا تیم می‌تواند به آنها کمک کند و این بازیکنان جوان هم می‌توانند با تلاش زیاد توان‌شان را بالا ببرند.

 

* تیم ملی امروز به مصاف سوریه خواهد رفت. شما به عنوان پیشکسوتی که بارها مقابل این تیم بازی کرده‌اید نظرتان در خصوص این بازی چیست؟

- تا جایی که من می‌دانم سوریه همانند ایران گل زده و گل خورده کمی دارد و این نشان می‌دهد که نسبتا تیم خوبی هستند اما در این چند سال ما همیشه مقابل سوریه نتایج خوبی گرفته‌ایم. این بازی هم شاید کمی بازی گره بخورد اما تیم ملی آخر کار نتیجه می‌گیرد و امیدوارم این اتفاق هم بیفتد چون علاقمندان به تیم ملی خوشحال می‌شوند. امیدوارم از این بازی دست پر بیرون بیایند تا صعودشان هموارتر شود.

 

* مشابه شرایط فعلی تیم ملی در سال‌های 1998 تا 2002 وجود داشت که اولی به سختی به جام جهانی رفتیم و در دوره بعدی با شکست مقابل بحرین و در نهایت ایرلند از صعود به جام جهانی بازماندیم. شما فکر می‌کنید می‌توان الان تیم ملی را در جام جهانی دید؟

- اینطور نیست. ما بعد از بازی با سوریه باید با ازبکستان، کره جنوبی، قطر و همین سوریه باز هم مصاف دهیم. ما هنوز چند بازی دیگر باقی داریم و امتیازات زیادی باقی مانده است که احتمال رد و بدل شدن آن وجود دارد. قطعا همه تیم‌ها تلاش‌شان را می‌کنند تا نتیجه بگیرند. در گروه ما کره جنوبی، ازبکستان و ما شانس زیادی برای رسیدن به جام جهانی داریم. به همین دلیل از الان نمی‌توان گفت تیم ملی صد در صد به جام جهانی رفته است. اما اگر سوریه را ببریم شانس‌مان بیشتر می‌شود.

 

* کی‌روش انتقادهایی نسبت به زمین، پرواز چارتر، لباس و مسائل دیگر مطرح می‌کند. شما با این انتقادها موافقید؟

- من در کنار تیم ملی نیستم که بدانم چه چیزی کم است یا نه اما وقتی مربی آورید که در بهترین جاها کار کرده و امکانات زیادی در کنارش بوده باید شرایط را برایش فراهم کرد. حالا اینکه نتیجه گرفته یا نه به آن کاری ندارم اما متاسفانه در ایران ما یکسری امکانات را نداریم. کمپ تیم ملی مورد پسند کی‌روش نیست چرا که او زمین‌های خیلی خوبی در همه جای دنیا دیده و با آن کار کرده است اما در این چند سال کی‌روش شرایط فوتبال ما را دیده و مسلما می‌تواند کمی با این مسائل کنار بیاید. البته من دقیق در ریز جزئیات نیستم چون همه چیز را از بیرون می‌شنوم. به نظرم خود فدراسیون می‌تواند در این زمینه موثر باشد و کارها با هماهنگی بیشتری پیش برود. الان بازی‌های مقدماتی جام جهانی است و نباید اجازه داد حاشیه‌ها به تیم ملی ضربه بزند. هر چه حواشی تیم ملی کمتر باشد نفع آن به تیم ملی می‌رسد.

 

* در این میان سؤالی که به وجود می‌آید این است که کی‌روش در دوره اول امکانات فوتبال ایران را دیده و اگر این همه انتقاد وجود داشت پس چرا باز هم قراردادش را با تیم ملی تمدید کرد؟

- به نظرم فدراسیون می‌تواند در این زمینه ورود کند و با صحبت همه چیز را حل کند. فکر می‌کنم حرف اول و آخر را کی‌روش می‌زند. قرارداد به گونه‌ای بسته شده که کی‌روش همیشه سرتر از فدراسیون فوتبال بوده است و این در حالی است که فدراسیون فوتبال باید کارهای خودش را انجام دهد. قطعا مسئولان فدراسیون تلاش می‌کنند اما در این بین برخی اتفاق‌ها رخ می‌دهد که اگر نبود بهتر بود.

 

* 2 بازیکن اوکراینی پرسپولیس از زمانی که به ایران آمده‌اند حرف و حدیث‌های زیادی به همراه خود داشتند که حتی رضا شاهرودی در یک مصاحبه گفته بود که از کریم باقری تعجب می‌کنم که چرا در خصوص بازیکنان اوکراینی سکوت کرده است.

- این 2 بازیکن در پرسپولیس حضور دارند و توسط برانکو جذب شده‌اند. من حرف‌هایم را می‌زنم اما اخلاقم به گونه‌ای نیست که حرف‌هایم را در رسانه‌ها بزنم. چون آنها بازیکنان تیم من هستند و درست نیست بخواهم بازیکنی را در رسانه‌ها تضعیف کنم. من حرف‌هایم را می‌زنم اما دلیل نمی‌بینم که این حرف‌ها بخواهد رسانه‌ای شود. شاهرودی و بقیه دوستانم بدانند که من حرف‌هایم را می‌زنم و اگر موردی به ضرر تیم باشد حتما آن را بیان خواهم کرد. مطمئن باشید حرف‌هایم را به مدیر باشگاه و برانکو می‌گویم اما من جزو کادر فنی هستم و نمی‌توانم در مورد بازیکنی شلوغ‌کاری کنم. حتی اگر بازیکنی ضعیف باشد حتما باید از او حمایت کنم. اینکه دوستان می‌گویند بازیکنی ضعیف است یا هر چیز دیگری باید بگویم که در خصوص هر بازیکن سرمربی تیم باید نظر بدهد و من عضو کادر فنی هستم و نمی‌توانم با شلوغ‌کاری بگویم چه کسی باشد و چه کسی نباشد. مسلما باید با حوصله‌تر کارمان را انجام دهیم.

 

* در مورد بازیکنان اوکراینی چه صحبتی دارید؟

- درباره این 2 اوکراینی باید بگویم خود برانکو آنها را جذب کرده و اگر هم بخواهد اتفاقی بیفتد مسئولیت آن بر عهده خود برانکو است.اگر قرار باشد تصمیمی گرفته شود بین برانکو و مدیریت تیم خواهد بود.

 

* فلسفه جذب بازیکن خارجی این است که باید از بازیکن هم پست ایرانی‌اش بهتر باشد. آیا بازیکنان خارجی که جذب پرسپولیس شده‌اند از بازیکنان مشابه ایرانی بهتر هستند؟

- صد در صد همین طور است که شما می‌گویید. این حرف را قبل از شروع فصل هم به طاهری گفتم. گفتم که اگر قرار است بازیکن خارجی بگیریم باید از بازیکن ایرانی بهتر باشد. البته حرف من این است که اصلا چرا باید بازیکن خارجی گرفت؟ اصلا با این شرایط چه نیازی است که از خارج بازیکن بگیریم؟ بازیکنان خارجی به جز دردسر برای ما چیزی ندارند.مدیران قبل از طاهری هم که بر سر کار بودند من این حرف را به آنها هم می‌گفتم. این تجاربی است که من در 15 سالی که کنار پرسپولیس بودم، به دست آوردم. بازیکن خارجی در این چند سال به جز دردسر برای پرسپولیس چیز دیگری ندارد. یا پول نمی‌گیرند و شکایت می‌کردند و یا مسائل دیگر که حتی از پرسپولیس کسر امتیاز هم شده است. دردسر این بازیکنان فقط به پرسپولیس برمی‌گردد و در این بین فرق نمی‌کند مدیر باشگاه کیست. هر کسی به عنوان مدیر بالای سر باشگاه می‌آید باید این مسائل را بداند. بازیکن خارجی برای چه می‌گیرند؟ بازیکن خارجی باید درجه‌اش از بازیکن ایرانی بهتر باشد تا به تیم کمک کند نه اینکه بازیکن خارجی بگیریم و کلی هم هزینه کنیم اما در نهایت روی نیمکت بنشیند. حالا بماند که کلی هم هزینه‌های جانبی مثل مسکن، رفت و آمد، تغذیه و مسائل دیگر وجود دارد. البته حرف من فقط به بازیکنان خودمان نیست بلکه حرف من کلی است و در باره همه بازیکنان خارجی صدق می‌کند. از زمانی که یادم می‌آید به جز یکی دو بازیکن خارجی بقیه حتی در سطح بازیکنان خودمان هم نبودند و درجه آنها هم خیلی پایین‌تر بود. این موضوع نیاز دارد که مدیریت تیم نه آقای طاهری بلکه هر کسی که در آینده خواهد بود باید شرایط را بالا و پایین کند که اصلا برای چه بازیکن خارجی بگیریم؟ اگر قرار است بازیکن خارجی بگیریم اما خوبش را بگیریم.اگر این همه هزینه می‌کنیم یک خارجی بگیریم که به درد تیم بخورد. این صحبت‌ها را به طاهری انتقال دادم. ما شاید در لیگ خودمان دچار مشکل نشویم اما این تیم زحمت می‌کشد و حیف است در آسیا نتیجه نگیریم. خوب است اگر ما بازیکن خارجی می‌گیریم خوبش را بگیریم تا به تیم کمک کند. مثل سال‌های قبل نباشد که به آسیا برویم و همان مرحله اول حذف شویم و برگردیم. در این شرایط نرویم بهتر است.

 

* با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که حدود 3 میلیارد و 750 میلیون تومان هزینه جذب 4 بازیکن خارجی پرسپولیس شده که البته آنتونی گولج از ایران رفت و دیگر برنگشت. به نظر شما این 4 بازیکن واقعا به این مبلغ می‌ارزند؟

- همانطور که گفتم ما دوست داریم بازیکنی به پرسپولیس بیاید که به تیم کمک کند و امیدوارم از این به بعد باشگاه در جذب بازیکن خارجی بیشتر دقت کند. همین جوری نباید بازیکن خارجی را جذب کرد و باید فکر بیشتری در این باره انجام داد.نباید بازیکن خارجی را سریع جذب کرد. باز هم این حرف را تکرار می‌کنم که بازیکن خارجی یکی بگیریم اما خوبش را بگیریم.

 

* مرحوم پورحیدری پیشکسوت باشگاه استقلال چند روز پیش به رحمت خدا رفت. شما سابقه کار با او را داشتید. در این باره صحبت می‌کنید؟

- منصور خان جزو مربیان پرافتخار ایران بود که هم در تیم ملی و هم در استقلال مقام‌های ارزنده‌ای کسب کرد. جا دارد از زحمات او که برای فوتبال ملی و باشگاهی کشیده، قدردانی شود. متاسفانه در مملکت ما اینطور اتفاقات می‌افتد و کسی فوت می‌شود یادمان می‌آید که ای وای این آدم هم بود و این افتخارات را کسب کرده بود. من زیاد دوست ندارم در این باره حرف بزنم. نه منصور خان بلکه قبل از او هم اتفاقاتی افتاد که خیلی جالب نبود. منصور خان خدمات زیادی به فوتبال ایران انجام داد و روحش شاد باشد. اینطور مربیان می‌توانند بهترین الگو برای مربیان جوان باشند. خوب زندگی کردن و خوب بودن می‌تواند الگوی خوبی برای همه ما باشد.

 

* اتفاق ویژه‌ای در گذشته مرحوم پورحیدری اتحاد سرخ‌ها و آبی‌ها بود و حتی دیدیم که پرسپولیسی‌ها برای این مرحوم سنگ تمام گذاشتند.

- بعد از فوت مرحوم نوروزی این اتحاد بین استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها به وجود آمد. قبل از هادی مرحوم حجازی فوت شد و بعد از مرحوم نوروزی مرحوم اولادی، مرحوم بهزادی، مرحوم احدی، مرحوم مظلومی و در نهایت مرحوم پورحیدری هم از بین ما رفتند. این اتفاق‌های ناگوار باعث اتحاد سرخابی‌ها شد. درباره هواداران صحبت شد و باید بگویم که از آنها بسیار ممنون هستیم چون در این مدت حمایت خیلی خوبی از ما انجام دادند و امیدوارم با قهرمانی در پایان فصل جواب حمایت‌های آنها را بدهیم. قطعا همه عوامل باشگاه پرسپولیس تلاش می‌کنند تا با قهرمانی دل هواداران را شاد کنند.

 

* درباره پرسپولیس هم بگویید که پیش‌بینی‌تان از عملکرد امسال این تیم چیست؟

- کار واقعا سخت است. قهرمان شدن به این راحتی به دست نمی‌آید و باید هر روز و هر لحظه بهترین باشیم تا در آخر فصل مقام قهرمانی را به دست آوریم. راه ما سخت است اما امیدوارم با تلاش بازیکنان و کادر فنی بتوانیم با قهرمان شدن ثمره آن را ببینیم.

 

* این روزها صحبت از پیوستن سردار آزمون به تیم‌های بزرگ اروپایی شنیده می‌شود. شما به عنوان کسی که سابقه حضور در لیگ‌های معتبری مثل آلمان و انگلیس را در کارنامه دارید روند حرکتی این بازیکن را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- سردار آزمون در تیم خودش شرایط خوبی دارد و جزو بازیکنان فیکس روستوف است. او گل‌های خوبی در تیم ملی و باشگاهش می‌زند و امیدوارم که شرایط فراهم شود تا به تیم‌های بزرگتر برود. حضور سردار و امثال او در تیم‌های بزرگ هم برای خودشان و هم برای فوتبال ما خوب است. چه بهتر که سردار به لیگ‌های معتبر برود. می‌دانید که لیگ انگلیس جزو لیگ‌های بزرگ دنیاست به خصوص امسال که مربیان بسیار خوبی به این لیگ رفته‌اند از صمیم قلب دوست دارم آزمون بتواند به تیم‌های بزرگ اروپایی ملحق شود تا خودش را بیشتر نشان دهد. البته ما به جز سردار در فوتبال‌مان بازیکنان خوب زیاد داریم. به طور مثال مهدی طارمی، رضا قوچان‌نژاد، کریم انصاری‌فرد و .. شرایط خوبی دارند که می‌توانند به تیم‌های بزرگ بروند. همه چیز بستگی به خودشان دارد چون با تلاش این اتفاق به دست می‌آید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2op8bv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رضایت پرسپولیسی های قدیمی از عملکرد تیم؛ علی کریمی و کریم باقری در افتتاحیه دومین فروشگاه مهدوی کیا