تاریخ انتشار: 1396/07/13 17:05
کد خبر: 179705

قدوس جانشین دژاگه شد؟

اگر کی‌روش بخواهد برابر توگو و روسیه ترکیب تیم ملی در بازی اول جام جهانی را محک زده و از یک هافبک دفاعی استفاده کند، امید ابراهیمی شانس اصلی است.

قدوس جانشین دژاگه شد؟

مرکز قدرت تیم ملی ایران خط هافبک است. تا قبل از بازی با کره جنوبی، قطعا گزینه اصلی پست هافبک دفاعی تیم ملی در جام جهانی سعید عزت اللهی بود اما تیم ملی او را حداقل برای نخستین بازی تیم در جام جهانی ندارد. عزت‌اللهی در تمام بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی – جز بازی آخر مقابل سوریه – در ترکیب حاضر بود و بازی‌های قابل قبول و درخشانی نیز به نمایش گذاشت.

در کنار خبر تلخ محرومیت عزت‌اللهی، خبر خوب برای کی‌روش بازگشت امید ابراهیمی بعد از آن مصدومیت طولانی است. اگر کی‌روش بخواهد برابر توگو و روسیه ترکیب تیم ملی در بازی اول جام جهانی را محک زده و از یک هافبک دفاعی استفاده کند، امید ابراهیمی شانس اصلی است اما اگر بنا به استفاده از دو هافبک دفاعی باشد، حاجی صفی هم می‌تواند در کنار او بازی کند.

نفر ذخیره تیم ملی در این پست اکبر ایمانی است. اگر کی‌روش از دو هافبک دفاعی استفاده کند آن وقت تیم ملی از 5 هافبک استفاده خواهد کرد و آن وقت سه هافبک دیگر جلوتر از هافبک‌های دفاعی بازی خواهند کرد. در فهرست تیم ملی احمد عبدا...زاده، مهدی ترابی، وحید امیری و اشکان دژاگه نیز در بخش هجومی حضور دارند.

البته با توجه به فهرست بازیکنان به نظر می‌رسد تیم ملی با سه هافبک بازی کند. اشکان دژاگه بازیکن ثابت و کاپیتان تیم ایران است اما اشکان هم به دلیل مصدومیت در این بازی تیم ملی را همراهی نمی‌کند و همین باعث می‌شود تغییرات در بخش هجومی خط هافبک تیم ملی اجتناب ناپذیر باشد. احمد عبد...زاده دیگر بازیکن این پست است اما نکته اینجا است که علیرضا جهانبخش و سامان قدوس نیز توانایی بازی در پست بازیساز و شماره 10 را دارند و البته این احتمال وجود دارد که قدوس جانشین دژاگه شود و در پست مورد علاقه‌اش بازی کند.

حضور قدوس به جای دژاگه می‌تواند ترافیک را در خط حمله کمی کاهش بدهد. قدوس در تیم باشگاهی‌اش اوستر سوند در پست هافبک هجومی بازی می‌کند و البته کی‌روش هم روی او برای بازی در این پست نظر دارد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2arjjk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سامان قدوس راه کدام بازیکنان دوتابعیتی را در پیش می گیرد