تاریخ انتشار: 1396/04/08 14:04
کد خبر: 199987

کی‌روش در راس هرم تیم‌های ملی قرار دارد/برای من فرقی نمی‌کند در تیم ملی نوجوانان باشم یا جوانان

عباس چمنیان گفت: یک فرصت طلایی برای فوتبال ما بوجود آمد که از دانش بالای کی‌روش استفاده کنیم.
کی‌روش در راس هرم تیم‌های ملی قرار دارد/برای من فرقی نمی‌کند در تیم ملی نوجوانان باشم یا جوانان

به گزارش فرتاک ورزشی ،تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران این روزها در حال آماده‌سازی برای حضور در مسابقات جام جهانی است. نوجوانان فوتبال ایران با هدایت عباس چمنیان امیدوار هستند تا بتوانند تا با بهترین شرایط ممکن راهی هندوستان شوند تا در جام جهانی فوتبال که بالاترین سطح مسابقات فوتبال در دنیا است بتوانند از نام و آوازه فوتبال ایران دفاع کنند.

چمنیان در مورد اردوهای تیم ملی برای آماده سازی جهت حضور در رقابت‌های جام جهانی گفت: «کمتر از 4 ماه تا شروع جام جهانی فرصت داریم و باید در فرصت باقی مانده بهترین شرایط را برای آماده سازی تیم ملی درنظر بگیریم.»

وی ادامه داد: «تیم ملی نوجوانان باید در فرصت باقی مانده اردوهای تدارکاتی خوبی را برگزار کند و همچنین با تیم‌های مختلف دنیا بازی دوستانه داشته باشیم. جام جهانی بزرگترین تورنمنت فوتبالی است که سبک بازی تیم‌های شرکت کننده در آن با هم فرق می‌کند. ما هم در ماه‌های گذشته در تورنمنت چین و روسیه شرکت کردیم و تقریبا با سبک بازی کشورهای آسیایی و اروپایی آشنا شده‌ایم اما هنوز بازی تدارکاتی با کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی برگزار نکرده‌ایم و باید در ماه‌های آینده حتما چند بازی تدارکاتی با کشورهای این قاره‌ها داشته باشیم.»

سرمربی تیم ملی نوجوانان در خصوص نتایج تیم ملی جوانان در مسابقات جام جهانی بیان کرد: «تیم ملی جوانان اگر بازی‌های تدارکاتی بیشتری برگزار می‌کرد به طور حتم شانس حضور در دور حذفی جام جهانی را به دست می‌آورد. انتظارات از تیم‌های پایه ما زیاد است اما این انتظارات بخاطر استعداد بازیکنان ما است ولی ما از نظر امکانات در حد تیم‌های بزرگ دنیا نیستیم که بخواهیم آنها را شکست دهیم.»

وی ادامه داد: «تیم ملی جوانان در جام جهانی با پرتغال بازی کرد ولی سوال اینجاست که زیرساخت‌های فوتبال دو کشور با یکدیگر همخوانی دارد؟ ما باید برای نتیجه گرفتن زیرساخت‌ها فوتبال خودمان را مهیا کنیم . از نظر بازیکن و اسعداد هیچ کم و کسری نسبت به کشورهای پیشرفته در فوتبال نداریم. با توجه به این مشکل تیم ملی جوانان در مسابقات جام جهانی نتیجه خوبی گرفت.»

چمنیان در مورد همکاری کی‌روش با سرمربیان تیم‌های ملی پایه گفت: «خوشبختانه ارتباط خوبی بین کی‌روش و مربیان تیم‌های پایه در رده ملی وجود دارد. یک فرصت طلایی برای فوتبال ما بوجود آمد که از دانش بالای کی‌روش استفاده کنیم. کی‌روش هم ارتباط خوبی با سرمربیان تیم‌های پایه دارد و تعامل خوبی بین دو طرف برقرار است.»

وی افزود: «مسئولان فدراسیون فوتبال تیم‌های ملی را به چند گروه تقسیم کرده‌اند. گروه اول تیم ملی بزرگسالان ما است که در راس هرم قرار دارد و بعد از آن تیم ملی زیر 23 سال و تیم‌ ملی نوجوانان و جوانان سال قرار دارند. هدف پیشرفت فوتبال ایران است و سرمربی که در راس هرم قرار دارد باید روی زیرمجموعه‌ها نظارت داشته باشد. در همه کشورها سرمربی تیم ملی بزرگسالان روی تیم‌های پایه نظارت دارد وثابت شده‌ که هر زمان کادر فنی هر 4 رده با یکدیگر هماهنگ بودند نتایج خوبی حاصل شد.»

چمنیان در خصوص پیشنهاد همکاری با تیم ملی جوانان گفت: «کار در رده پایه‌ها نباید به افراد منحصر شود. هر فردی در هر سمتی قرار دارد باید وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد. من هم از روزی که وارد فوتبال در رده‌های پایه شدم اعلام کردم که هر کمکی که از دستم بربیاید برای فوتبال ایران انجام می‌دهم و برای من فرقی نمی‌کند که در تیم ملی نوجوانان باشد یا رده‌های بالاتر.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ojd5g

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حرف هایی که کی روش را عصبی میکند

آرامش شاگردان اولین اولویت کارلوس  کی روش
برای‌کی‌روش‌هدف‌وسیله را‌توجیه‌می‌کند