تاریخ انتشار: 1395/05/05 11:02
نایب رئیس حوزه بانوان فدراسیون کشتی:
کد خبر: 271806

نگاه به فعالیت بانوان در کشتی آلیش و گراپلینک عادلانه است

نایب رئیس حوزه بانوان فدراسیون کشتی گفت: نگاه فدراسیون کشتی به فعالیت بانوان در کشتی های آلیش و گراپلینگ عادلانه است.
نگاه به فعالیت بانوان در کشتی آلیش و گراپلینک عادلانه است

به گزارش سرویس کشتی فرتاک ورزشی، دکتر مریم منظمی نایب رئیس حوزه بانوان فدراسیون کشتی، در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: فدراسیون کشتی از ابتدای سال 95، توسعه کیفی و کمی کشتی های آلیش و گراپلینگ را در بخش بانوان از اولویت های خود قرار دده است.

وی ادامه داد: به همین منظور، فدراسیون در چند حرکت سازنده، اقدام به برگزاری اردوی تیم ملی کشتی آلیش، برگزاری کارگاه دانش افزایی کشتی آلیش و همچنین برگزاری کارگاه کنترل داوری گراپلینگ با حضور مدرس خارجی نموده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا اردوی تیم ملی کشتی آلیش روزهای 21 تا 30 تیرماه در خانه کشتی شهر کرج برگزار شد و 16 ورزشکار از 10 استان زیر نظر خانم میریم مامونوا که از قهرمانان و مربیان مطرح کشور قرقیزستان می باشد تمرینات با کیفیت و متنوعی را برگزار کردند و مربیان کشتی آلیش بانوان نیز از حضور این مدرس قرقیزستانی که سابقه مربیگری تیم آلیش این کشور را نیز در کارنامه دارد، نهایت بهره را بردند و با دانش روز آلیش دنیا آشنا شدند.

منظمی در مورد نحوه تمرینات بانوان آلیش کار و حضور مدرس قرقیزستانی اظهار داشت: مربی قرقیزستانی در مدت حضور در این اردو تکنیک های خاص رشته آلیش را به نفرات حاضر آموزش داد، ضمن اینکه تمرینات بدنسازی، استقامتی و مرور فن و کشتی آلیش نیز در دستور کار قرار داشت.

وی ادامه داد: خانم مامونوا سطح فنی ورزشکاران ایرانی را در این اردو مطلوب دانست ، ضمن اینکه فراست مبتدی مربی ارشد، آنا براتی و ستاره اسماعیلی مربیان تیم ما نیز ضمن استفاده از دانش مربی خارجی در کنار ایشان، نسبت به آماده سازی ملی پوشان همکاری مطلوبی را داشتند.

منظمی در مورد ادامه برنامه های تیم ملی آلیش بانوان افزود: تیم ملی آلیش بانوان در رقابت های جهانی آلیش که 17 شهریورماه در کشور قرقیزستان برگزار می شود، شرکت خواهد کرد و تیم ما برای حضور در این رقابت ها چند اردوی آماده سازی دیگر را نیز در دستور کار دارد.

منظمی در پایان خاطرنشان کرد: هدف نهایی بانوان ما، حضور در رقابت های جهانی و اهتزاز پرچم ایران اسلامی در میادین بین المللی است، و ورزشکاران ما با تمام توان و علاقه و با انجام تمرینات منظم و با استفاده از مربیان درجه یک دنیا، به دنبال تحقق این هدف هستند. و جا دارد از فدراسیون کشتی که به رشد و توسعه این رشته کمک زیادی کرده است و با نگاه کاملا عادلانه از ما حمایت نموده قدردانی نمایم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bokg5

آخرین اخبار