تاریخ انتشار: 1395/05/05 09:47
کد خبر: 271823

مدال آور ژیمناستیک ایران در آسیا: در شیراز تمرین می‌کنم بدون مربی!

دارنده مدال برنز رقابت‌های آسیایی کسب سهمیه المپیک را دور از دسترس ندانست و گفت: باید هدف گذاری برای ورزشکار صورت گیرد تا بر اساس آن حرکت کنیم
مدال آور ژیمناستیک ایران در آسیا: در شیراز تمرین می‌کنم بدون مربی!

به گزارش سرویس ورزش های پایه فرتاک ورزشی، در مورد شانس کسب سهمیه ژیمناستیک در رقابت‌های المپیک 2020، اظهار کرد: آرزوی هر ورزشکاری گرفتن سهمیه المپیک است. ما با پتانسیل‌ موجود، شانس کسب سهمیه را داریم، ولی برای محقق شدن این موضوع نیاز به هدفگذاری داریم تا بتوانیم در راستای رسیدن به  هدف حرکت کنیم. اگر همین الان نیز شروع کنیم باز دیر شده است. باید هر چه‌ سریع‌تر شروع کنیم تا سهمیه  المپیک 2020 را کسب کنیم.

کسب مدال برنز رقابت های آسیایی ژیمناستیک (هیروشیمای ژاپن)

تنها مدال آور ژیمناستیک در آسیا خاطر نشان کرد: محقق شدن این موضوع بستگی به سیاستگذاری و هدفگذاری دارد که برای ورزشکار انجام شود. در حال‌ حاضر ما هیچ هدف خاصی را نداریم. اگر همین طور ادامه دهیم رقابت‌های آسیایی، مسابقات جهانی و همچنین سهمیه  المپیک 2020 را  از دست خواهیم داد. ورزشکار کاری از دستش بر نمی‌آید و تا زمانی که حمایت و پشتیبانی نشود، سیاستگذاری برای او نباشد، به نتیجه‌ نخواهد رسید.

 

دارنده مدال برنز رقابت‌های آسیایی با اشاره به این که برای کسب سهمیه المپیک نیاز به حمایت، برنامه‌ریزی و اعتماد است، خاطر نشان کرد: ما به رقبای خود در سطح جهان بسیار نزدیک شدیم و کسب بهترین نتایج در عرصه‌های بین‌المللی برای ما دور از دسترس نیست. ژیمناستیک ورزش بسیار سختی است و لحظه‌ها تعیین کننده نتیجه‌ خواهد بود ، ولی ما نشان دادیم که توانایی کسب مدال را داریم و دوباره نیز می‌توانیم مدال بگیریم. ولی کسب بهترین نتیجه‌ در رقابت‌ها به حمایت، برنامه‌ریزی و اعتماد مسئولان بستگی دارد.

 

ملی‌پوش ژیمناستیک، نبود برنامه‌ریزی صحیح را عامل حضور نیافتن ژیمناستیک در المپیک دانست و تشریح کرد: با نگاهی به برنامه سایر رشته‌های ورزشی در کشور خودمان (نه حتی برنامه ورزشکاران کشورهای دیگر) می‌توانستیم در ژیمناستیک سهمیه  المپیک را کسب کنیم. باید با یک برنامه‌ریزی از دو تا سه سال قبل استارت آماده سازی برای کسب سهمیه المپیک را می‌زدیم ، ولی این اتفاق نیفتاد و نخواستیم که سهمیه المپیک ریو را بگیریم.

 

جامعی بزرگ‌ترین مشکل خود را جذب اسپانسر عنوان کرد و گفت: برای آماده‌سازی رقابت‌های آسیایی قصد شرکت در تورنمنت‌های فدراسیون جهانی ژیمناستیک را دارم، ولی برای حضور در این تورنمنت‌ها به دنبال پیدا کردن اسپانسر هستم و بیشترین مشکل در حال‌ حاضر یافتن اسپانسر است اگر اسپانسری پیدا کنم قطعا در تورنمنتی شرکت خواهم کرد.

 

او حمایت مسئولان را در جذب اسپانسر موثر خواند و تصریح کرد: جذب اسپانسر مسائل زیادی را دنبال می‌کند. اسپانسر به همه جوانب دقت می‌کند. حرف ژیمناستیک به وسط می‌آید، اسپانسر پس می‌کشد. اسپانسرها در مورد رشته ژیمناستیک سخت‌گیر می‌شوند. حمایت مسئولان تاثیر خواهد گذاشت و اگر از راس فدراسیون حمایت انجام شود خیلی بهتر خواهد بود. باید نگاه‌ها به ژیمناستیک تغییر کند و این تغییر نیز از راس مسئولان ورزشی صورت خواهد گرفت.

 

عضو تیم ‌ملی ژیمناستیک در مورد اردوهای تیم ‌ملی خاطر نشان کرد: از مرداد ماه سال قبل اردوی تیم ‌ملی نداشتیم و هدف خاصی را در تمرینات دنبال نمی‌کنیم. برنامه خاصی برای اعضای تیم ‌ملی هدفگذاری نشده است تا ما برای رسیدن به هدف تلاش کنیم.

عبدالله جامعی

 

او در مورد رقابت‌های 2018 اندونزی خاطر نشان کرد: صحبت خاصی در مورد رقابت‌های آسیایی اندونزی نشده است و اصلا هدفی را دنبال نمی‌کنیم. اعضای تیم ‌ملی بدون انگیزه وقت می گذارنند تا ببینیم چه می‌شود.

 

دارنده مدال برنز رقابت‌های آسیایی کسب سهمیه المپیک در مورد شرایط تمرینی خود، تصریح کرد: خود به تنهایی در شیراز تمرین می‌کنم. مربی خاصی که ندارم هیچ. وسیله و امکانات خاصی هم ندارم. اینها مشکلاتی است که واقعا به ژیمناستیک ضربه می‌زند.

 

جامعی در مورد انتظارات خود خاطر نشان کرد:  جدا از بحث اسپانسر و بحث مالی که وجود دارد و باید از داخل استان‌ها و یا فدراسیون تامین شود هدفگذاری مهم‌ترین قضیه است و باید انجام شود. ما باید هدفی داشته باشیم تا برای به دست آوردن آن تلاش و حرکت کنیم، امیدوارم اینها محقق شود و بتوانیم در آینده نتیجه‌ بگیریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z6aln

اخبار مرتبط



آخرین اخبار