تاریخ انتشار: 1395/10/09 11:14
کد خبر: 239594

سه گزینه نقل و انتقالاتی پرسود برای تیم‌های لیگ برتری

باشگاه چینی برای خرید انصاری در آخرین پیشنهاد خود حاضر شده یک میلیون دلار به حساب پرسپولیس واریز کند.
سه گزینه نقل و انتقالاتی پرسود برای تیم‌های لیگ برتری

باشگاه چینی برای خرید انصاری در آخرین پیشنهاد خود حاضر شده یک میلیون دلار به حساب پرسپولیس واریز کند. درآمدی هنگفت برای پرسپولیس که می‌تواند صرف خرید سروش رفیعی، شجاع خلیل‌زاده و یکی دو بازیکن دیگر شود. انتقال محمد طیبی به سپاهان، خلیل‌زاده به پرسپولیس و سپس انصاری به لیگ چین، برای بازیکنان و تیم‌های  آنها سودآور است. سپاهان بابت انتقال شجاع به پرسپولیس مبلغی را بابت رضایتنامه دریافت می‌کند. پرسپولیس نیز وقتی خلیل‌زاده را جذب کند، پولی هنگفت از چینی‌ها می‌گیرد. از طرفی هر سه بازیکن هم به خواسته خود می‌رسند و پیراهن تیمی را می‌پوشند که به آن علاقه‌مندند.

اولی جانشین دومی، دومی به جای سومی و سومی هم آزاد می‌شود. این توصیف شرایط این روزهای محمد طیبی، شجاع خلیل‌زاده و محمد انصاری است. سه مدافعی که هر یک می‌توانند سرنوشت دیگری را رقم بزنند. محمد طیبی از بحران مالی استقلال خوزستان به تنگ آمده و ساز جدایی را کوک کرده. مقصد او هم مشخص است؛ سپاهان تا دوباره شاگرد عبدا… ویسی شود.
محمد طیبی که سال‌ها برای استقلال خوزستان بازی کرده، به بازوبند کاپیتانی این تیم رسیده و حتی به اردوی تیم ملی نیز دعوت شده، دیگر برنمی تابد تا با اوضاع وخیم مالی در استقلال خوزستان بسازد. او نمی‌ماند، چون پولی عاید او و سایر بازیکنان قهرمان لیگ پانزدهم نخواهد شد. همین بهترین بهانه است برای جدایی کاپیتانی که در خوزستان به وفاداری شهره است.
محمد طیبی راه اصفهان را پیش گرفته. دیروز به اصفهان رفته، در تمرین سپاهان حاضر شده و با ویسی مذاکره کرده. یعنی جدایی‌اش از استقلال خوزستان را قطعیت بخشیده و به دنبال تدارک بهترین قرارداد در سپاهان است. ویسی، طیبی را می‌خواهد و برای جذب او سنگ تمام می‌گذارد. او خوب می‌داند که حضور طیبی می‌تواند سپاهان را در مسیر رسیدن به موفقیت و کسب سهمیه آسیا کمک کند. از طرفی ویسی از تصمیم شجاع خلیل‌زاده و باشگاه پرسپولیس هم باخبر است. او خیلی خوب می‌داند که شجاع علاقه‌مند به بازی در پرسپولیس است. خلیل‌زاده بارها با ویسی برای جدایی صحبت کرده اما هرگز نتوانسته موافقت سرمربی سپاهان را جلب کند.
خلیل‌زاده را پرسپولیس، سفت و سخت می‌خواهد و نیمی از انرژی‌اش را برای جذب او به کار گرفته و نیمی دیگر را برای شکار سروش گذاشته. خلیل‌زاده مدافعی است که پیشتر، میروسلاو بلاژویچ به تمجید از او پرداخته و درباره‌اش گفته بود: «شجاع بهترین بازیکن ایران است. بازیکنی که می‌تواند در لیگ‌های اروپایی بازی کند.» این صحبت‌های بلاژ برای دوران مربیگری‌اش در مس است. همان زمانی که خلیل‌زاده نیز یکی از مدافعان این تیم کرمانی بود.
شجاع بازیکنی است که کروات‌ها سبک بازی‌اش را می‌پسندند. بعد از بلاژویچ، حالا برانکو یکی دو فصلی است که روی بازی شجاع زوم کرده و در تمام فهرست‌هایش نام او را نوشته. آن هم با توجه به اینکه می‌داند شجاع قرارداد دارد و بازیکن آزاد نیست. انتقال خلیل‌زاده به پرسپولیس تنها با یک شرط سرانجام نهایی خواهد شد. طیبی به سپاهان بیاید تا خیال ویسی از خط دفاع آسوده شود. آنگاه او زوج فصل قبل استقلال خوزستان را که منجر به قهرمانی در لیگ برتر نیز شد در اختیار دارد. یعنی محمد طیبی و موسی  کولیبالی. دو مدافع هماهنگی که فصل قبل و همراه دروازه‌بانی آماده به نام دخسوس توانستند عنوان بهترین خط دفاع لیگ را به خود اختصاص بدهند، آن هم تنها با ۱۴ گل خورده در ۳۰ بازی. پس سپاهان در این شرایط رضایتنامه شجاع خلیل‌زاده را صادر می‌کند تا او به آرزوی چند ساله‌اش برسد و پیراهن پرسپولیس را بپوشد.
اگر شجاع به پرسپولیس برود، محمد انصاری از این تیم جدا می‌شود. برانکو چندین بار این مساله را عنوان کرده که به شرطی با جدایی انصاری از پرسپولیس موافقت می‌کند که باشگاه انتقال خلیل‌زاده را نهایی و این مدافع را جذب کند. با حضور احتمالی شجاع، محمد انصاری می‌تواند رضایتنامه‌اش را دریافت کند و به لیگ چین برود. پرسپولیس نیز از این راه به سودی هنگفت می‌رسد و البته از لحاظ فنی متضرر نمی‌شود.
پرسپولیس برای صدور رضایتنامه انصاری، درآمدی نزدیک به ۴ میلیارد به جیب خواهد زد. باشگاه چینی برای خرید انصاری در آخرین پیشنهاد خود حاضر شده یک میلیون دلار به حساب پرسپولیس واریز کند. درآمدی هنگفت برای پرسپولیس که می‌تواند صرف خرید سروش رفیعی، شجاع خلیل‌زاده و یکی دو بازیکن دیگر شود. انتقال طیبی به سپاهان، خلیل‌زاده به پرسپولیس و سپس انصاری به لیگ چین، برای بازیکنان و تیم‌های آنها سودآور است. سپاهان بابت انتقال شجاع به پرسپولیس مبلغی را بابت رضایتنامه دریافت می‌کند. پرسپولیس نیز وقتی خلیل‌زاده را جذب کند، پولی هنگفت از چینی‌ها می‌گیرد. از طرفی هر سه بازیکن هم به خواسته خود می‌رسند و پیراهن تیمی را می‌پوشند که به آن علاقه‌مندند.
دومینوی سه نفره در فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران در حال شکل گیری است. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، طیبی به سپاهان می‌رود، شجاع خلیل‌زاده به پرسپولیس می‌آید و محمد انصاری هم سوار پرواز تهران- پکن می‌شود و به ژنگ فی می‌رود. این بهترین حالت برای هر سه بازیکن است. سه بازیکنی که در صورت جدایی، ضرری به تیم‌هایشان وارد نخواهند کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ywglj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا پسر نابغه پرسپولیس باید به حرف برانکو گوش کند؟