تاریخ انتشار: 1395/08/25 20:08
کد خبر: 248955

چرا رونالدو عینکی شده ؟!

موردی که ذهن بسیاری از مخاطبان دنیای فوتبال را به خودش مشغول کرده: آیا چشم‌های کریس رونالدو ضعیف شده است؟
چرا رونالدو عینکی شده ؟!

رونالدو زمانی که برای تمدید قراردادش تا سال 2021 خودش را به برنابئو رساند عینک طبی به چشم داشت‌؛ در نگاه اول این‌طور به نظر می‌رسید که برای مطالعه دقیق بندهای قراردادش است که عینک به چشم زده ولی آنهایی که کریس رونالدو را زیر ذره‌بین گذاشته‌اند می‌دانند او چند سالی است گاه و بیگاه و به صورت مقطعی عینک طبی به چشم می‌زند. کریس بیشتر با عینک آفتابی دیده شده ولی به طور دقیق‌تر از سال 2013 به این طرف است که بعضاً پست‌هایی با عینک طبی روی شبکه‌های اجتماعی از او منتشر می‌شود و بسیاری از وقت‌ها هم خودش این پست‌ها را می‌گذارد. حالا موردی که ذهن بسیاری از مخاطبان دنیای فوتبال را به خودش مشغول کرده رسیدن به پاسخ این سؤال است: آیا چشم‌های کریس رونالدو ضعیف شده است؟

 

قرارداد تجاری یا…

ضعیفی بینایی چشم کریس رونالدو از زمانی سر زبان افتاد که زدن عینک طبی در زندگی روزمره‌‌اش از حالت معمول فراتر رفت و تعداد دفعاتی که او با عینک دیده شد بیشتر و بیشتر شد با این حال هنوز هیچ نشانه دقیقی از اینکه واقعاً چشمان او ضعیف شده باشد وجود ندارد‌؛ به عبارت ساده‌تر از آنجا که کریس هر حرکتی انجام دهد رسانه‌های مختلف دنیا آن را بازتاب می‌دهند بعید است که او به چشم‌پزشکی مراجعه کند و ضعف بینایی‌‌اش مسجل شود و کسی از آن بی‌خبر بماند. پس این گزینه که چشمان کریس ضعیف شده چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و باید ریشه عینک زدن کریس را در جای دیگری جست‌؛ رونالدو از سال‌ها پیش با کمپانی‌های مختلفی قرارداد همکاری بسته است‌؛ از لباس و دنیای مد گرفته تا شامپو و غیره. نکته‌ای که در این میان باید به آن اشاره کرد قرارداد همکاری‌‌اش با برند «آرمانی» است‌؛ او البته قرارداد رسمی‌‌اش با این برند را برای پوشیدن لباس زیر این مارک ایتالیایی منعقد کرده بود ولی بعدها با گسترده کردن آن به پوشیدن لباس‌های رسمی این کمپانی هم منجر شد. سرانجام هم که آرمانی دست به کار شد و برای چند چهره معروف دنیا یکی، دو نمونه عینک طبی ساخت‌؛ کریس یکی از آن آدم‌های سرشناس بود که «آرمانی» در یکی، دو نوبت که کت و شلوار تن رونالدو کرد از او خواست تا عینک‌های طبی این برند را به صورت یکی از موارد زینتی استفاده کند. زدن عینک‌های طبی (طبیعتاً بدون شماره و فقط برای تبلیغ این برند) از همان سال‌ها پیش شروع شد و رفته‌رفته به تعداد دفعاتی که رونالدو با عینک طبی در جاهای مختلف دیده شد اضافه شد.

 

نوبت به نایکی رسیده است

حالا اگر کریس رونالدو بیشتر با عینک طبی دیده می‌شود دلیل دیگری دارد‌؛ فوق‌ستاره پرتغالی رئال‌مادرید علاوه بر تمدید قرارداد نجومی‌‌اش با این باشگاه که به نوشته یکی از رسانه‌های پرتغالی سالانه به طور خالص درآمد 6/23 میلیون یورویی دارد، قرارداد نجومی دیگری هم با کمپانی آمریکایی «نایکی» امضا کرده که با کلی متمم و اما و اگر، دستمزد کریس از این برند را در سال تا 40 میلیون یورو هم افزایش می‌دهد. همین موضوع بهانه‌ای شده برای نایکی تا از محصولات جدیدش رونمایی کند‌؛ آن هم توسط کریس رونالدو، یکی از چند ورزشکار مطرحی که به طور اختصاصی با آنها همکاری می‌کند.

 

در واقع از زمانی که نایکی تصمیم گرفته خط تولید عینک‌های طبی‌‌اش را بالاتر ببرد رونالدو هم مبجور شده بیش از پیش عینک‌های بدون شماره نایکی را به چشم بزند‌؛ او البته در کنار البسه این کمپانی، پول خوبی هم بابت به چشم زدن این عینک‌ها از نایکی می‌گیرد.

 

کریس تنها نیست

کوین دورانت، بسکتبالیست سرشناس تیم ملی آمریکا که در بالاترین سطح بسکتبال حضور دارد یکی از اصلی‌ترین ورزشکارانی است که نایکی با آنها برای بستن قرارداد عینک‌های طبی به توافق رسیده است. این کمپانی همین چند وقت پیش از سه نمونه عینک طبی که برای دورانت و با شماره اختصاصی او ساخته است رونمایی کرد. حالا باید منتظر ماند تا در آینده‌ای نزدیک، نایکی عینک‌هایی با شماره کریس رونالدو را هم به بازار عرضه کند. با این حال دورانت و رونالدو در این میان تنها نیستند‌؛ زلاتان، پوگبا، لوریس، متوئیدی، فدرر، نادال، شاراپووا و سرنا ویلیامز هم دیگر ورزشکاران مشهور دنیا هستند که ضمن همکاری‌شان با نایکی باید گهگاه هم که شده عینک‌های طبی‌ای که این کمپانی تولید کرده برای تبلیغ آنها به چشم بزند.

 

عینک‌های گران‌قیمت؟

تصوری که معمولاً از کفش و لباس ورزشی کریس رونالدو و راجر فدرر می‌شود این است که قیمت آنها بسیار گران است. این تصور در مورد عینکی که رونالدو و دورانت هم به چشم می‌زنند وجود دارد‌؛ با این حال نایکی برای اینکه محصولاتی که سفیران ورزشی‌‌اش تبلیغ می‌کنند فروش خوبی داشته باشد قیمت‌های معمولاً مناسبی هم روی آنها می‌گذارد تا اقشار متوسط به بالا قادر به خریداری آنها باشند. در جدیدترین نمونه عینک‌هایی که توسط ورزشکاران تبلیغ می‌شود قیمت آنها از 150 تا 240 دلار متغیر است. این‌طور هم نیست که برای این ورزشکاران نمونه بسیار ویژه و گران‌قیمتی زده شود و برای ارائه به بازار از نمونه‌های دیگری استفاده شود.

 

دردسری به نام عینک زدن

کریس رونالدو برای زدن عینک شاید خیلی جاها به دردسر نیفتد ولی وقتی قرار است برای تمدید قراردادش با رئال‌مادرید پا به برنابئو بگذارد طبیعتاً دردسرش زیاد می‌شود! ماجرا از این قرار است که رسانه‌های اسپانیایی حالا خبر داده‌اند که عینک زدن کریس رونالدو مسئولان باشگاه رئال‌مادرید را حسابی عصبانی کرده است‌؛ چرا؟ چون رئال‌مادرید با رقیب نایکی، یعنی کمپانی آدیداس قرارداد دارد! باشگاه در دستورالعملی که به بازیکنانش ارائه کرده به طور مشخص به آنها گوشزد کرده هرگز در مراسم رسمی از جمله تمدید قرارداد اجازه تبلیغ کردن برند دیگری به غیر از آنکه باشگاه با آن قرارداد دارد را ندارند. حالا آدیداس از کار بازیکن رئال‌مادرید شاکی است و رئال هم در اولین اقدام تصمیم گرفته رونالدو را به خاطر عینک زدن در مراسم تمدید قراردادش جریمه مالی کند. با این حال برای کسی که در سال قرار است خالص 6/23 میلیون یورو دستمزد بگیرد جریمه مالی باشگاه نگران‌کننده است؟!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dae6j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فیلمی که رونالدو روی صفحه اینستاگرامش گذاشت و 4 میلیون بازدید خورد!