تاریخ انتشار: 1398/01/12 19:56
کد خبر: 104912

گذشت 30 سال از عجیب ترین خرید کرویف برای بارسا

30 سال پیش در چنین روزی، یوهان کرویف اقدام به خرید یک بازیکن برای بارسا کرد که هنوز برای بسیاری جای شگفتی دارد.
 گذشت 30 سال از عجیب ترین خرید کرویف برای بارسا

فصل 89-1988 و در حالی که رئال و بارسا برای قهرانی لالیگا می جنگیدند و در بحبوحه جنگ ریاست باشگاه بین خوسه لوئیس نونیز و سیسو کامبارا، باشگاه بارسلونا به درخواست مستقیم یوهان کرویف، اقدام به خرید یک بازیکن پاراگوئه ای کرد. بارسلونا که خرید رونالد کومان از پی اس وی را برای فصل بعدد قطعی کرده بود، یک اوریل 1989 رومریتو، مهاجم 28 ساله پاراگوئه ای را از فلومیننسه برزیل به خدمت گرفت و این بازیکن دو روز بعد برابر رئال در ال کلاسیکو هم به میدان رفت.

01394476

پیش از ال کلاسیکو لئو بین هاکر، سرمربی هلندی رئال به شوخی در مورد رومریتو گفت:« از ترس او نه خواب دارم و نه خوراک!»

01394475

رومریتو در ال کلاسیکو دو موقعیت عالی گلزنی را از دست داد و در نهایت بازی با تساوی بدون گل به اتمام رسید تا رئال همچنان شانس اول قهرمانی بماند و در نهایت نیز به پنجمین قهرمانی متوالی خود دست یافت. رومریتو در پایان بازی گفت که فشار بازی اجازه نداد او آن دو موقعیت را گل کند و در هر بازی دیگر آن توپ ها را وارد دروازه می کرد.

رومریتو که برای جذب او 40 میلیون پسوتا هزینه شده بود، سه ماه برای بارسا بازی کرد و در 7 بازی تنها یک گل به مالاگا زد و سپس به برزیل بازگشت.

اوپس از فوتبال مدتی در موسیقی مشغول فعالیت بود و در دوران بازنشستگی با تیم پاراگونه عنوان قهرمانی جهان در رشته فوتوالی را نیز تصاحب کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lldy8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نوسانی عجیب در دوران ورزشی ستاره فوتبالی