تاریخ انتشار: 1395/10/22 23:32
کد خبر: 236472

خلاصه و مفید/این هفته کی چی گفت؟!

خلاصه و مفید/این هفته کی چی گفت؟!

در این گزارش به صحبت‌ها و مصاحبه‌های مربیان و بازیکنان فوتبال در هفته‌ای که گذشت، اشاره کرده‌ایم.

اگر طی روزهای اخیر نتوانسته‌اید صحبت‌ها و مصاحبه‌های مربیان و بازیکنان فوتبال کشورمان را بخوانید، این گزارش فرصت خوبی‌ست تا از دا‌غ‌ترین نقل‌قول ها در روزهای گذشته باخبر شوید. در ادامه چکیده‌ای از مهم‌ترین گپ و گفت‌وگوها را برای شما آماده کرده‌ایم!

هاشمی‌نسب: دم خداداد گرم که ترک کرد / بازیکنان امروز یک راست بعد از تمرین قلیان می‌کشند!

«دهان ما دیگر کف کرده است از بس که در این مورد حرف زده‌ایم. به خودم قول داده بودم که دیگر در این مورد هیچ حرفی نزنم. وقتی اتفاقی نمی‌افتد امثال من هاشمی‌نسب حرف بزنیم که چه بشود؟ بیش از ۵ سال است که از دنیای فوتبال خداحافظی کرده‌ام. بارها نه فقط از سیگار و قلیان که از کثیفی‌هایی که در این ورزش وجود دارد حرف زده‌ام اما اصلاً گوش شنوایی نیست. حالا سیگار و قلیان که هیچ، می‌کشند دیگر. بازهم دم خداداد گرم که ترک کرد. خداداد اگر هم قلیان می‌کشیده در زمانی که بازی می‌کرده این کار را انجام نداده است اما بازیکن‌های امروز از تمرین می‌روند خانه و اولین کاری که می‌کنند قلیان می‌کشند. حرفی هم به آنها بزنی جوابی ندارند بدهند. من قبلاً گفته‌ام اگر جوابی هم داشته باشند نمی‌توانند حرف‌شان را در زمین فوتبال بزنند. نفس‌شان می‌گیرد و این طبیعی است. بازیکنی نداریم که قلیان بکشد و فوتبالش هم خوب باشد.

چرا حتماً باید اتفاقی بیافتد و کسی طوری‌‌اش شود که سرمان به سنگ بخورد؟ چرا بیخیال نمی‌شوید؟ اصلاً فوتبالیست شده‌اید که قلیان بکشید؟ آدم عادی قلیان بکشد کسی به او چیزی نمی گوید، اما شمایی که ورزش می‌کنید چرا دست برنمی‌دارید؟»

برانکو ایوانکوویچ: کله پوک نیستم و برای دعوا به ایران نیامده‌ام!

«ابتدا باید بگویم که من با هیچ کس خصومت شخصی ندارم. من که به ایران نیامده‌ام تا با همه دعوا به راه بیندازم. من اینجا آمده‌ام تا به صورت حرفه‌ای و با تجربه زیادم مسئولانه کار کنم و می‌خواهم همه معلومات خودم را در خدمت پرسپولیس و به واسطه این تیم در خدمت فوتبال ایران درآورم. اما طی روزهای اخیر حرف‌هایی زده شده که واقعا به من برخورده است: اگر درست درک کرده باشم باید بگویم که آنها گفته‌اند من یک فرد کله‌پوک هستم که تحت تاثیر دیگران حرف می‌زنم. با این حساب آیا نیاز است حرف دیگری بزنم؟ ببینید موضوعی را شفاف می‌گویم و آن این است که تیم ملی ایران تیم ملی ملت ایران است و نه تیم ملی خصوصی‌شده. هر کسی که ایرانی است و در هر کجای دنیا زندگی می‌کند مالک تیم ملی ایران است. زمانی که خودم سرمربی تیم ملی ایران بودم این موضوع را از نزدیک لمس کردم. چنین عشقی هیچ کجای دنیا ندیده‌ام و به همین دلیل در تیم ملی ایران باید بهترین‌ها بازی کنند. قصه تمام است!»

فتح‌الله زاده: شیطان صفت‌ها را از استقلال جدا کنید، تیم درست می‌شود!

«الان نزدیک به ۴ ماه است که افتخاری به باشگاه استقلال آمده و در این ۴ ماه می‌شد یک تیم بست. من نمی‌دانم دوستان چرا مرتب به حاشیه می‌پردازند! تیم که نتیجه بگیرد، همه چیز خود به خود خوب می‌شود. بهتر است آقایان شیطان‌صفت را از باشگاه دور کنند تا چنین اتفاقاتی دیگر نیافتد. همین آقایان برای آنکه منِ فتح‌الله‌زاده را خراب کنند، همه جا گفتند که ۸۰ میلیارد بدهی تقصیر من است. اما می‌دانند اگر این حرف را به صورت رسمی بزنند آن وقت است که من شکایت می‌کنم و باید بیایند و در دادگاه پاسخگو باشند و بدتر آبروی خودشان می‌رود. به خاطر این، به این طرف و آن طرف خط می‌دهند که من را خراب کنند. من این آدم‌ها را می‌شناسم ولی اگر حرفی نمی‌زنم دلیل بر ندانستم نیست. ۸۰ میلیارد بدهی دارید که ۴۰ میلیاردش مالیات است. مالیات را چرا به گردن من می‌اندازید؟ اگر نمی‌توانید تیم را به من بسپارید تا من همه چیز را حل کنم و آن وقت که بدهی صفر شد، ۳ سال دیگر تیم را به خودتان می‌دهم. پس بهتر است به جای این حرفها به فکر استقلال باشید که چند روز دیگر می‌خواهد به آسیا برود و همه کاسه و کوزه‌ها بر سر منصوریان شکسته می‌شود که او نتیجه نمی‌گیرد. شما چرا داشته‌هایتان را رها کرده‌اید و سراغ حاشیه می‌روید؟»

سروش رفیعی: با حمایت‌های برانکو و طاهری به پرسپولیس آمدم / هدفم لژیونر شدن است

«ذهنیتی داشتم و گفته بودم که اولویت برای من این بود که لژیونر شوم اما با موقعیتی خوب باید این اتفاق می‌افتاد.با همه تفاسیر تصمیم گرفتم که به پرسپولیس بیایم و از آنجایی که بازیکن آزاد بودم صحبت‌هایی را انجام دادم. باید بگویم که از بچگی دوست داشتم که بتوانم در پرسپولیس بازی کنم. من از ابتدا هم پرسپولیسی بودم و قلباً هم دوست داشتم در این تیم بازی کنم و با قلبم به پرسپولیس آمدم هر چند که در فوتبال حرفه‌ای گاهی نمی‌شود از قلب پیروی کرد. با این همه با حمایت‌های برانکو و طاهری به پرسپولیس آمدم و امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد کهدر یک فضای خوب در خدمت پرسپولیس باشم. خوشحالم که این تصمیم را گرفتم و امیدوارم کنار مجموعه بزرگ پرسپولیس بتوانم موفقیت‌هایی کسب کنم. از طرفی مدت قرارداد هم برای من مهم نیست چون با دلم به تیم جدیدم آمدم و امیدوارم که با حمایت و پشتیبانی باشگاه پرسپولیس و هوادارانش به آن چیزی که در ذهنم است که همان لژیونر شدن است برسم.»

اصغر حاجیلو: ما مستعمره پرتغال نیستیم که کی‌روش اینقدر بخواهد مخالفت کند!

«با آمدن کی روش، تیم ملی مردم را راضی کرده است. این آدم با آن سابقه ای که در فوتبال دنیا دارد، یک مربی حرفه ای است ولی از واکنش هایش تعجب می‌کنم که حتی اندازه یک مربی دسته اولی هم تحمل ندارد. اینها کارهای گذشته کی‌روش را زیر سوال می‌برد. چرا این مربی حرفه ای تحمل چند نظر و مصاحبه انتقادی را ندارد؟

از روز اول همه چیز و کلید فدراسیون فوتبال را دست کی روش داده اند. حتما صحبتی شده که اینقدر دست کی روش برای هر کاری باز است. ما که مستعمره پرتغال نیستیم که این مربی اینقدر بخواهد روی هر کاری بایستد، مخالفت کند، تعامل نداشته باشد و آدمها را ریز ببیند! در هر صورت مربیان بزرگی راجع به کی‌روش صحبت کرده اند. اما آدمی مثل کی‌روش باید تحملش بیشتر از این حرفها باشد!

این آدم ادعا می‌کند مردم او را دوست دارند و او هم همینطور ولی این‌را در واکنش هایش نشان نمی‌دهد. کی روش در مصاحبه اش می گوید خوشحال است که مردم او را دوست دارند.پس به خاطر دوست داشتن مردم باید تحمل بیشتری داشته باشد و انتقادات سازنده را قبول کند. این بستگی به خود کی‌روش دارد.»

افتخاری: قلعه‌نویی گفت دل رفیعی با پرسپولیس است / هواداران من را به استقلال نیاوردند که بتوانند برکنار کنند

«با بازیکنانی که منصوریان معرفی کرده تماس گرفتیم و جلسه هم گذاشتیم. آنها قرارداد دارند و نمی‌توانستیم آنها را جذب کنیم. درباره رفیعی هم باید بگویم که او بازیکن آزاد بود و از همان ابتدا گفت که به استقلال نمی‌آید و می‌خواهد به پرسپولیس برود. این حرف را خودم به قلعه‌نویی زدم و از او سوال کردم که چرا فکر می‌کنید رفیعی دلش با ما نیست و دل او کجاست که قلعه‌نویی گفت دل رفیعی با پرسپولیس است. ولی ما به دنبال کسی هستیم که دلش با استقلال باشد و استقلالی‌. بعد از او سراغ رحیم زهیوی رفتم و با او صحبت کردم حتی او را به دفتر شخصی خودم بردم و کاملاً با این بازیکن توافق کردیم و او صورت من را بوسید و رفت اما وقتی می‌خواست رضایتنامه بگیرد خوزستانی‌ها به او رضایتنامه ندادند. او بندی در قراردادش داشت که فقط می‌توانست به تیم‌های خارجی برود و با استفاده از همین بند از استقلال خوزستان فرار کرد!

در خصوص هواداران هم باید بگویم که آن ها من را به استقلال نیاوردند که بتوانند برکنار کنند. ما کلی هوادار داریم و فقط نباید چند نفر را در نظر گرفت. آن دو نفری که می‌آیند جلوی باشگاه شعار می‌دهند قطعا به زودی مشخص و افشا می‌شوند که توسط چه کسانی هدایت می‌شوند. آقایانی که فکر می‌کنند اینجا خبری است مطمئن باشند اگر من هم بروم یکی مثل من به استقلال می‌آید و آنها نخواهند آمد. پس بیخود این در و آن در نزنند!»

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/456rpq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرونده سروش رفیعی روی میز باشگاه فولاد