تاریخ انتشار: 1396/04/20 08:50
استاد بزرگ شطرنج بانوان ایران؛
کد خبر: 196984

میترا حجازی‌پور: انتظار شکست مقابل علی‌نسب را نداشتم

میترا حجازی‌پور بدنبال باخت مقابل مبینا علی‌نسب بیان کرد: انتظار شکست مقابل او را نداشتم چرا که از نظر ریتینگ شرایط بهتری داشتم و تجربه‌ام نسبت به مبینا بیشتر بود.
میترا حجازی‌پور: انتظار شکست مقابل علی‌نسب را نداشتم

به گزارش فرتاک ورزشی،مسابقات شطرنج قهرمانی منطقه غرب آسیا (ناحیه ۳٫۱ طبقه بندی فیده) در دو بخش آقایان و بانوان در شهر تهران در حال برگزاری بود که با درخشش نمایندگان کشورمان به پایان رسید. در این مسابقات که علاوه بر نمایندگان ایران شطرنج‌بازان دو کشور عراق و سوریه مشارکت داشتند، سهمیه مسابقات جهانی برای نفر اول رقابت‌ها در نظر گرفته شده بود. میترا حجازی‌پور استاد بزرگ بانوان نفر سوم این مسابقات شد. وی در خصوص مسابقات شطرنج قهرمانی منطقه غرب آسیا به خبرنگار سایت ورزش بانوان گفت: در مسابقات شطرنج غرب آسیا، سطح نمایندگان ایران نسبت به سایر کشورها بسیار بالاتر و بهتر است. به همین خاطر معمولا یکی از نمایندگان ایران سهمیه مسابقات جهانی را بدست می‌آورد.

حجازی‌پور بیان کرد: در این دوره از مسابقات و به میزبانی ایران، تنها شطرنج‌بازان عراق و سوریه حضور پیدا کردند و این موضوع احتمال صدرنشینی ایرانی‌ها را چندین برابر بیشتر کرد. در هر صورت مسابقات در سطح بالایی برگزار شد چرا که بهترین بازیکنان ایرانی در رقابت‌ها شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعی در خصوص علت عدم حضور سایر کشورهای منطقه غرب آسیا ندارد، خاطر نشان کرد: شاید به دلیل مسائل سیاسی سایر کشورهای منطقه از حضور در ایران امتناع کردند، شاید هم شانسی برای پیروزی در این مسابقات نداشتند و به همین دلیل از رقابت صرف نظر کردند.

استاد بزرگ بانوان در مقایسه شطرنج‌بازان ایرانی با شطرنج‌بازان عراق و سوریه گفت: اصلا قابل قیاس نیستند. تا جایی که رقبای اصلی ما در این مسابقات تنها هم‌وطنان خودمان بودند.

میترا حجازی‌پور گفت: با هدف رسیدن به صدر جدول امتیازات در این مسابقات شرکت کردم اما سوم شدم. متأسفانه بعد از باخت مقابل مبینا علی نسب شرایطی پیش آمد که از نظر روحی آسیب دیدم. انتظار باخت مقابل او را نداشتم چرا که از نظر ریتینگ شرایط بهتری نسبت به او داشتم و تجربه‌ام نسبت به مبینا بیشتر بود. به همین دلیل بعد از این باخت دیگر نتوانستم به شرایط عادی مسابقه بازگردم.

در خصوص عدم کسب سهمیه مسابقات جهانی اذعان کرد: بعید می‌دانم دیگر فرصتی برای کسب سهمیه وجود داشته باشد. مگر اینکه با ارتقای ریتینگ این اتفاق بیفتد که بعید می‌دانم.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ldogk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تساوی در زمینی که جان نداشت! گِل به جای گُل