تاریخ انتشار: 1395/05/20 20:48
کد خبر: 268586

پرسپولیس رویایی شده است

اگر چه در هفته های سپری شده از لیگ برتر میانگین گل زده پرسپولیس کمتر از دیگر مدعیان است اما این تیم با کسب 7 امتیاز صدر جدول را در اختیار دارد و میانگین کسب امتیاز این تیم در هر بازی 2.33 است.

تیم برانکو بی شک با این میانگین کسب امتیاز و البته در صورت تداوم این روند راه آسان تری برای قهرمانی به نسبت فصل گذشته پیش رو خواهد داشت. پرسپولیس فصل گذشته در فاز حمله بهترین تیم بود اما جام قهرمانی را بر بالای سر نبرد و همین درس پرسپولیس را به تیم متفاوتی تبدیل کرده است که در سه هفته اخیر مشهود بوده است. اینکه تیم در سایه گل زنی باید مراقب گل نخوردن هم باشد و می بینید که پرسپولیس امروز در فاز دفاع بهترین تیم لیگ برتر است. شاید اگر پرسپولیس فصل گذشته در برخی از بازی های از جمله بازی با نفت تهران در دور برگشت در فاز دفاعی قوی تر عمل می کرد می توانست قهرمان شود.

پرسپولیس این فصل سیاستمدارانه تر از فصل گذشته بازی می کند و نمی شود کتمان کرد با مهره های خوبی که درون دروازه گرفته و هم چنین در خط دفاعی صلابت بیشتری در فاز دفاع پیدا کرده است.

سپاهان این فصل را می توان یکی از مدعیان جدی قهرمانی بر شمرد. هر چند سه هفته زمان خوبی برای ارزیابی تیم ها نیست اما واقعیت ها حکایت از توازن تیم در حمله و دفاع دارد و این می تواند سپاهان و محرم نوید کیا را به روزهای خوب گذشته برگرداند. سپاهان در بعد حمله بهتر از پرسپولیس عمل کرده اما در فاز دفاع کمی ضعیف تر بوده اما همان طور که اشاره شد توازن خوبی بین  خط حمله و هم چنین دفاع این تیم وجود دارد و بی شک اگر این تیم در هفته نخست و در بازی با پدیده پنالتی از دست نمی داد اکنون شرایط بهتری در جدول رده بندی داشت.

سومین تیم جدول تراکتورسازی تیم امیر قلعه نویی است. تیمی که در فاز حمله خوب بوده اما عملکرد این تیم در فاز دفاع قابل اشاره و تعریف نیست. شاید عملکرد خوب مردان تهاجمی این تیم باعث شده تا ضعف های خط دفاعی به چشم نیاید اما واقعیت این است که کمتر تیمی با میانگین گل خورده 1.66 در هر بازی قهرمان شده است. خیلی خوب است که تراکتورسازی به پیروزی و حمله فکر می کند اما توامان باید به دفاع کردن هم فکر کند و به این نکته توجه داشته باشد که فوتبال از دو بخش تشکیل شده است. حمله و دفاع و تیمی که در حمله توپ را از دست می دهد باید به دفاع باز گردد.

01133223

 

منبع : افکار نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3neklr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شکایت پرسپولیس از رضاییان به جریان افتاد