تاریخ انتشار: 1396/05/24 14:03
کد خبر: 188798

فشار به موقع ای اف سی؛ سرخابی های در خطر!

شاید اجبار کنفدراسیون فوتبال آسیا بالاخره به بی‌حساب و کتابی باشگاه‌ها پایان بدهد. مدیریت هزینه و نه درآمد که در آن دخل و خرج نمی‌خواند و پول‌های بادآورده پیش‌پیش خرج می‌شود.
فشار به موقع ای اف سی؛ سرخابی های در خطر!

اجبار کنفدراسیون فوتبال آسیا اما احتمالا به این شیوه مدیریت پایان خواهد داد. حالا نه 20 روز بلکه 4 تیم صاحب سهمیه لیگ قهرمانان دو ماه و نیم فرصت دارند که بدهی‌های خود را پرداخت کنند یا برایش برنامه‌ریزی کنند. اما صرفا پرداخت بدهی‌ها مساله اصلی نیست. بدهی‌های انباشه معلول شیوه مدیریتی است که بی‌حساب و کتاب است و این شیوه مدیریتی باید پایان یابد. انگار که فدراسیون فوتبال محدودیت‌ها را تنها شامل 4 باشگاه صاحب سهمیه هم نمی‌داند و سرانجام تصمیم گرفته است که مصحلت‌اندیشی‌ها را درباره بدهی‌های باشگاه‌ها و این نوع مدیریت کنار بگذارد. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که امروز در جلسه هیات فوتبال آذربایجان شرقی بوده گفته است: « در AFC قانونی در حال ابلاغ است که باشگاه‌ها باید بودجه خود را در ابتدای فصل اعلام کنند. این یعنی با توجه به درآمد پیش‌بینی شده می‌وانند هزینه کنند. با این وصف باشگاه‌ها دیگر مثل قبل نمی‌توانند بازیکن جذب کنند و بگویند پول نداریم و  آخر سر هم بگویند نمی‌دهیم.»

قوانینی که شاید در کوتاه‌مدت حتی به کوچک شدن لیگ برتر بینجامد اما در درازمدت مسلما به نفع فوتبال ایران خواهد بود. تاج حتی از شیوه جدیدی برای دادن مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها صحبت کرده است. شیوه‌ای که در آن ممکن است حتی باشگاه‌های بزرگ لیگ برتری نتوانند در این لیگ بمانند. شیوه‌ای که احتمالا جزئیات آن به زودی مشخص خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27pmnv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



استقلال، پرسپولیس و استقلال خوزستان نقره‌ داغ شدند

دایی بالاتر از پله،پوشکاش،مسی و رونالدو
تمجید ویژه سایت AFC از اسطوره؛