تاریخ انتشار: 1396/02/08 11:08
نمایندگانی که حرف کی روش را گوش نکردند در آسیا!
کد خبر: 214339

سرخابی ها به توصیه کی روش عمل نکردند!

باشگاه های ایرانی شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا نتوانستند به خوبی از روش های کی روش استفاده نمایند.
سرخابی ها به توصیه کی روش عمل نکردند!

 تیم ایران در مقدماتی جام جهانی در 7 بازی که انجام داده، رکوردی منحصر به فرد از خود به جای گذاشته و آن هم بسته نگه داشتن دروازه‌اش در این 7 بازی بوده است. شاید همین عامل باعث صدرنشینی قاطع تیم ایران شده و فوتبال ما در آستانه کسب سهمیه جام جهانی روسیه است. با فرمول دفاع مستحکم، کی‌روش توانسته در آسیا شکست‌ناپذیر باشد و از کره‌جنوبی تا قطر و چین را به راحتی شکست دهد. اتفاقی که در فوتبال باشگاهی ما رخ نداده و هنوز مشخص نیست چند تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا از گروه‌شان صعود می‌کنند.

 

شاید اگر همین فرمول کی‌روش توسط باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان پیاده می‌شد، الان شرایط بهتری در مسابقات داشتیم. حتی پرسپولیس که در لیگ ایران مزد گل‌های خورده کمش را گرفت و چند هفته زود‌تر قهرمان شد، در آسیا نتوانسته عملکرد دفاعی خوبی داشته باشد و در 5 بازی، 6 گل خورده است. نمایندگان ایران در مجموع 20 بازی انجام داده‌اند و روی هم 21 گل خورده‌اند که میانگین بیش از یک گل در هر بازی است، به نوعی اینکه هنوز صعود تیم‌های ما از گروه‌شان قطعی نشده، به خاطر عملکرد ضعیف آنها در ساختار دفاعی است.

 

الگوی کی‌روش در مواجهه با تیم‌های آسیایی از یک سو و نفعی که بیش از این در کارهای دفاعی داشتیم و کی‌روش تلاش زیادی برای رفع آنها کرد، الگوی خوبی برای موفقیت تیم‌های ایرانی در آسیاست به خصوص که با توجه به هزینه‌های بالای رقیبان و جذب بازیکنان باکیفیت برخی از آنها شرایط بهتری نسبت به تیم‌های ایرانی دارند و رسیدن به پیروزی با مستحکم کردن خط دفاعی، فرمولی موفق و امتحان پس داده است که متأسفانه از تیم‌های ایرانی شاهد نبودیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ov9zg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیر آخر، طارمی حق خطا رفتن ندارد

ابراهیمی و مسلمان در جمع برترین های آسیا