تاریخ انتشار: 1395/12/26 00:40
کد خبر: 222673

اوج بی سلیقگی در انتخاب تیم ملی/ آقای کی روش این دو پرسپولیسی و سه استقلالی در کجای معادلات شما قرار دارند؟

بیشتر از نام بعضی از کسانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند، آنچه غیرمنتظره و شگفت‌انگیز بود، دعوت نشدن تعدادی از ستاره‌های هفته‌های اخیر لیگ برتر بود.
اوج بی سلیقگی در انتخاب تیم ملی/ آقای کی روش این دو پرسپولیسی و سه استقلالی در کجای معادلات شما قرار دارند؟

 در چند روز اخیر همه منتظر دعوت شدن بازیکنانی مثل سروش رفیعی، محسن مسلمان، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، کاوه رضایی، محمد طیبی، حسن بیت‌سعید و ... به اردوی تیم ملی بودند اما لیست این بار کی‌روش هم مثل بیشتر لیست‌های او کمترین غافلگیری را داشت.

 

در همین چند ساعت پس از اعلام لیست تیم ملی، انتقادهای زیادی از سرمربی پرتغالی در فضای مجازی از سوی اهالی فوتبال و بعضی از کارشناسان انجام شده است و کی‌روش باز هم متهم به این شده که لیگ و ستاره‌هایش را نمی‌بیند. اما به نظر می‌رسد دعوت نشدن چند بازیکنی که همه منتظر حضورشان در اردوی تیم ملی بودیم، به همان اصل همیشگی کی‌روش برمی‌گردد: «ثبات»

 

سرمربی تیم ملی پیش از این هم نشان داده که در طول تورنمنت‌ها معمولا کمتر دست به تغییر در فهرست بازیکنانش می‌زند. او در طول مدتی که در ایران بوده، همواره تا قبل از شروع تورنمنت‌های مهم، تعدادی تقریبا ثابت و مشخص از بازیکنان را به اردو فرا می‌خواند. شاید مهم‌ترین مثال در این باره سردار آزمون باشد. بازیکنی که قبل از جام جهانی هم درخشش خود را آغاز کرده بود اما به شکل غیرمنتظره‌ای از آخرین لیست تیم ملی حذف شد و جام جهانی را از دست داد. با این حال کی‌روش پس از جام جهانی سردار را دوباره به تیم ملی دعوت کرد و در کمتر از یک سال او تبدیل به ستاره و پدیده تیم ملی در جام ملت‌های آسیا شد.

 

این روند بعد از جام ملت‌های آسیا هم ادامه یافت و چند بازیکن جدید کم‌کم به تیم ملی تزریق شدند و اسکلت نهایی دعوت شدگان، به تدریج قبل از شروع مسابقات انتخابی جام جهانی تقریبا مشخص شد. تیمی جوان و پویا که چند بازیکن باتجربه را هم در اختیار داشت. به این تریتب به نظر می‌رسد برای دیدن نفرات جدید در ادوی تیم ملی باید منتظر مشخص شدن تکلیف صعود تیم ملی به جام جهانی باشیم. این اتفاق در صورت پیروزی بر قطر و چین در دو بازی بعدی، تا حدی قطعی خواهد شد و شاید بعد از این دو بازی باید کم‌کم شاهد دیدن بازیکنان جدیدتر و جوان‌تر دراردوی تیم ملی باشیم. او نه در طول  برگزاری یک تورنمنت، بلکه «تورنمنت به تورنمنت» در فهرست بازیکنانش تغییرات اساسی ایجاد می‌کند به همین دلیل شاید بی‌انصافی باشد که کی‌روش را به نادیده گرفتن لیگ متهم کنیم. این همان روندی است که کی‌روش از ابتدای دوران حضورش تا امروز در تیم ملی پیش گرفته و تا وقتی در ایران هست آن را ادامه خواهد داد. او نه در طول برگزاری یک تورنمنت، بلکه «تورنمنت به تورنمنت» در فهرست بازیکنانش تغییرات اساسی ایجاد می‌کند به همین دلیل شاید بی‌انصافی باشد که کی‌روش را به نادیده گرفتن لیگ متهم کنیم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36abve

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بی اعتنایی عجیب کارلوس کی روش به ستاره های لیگ ایران