تاریخ انتشار: 1395/04/25 11:31
کد خبر: 273799

ستارگان وزنه برداری ایران در المپیک

کیانوش رستمی در وزن 85 کیلوگرم، سهراب مرادی دروزنه 94 کیلوگرم و بهداد سلیمی نیزدر دسته 105+ به عنوان اعضای تیم ملی وزنه برداری ایران برای مسابقات المپیک 2016 ریو انتخاب شدند.
ستارگان وزنه برداری ایران در المپیک

سرویس وزنه برداری فرتاک ورزشی، یازدهمین جلسه شورای عالی وزنه برداری در خصوص بررسی رکوردگیری ملی پوشان اعزامی به مسابقات المپیک برگزار شد و در نهایت کیانوش رستمی در وزن 85 کیلوگرم، سهراب مرادی دروزنه 94 کیلوگرم و بهداد سلیمی نیزدر دسته 105+ به عنوان اعضای تیم ملی وزنه برداری ایران برای مسابقات المپیک 2016 ریو انتخاب شدند.

 

کیانوش رستمی؛حسرت ابدی را بخشکان!

همه حرفه ای ها در آستانه شروع رقابت های المپیک یک سوال مشترک دارند: چطور می توان کیانوش را متوقف کرد؟ در واقع می توان گفت که "اوکولف" روسی صادقانه ترین پاسخ را داده بود: این پسر ایرانی مثل ماشین حمله می کند! واقعیت همین است، اگرچه سخت است، اما راهی برای مهار این پسر ایرانی وجود ندارد. نکته اینجاست که شاید مناجات هم برای مهار کیانوش کاری نکند. دلیلش هم این است که به قول رقبا کیانوش خدایِ قدرت است.

کیانوش  در مسابقه شلوغ نمی کند، هوشمندانه وزنه ها را جابجا  می کند و حریفان را به راحتی پشت سر می گذارد. کیانوش شادی پیروزی خاصی ندارد، بعد از پیروزی از ته دل می‌خندد،نگاهش را به سوی تماشاگران میدوزد و دستانش را به نشانه پیروزی باز می کند.

کیانوش رستمی

کیانوش یک چهره خاص است، از همان چهره هایی که هر آن باید منتظر یک اتفاق جدید در مورد او بود،با کوروش باقری درگیر شد، یک درگیری خانوادگی که در نهایت منجر به استعفای باقری از تیم ملی شد، سه سال از آن ماجرا گذشت تا اینکه کیانوش اینبار با انوشیروانی سرمربی تیم ملی درگیر شد، کار به جاهای باریک کشیده و وزنه بردار خاطی به اخرج تهدید شد،اما این ماجرا نیز یک پایان خوش داشت، از آن دسته سرنوشت هایی که مختص فیلم فارسی است. 

به هر حال هر انسانی خصوصیات اخلاقی خاص خود را دارد و کیانوش هم از اولین سالهای درخشش تا همین امروز، رفتار و حرکات خاص خود را داشته است؛او بارها سعی کرد با مصاحبه های آتشین خود وضعیت وزنه برداران ملی پوش را تغییر دهد اما برخی مواقع این مصاحبه ها به مذاق فدراسیون نشیان خوش نیامد و کار تا محرومیتش نیز کشیده شد.

شخصیت کیانوش به "دن کیشوت" شخصیت قصه معروف میشل سراونتس شباهت دارد، همان شخصیتی که خود را به جای یکی از شوالیه های جنگجو می بیند و خود را شکست ناپذیر می پندارد. راهی سفرهای طولانی شده و طی سفرهایش اعمالی عجیب و غریب از وی سر می زند. وی که هدفی جز نجات مردم از ظلم و استبداد ندارد نگاهی تخیلی به اطرافش دارد و همه چیز را در قالب ابزار جنگی می بند. " دن کیشوت"( کیانوش رستمی) قصه ما آمد تا وزنه برداری و وزنه برداران ملی پوش را از چنگ اسارت رها کند، اما مشکل اینجا بود که تنها یک دن کیشوت وجود دارد؛ دن کیشوت میشل سراونتس. 

برخی دوستان توصیه کردندکه کیانوش را باید از تیم ملی کنار گذاشت و باید او را از مقام شامخ اسطورگی عزل کرد! اما نمی توان او را به سادگی از جمع اسطوره ها کنار گذاشت، بد رفتار است، خارج از اردو تمرین می کند، معترض است، به هر حال او کیانوش رستمی است، اخلاق خاص خودش را دارد و باید با او کنار آمد. 

حسرت برخی مواقع کشنده است، می تواند آدم را از پای در آورد و او را محو کند، حال اینکه این حسرت همیشه با آدم نیز همراه باشد.برای کرمانشاهیان یک حسرت وجود دارد،طلای المپیک، امید آن ها اکنون به کیانوش دوخته شده، شاید این پولاد مرد بتواند ریشه این حرست را بخشکاند.

 

سهراب مرادی؛ منتظر رکورد شکنی های خارالعاده!

ساعت18، سالن شهدای شهرستان کلاچای گیلان و آغاز رکورد گیری نهایی از ملی پوشان؛ سهراب مرادی کارِ خود را آغاز کرد اما به او خیلی امیدوار نبود، یک وزنه برداری عادی که با رستمی و سلیمی تفاوت دارد، آن ها فوق ستاره وزنه برداری ایران محسوب می شوند و دیگران از جمله مرادی حتی به عنوان یک ستاره نیز محسوب نمی شوند، اما او در سالن کلاچای نگاه حاضرین در سالن را خیره، انگشت به دهن و مات و مبهوت هنرنمایی خود کرد؛ اودر حرکت دوضرب وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا یک کیلوگرم رکورد دنیا را که در اختیار ایلیا ایلین قزاقستانی با ۲۳۳ کیلوگرم است را بشکند. همچنین رکورد دوضرب و مجموع ایران را که در  اختیار کورش باقری با ۲۲۲ کیلوگرم در دوضرب و ۴۰۷ کیلوگرم در مجموع بود، در دوضرب ۱۲ کیلوگرم  و ۷ کیلوگرم در مجموع از آن خود کرد.

سهراب مرادی

مرادی اکنون یک فوق ستاره محسوب می شود از آن دسته ستاره هایی که می توان ایستاده او را نگاه کرد و برایش سوت و کف زد و منتظر رکورد شکنی های خارالعاده اش بود. اکنون می توان این وزنه بردار را در زٌمره ستاره های بی بدیل وزنه برداری ایران قرار داد که شانس کسب مدال طلا در المپیک ریو را دارد.

 

بهداد سلیمی؛ بجنگ تا ستاره بمانی!

وقتی در تمرینات دچار مصدومیت شد احساس می شد دیگر در المپیک حضور پیدا نخواهد کرد اما این وزنه بردارِ غول پیکر ایرانی ناامید نشد و خود را به المپیک رساند تا امید وزنه برداری ایران زنده شود.به سلیمی باید لقب خوش شانس را نیز داد، در کنار درمان مصدومیتش یک خبر غافلگیرکننده نیز دریافت کرد؛ الکسی لوچف قهرمان سنگین وزن روسیه که در مسابقات جهانی 2015 موفق به کسب مدال طلا شده بود، بعد از مثبت اعلام شدن تست دوپینگش برای 4 سال محروم شد. شنیدن این خبر برای سلیمی آن قدر لذت بخش است که می تواند آن را برای چند بار مرور کند.

بهداد سلیمی

 البته روس ها آلبگوف را هم دارند که به رکورد لوچف رسیده و یکی از حریفان اصلی سلیمی در المپیک ریو به شمار می‌رود اما بهداد به خوبی می داند عدم حضور لوچف در المپیک ریو می تواند مدال طلایش را تضمین کند. 

 

اکنون خیلی ها منتظر هستند سلیمی را در المپیک ببیند بخصوص اینکه سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وضعیت سلیمی در المپیک را یک راز دانسته است وپس رمز گشایی از ادعای سرمربی تیم ملی م شده که سلیمی برای رکورد شکنی به المپیک می رود.

 

نویسنده/ حامد مهدوی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48kkra

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمرینات تخصصی روی قیچی ادامه دارد

سلیمی، در فکر جا به جایی رکورد
مصدومیت سلیمی راز است؛