تاریخ انتشار: 1395/04/27 10:33
کد خبر: 273507

از روس ها جلو افتادیم فقط به خاطر رسول

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: خدا را شکر وضعیت کشتی گیران خوب است و کسی مصدوم نیست
از روس ها جلو افتادیم فقط به خاطر رسول

به گزارش سرویس کشتی و وزنه برداری فرتاک ورزشی، تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان سال ۲۰۱۴ موفق شد تا پس از ۱۹ سال به مقام نخست تیمی جهان برسد و این عنوان را سال گذشته نیز تکرار کرد و همین امر باعث شده تا روس ها و سایر کشورهای صاحب نام کشتی تلاش خود را برای به زیر کشیدن تیم کشورمان، دو چندان کنند. تیم جوانان کشورمان خرداد ماه امسال در رقابت های آسیایی مانیل فیلیپین به مقامی بهتر از نایب قهرمانی نرسید و با این وضعیت باید ببینیم که محمد طلایی و کادرش، با تغییراتی که قرار است در تیم صورت دهند، آیا قادر خواهند بود برای سومین سال متوالی کاپ قهرمانی را بالای سر ببرند یا نه. البته جوانان کشورمان سال گذشته و در میانمار با کسب ۴ مدال طلا به عنوان سوم رسیدند؛ اما در رقابت های جهانی برزیل بالاتر از تمامی قدرت ها، از کرسی قهرمانی بالا رفتند.

البته تکرار قهرمانی تیمی آنهم برای سومین سال پیاپی، کار بسیار سخت و دشواری خواهد بود چرا که روسیه، حریف مستقیم کشورمان در مسابقات اروپایی با اقتدار به مقام قهرمانی رسیده است و به هیچ عنوان حاضر نیست که باری دیگر جام قهرمانی از دست بدهند. رقابت های جوانان جهان 8 تا 13 شهریورماه به میزبانی شهر ماکون فرانسه برگزار خواهد شد.

 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان در رابطه با آخرین وضعیت ملی پوشان گفت: خدا را شکر وضعیت کشتی گیران خوب است و کسی مصدوم نیست.

 

وی ادامه داد: در اردوها کسی کم کاری نمی کند و همه با جان و دل تمرین می کنند تا انشاءالله نتایج خوبی را در رقابت های آتی رقم بزنند. البته باید به زحمات شبانه روزی کادر مربیان نیز اشاره کنم که انصافأ از جان مایه می گذارند.

 

دارنده مدال طلا، نقره و برنز جهان در مورد ترکیب تیم ملی اظهار داشت :در دو وزن 55 کیلو و 84 کیلوگرم هنوز به جمع بندی کامل برای تصمیم گیری نرسیده ایم. در وزن دوم خیراله قهرمانی، عرفان آیینی و نادر نصری حضور دارند که هرکدام از آنها بهتر و با انگیزه تر به تمرینات بپردازد، به مسابقات جهانی اعزام خواهد شد؛ اما در وزن 84 کیلوگرم بین مدعیان انتخابی درون اردویی برگزار خواهیم کرد و فرد منتخب جواز حضور در مسابقات جهانی فرانسه را کسب خواهد کرد.

 

طلایی در مورد مربیانی که به تازگی دعوت شده اند گفت :در دور جدید اردوها از تورج کفایی خواستیم تا به عنوان مربی سنگین وزن ها به کادر مربیان بپیوندد و در مسابقات جهانی همراه تیم باشد. قبلأ نیز از وجود تورج کفایی در کادر تیم ملی نوجوانان استفاده کرده بودم. لازم به ذکر است که پیش از کفایی، این مسئولیت بر عهده جعفر دلیری بود و اتفاقأ خیلی هم از کار ایشان راضی بودم؛ اما به دلیل اینکه از قبل قرار گذاشته بودیم که از برخی مربیان در مسابقات آسیایی و از بعضی دیگر در رقابت های جهانی استفاده کنیم، این تغییرات را انجام دادیم.

 

طلایی در رابطه با تفاوت بین کشتی ایران و روسیه اذعان داشت :متأسفانه کشتی ایران به لحاظ ساختاری نسبت روسیه عقب است و همین امر باعث شده تا در زمینه های دیگر نیز از آنها عقب بمانیم.

 

طلایی در ادامه گفت:در روسیه تعداد مدارس کشتی بسیار زیاد است و مربیان سازنده بدون ذره ای دغدغه، کار خود را انجام می دهند؛ امادر ایران از کشتی گیران گرفته تا مربیان سازنده و مربیان ملی با دغدغه و مشکلات متعددی مواجه هستند که نا خود آگاه کشتی را در اولویت های بعدی آنها قرار می دهد.

 

وی تصریح کرد: چرا مربیان سازنده ای که چندین قهرمان را تحویل جامعه داده اند، باید به فکر اجاره ای باشند که باید ماهیانه به حساب باشگاه بریزند؟ باید فضایی مهیا شود تا مربیان سازنده با فراغ بال و فکری معطوف به کشتی، کار کنند و کشتی گیر بسازند.

 

طلایی اذعان داشت: خدا را شکر رسول خادم فضایی را در اردوهای تیم ملی فراهم کرد تا فاصله جوانان با بزرگسالان کم شود و اگر در دو دوره گذشته موفق عمل کردیم، اول لطف خدا بوده است و پس از آن اردوهای مشترکی که با بزرگسالان داشتیم. این اردوها بیش از هر چیزی باعث بالا رفتن سطح آمادگی جسمانی جوانان بوده است و ما در دو دوره گذشته با همین حربه از روس ها پیشی گرفتیم وگرنه هنوز به لحاظ فنی نتوانستیم از روس ها سبقت بگیریم.

 

طلایی در پاسخ به این سوال که آیا جوانان کشورمان می توانند با کنار زدن روسیه که با اقتدار قهرمان اروپا شد، برای سومین سال پیاپی به مقام قهرمانی برسند یا نه، اظهار داشت :روس ها در خواب نمانده اند تا ایران به راحتی جام قهرمانی را بالای سر ببرد. روسیه علاوه بر برنامه های هدفمندی که با امکانات عالی به مرحله اجرا در می آورد، در زمینه داوری نیز جلوتر از سایر کشورها هستند و در این راستا داوران شوروی سابق نیز به آنها کمک می کنند.

 

طلایی در پایان گفت: ما در دو دوره گذشته نیز فراتر از حد خود ظاهر شدیم و با توجه به نگاه غیر حرفه ای برخی از مسئولین ورزشی کشور، باید به اندازه همان امکانات از ما توقع داشته باشند. البته ما تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه به کار خواهیم گرفت و یقین بدانید که کسی کم کاری نخواهد کرد. تکرار قهرمانی سخت اما با کشتی گیران باغیرت و مربیان دلسوزی که در اردو زحمت می کشند، امسال نیز بخت قهرمانی داریم و مدافع این عنوان محسوب می شویم. امیدواریم با دعای خیر مردم بهترین عنوان را در مسابقات جهانی به دست آوریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dqa5j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



اولین مدال آوران کشتی المپیک