تاریخ انتشار: 1395/11/13 17:00
کد خبر: 232041

آیا سرخپوش شدن مهاجم سابق استقلال به صرفه است؟

سوابق نشان می دهد امیر قلعه نویی به نوع بازی سجاد شهباززاده، علاقه وافری دارد. حال باید دید آینده تاکتیکی تراکتورسازان با اضافه شدن احتمالی وی و حضور فرزاد حاتمی و ادینهو و ابراهیمی چگونه دچار تغییر خواهد شد؟
آیا سرخپوش شدن مهاجم سابق استقلال به صرفه است؟
 تراکتورسازی تیم دوم جدول رده بندی لیگ شانزدهم قصد دارد تا بازیکن اسبق استقلال را به لیست مردانش در خط حمله اضافه کند.
 
سجاد شهباززاده از ابتدای لیگ چهاردهم با نظر امیر قلعه نویی به استقلال آمد در لیگ پانزدهم برای استقلال پرویز مظلومی بازی کرد تا اینکه در ابتدای لیگ قبل راهی سوپرلیگ ترکیه و تیم آنالیا اسپور شد.

سجاد قصد داشت در نیم فصل لیگ جاری، آنالیا را به مقصد استقلال ترک کند با این حال  آبی های پایتخت به خاطر جریمه فیفا قادر به جذب مجدد او نیستند.
 
شهباززاده که همانند طارمی و رضائیان با سر و صدای زیادی به ترکیه رفت، راه آن دو را پیش گرفت و قراردادش را فسخ کرد تا به پیشنهاد قلعه نویی و تراکتورسازان که می تواند یک شروع مجدد برای او باشد، فکر کند.
 
 البته سجاد در صورت قرمزپوش شدن ترافیک نفرات سرشناس در خط حمله تبریزی ها را نیز پیش روی خواهد داشت. جالب اینکه سابقه نشان می دهد که امیر قلعه نویی در استقلال به جز یک مرتبه هیچ وقت این مهاجم را از ترکیب اصلی تیمش خارج نکرد و همواره به او اعتماد کامل داشت.

اما سجاد شهباززاده در سوپر لیگ ترکیه چه شرایطی داشت؟

۱۴۲ دقیقه و گل زده به گالاتاسرای
مهاجمی که در لیگ برتر ایران کارنامه ای قابل قبول داشت از ابتدای فصل ۱۷-۲۰۱۶ به آنالیا اسپور پیوست.

این مهاجم، اولین بار در هفته نخست سطح اول فوتبال ترکیه پای به مستطیل سبز گذاشت. آنالیا در زمین تیم سرشناس بشیکتاش ۱-۴ باخت در حالی که از دقیقه ۸۵ به جای یوناتان آتیه فرانسوی-توگویی وارد زمین شد. با این حال نتوانست کار خاصی برابر خط دفاعی تیم سنول گونش انجام دهد.
شهباززاده یک هفته بعد یعنی جمعه ۵ شهریورماه در تقابل با آنتالیااسپور وارد ترکیب اصلی تیم جدیدش شد. با این حال در دقیقه ۴۶ با نظر سرمربی وقت تیم - حسین کالپار- از ترکیب خارج شد تا یوناتان در پیشانی خط حمله جای او را بگیرد. قابل توجه اینکه در همان دیدار مهاجم فرانسوی- کونگویی آنالیا با گل دقیقه ۹۳ خود عامل پیروزی ۱-۲ تیمش شد. هر چند که این اولین و آخرین گل یوناتان در رقابت ها بود!
 
به هر تقدیر مهاجم سابق استقلالی ها بعد از آن نیمکت نشین شد تا اینکه در ۶ دقیقه پایانی دیدار برابر کارابوک اسپور به جای واگنر لاو برزیلی وارد زمین شد. در هفته چهاردهم مسابقات واگنر ۲ گل به کارابوک  زده بود و در واقع حضور شهباززاده در زمین بیشتر برای ایجاد یک وقفه در ادامه روند حرکتی میهمان بود.

سجاد آخرین بار در ایستگاه شانزدهم سوپر لیگ ترکیه برای آنالیا وارد زمین شد. البته این بار داستان کاملا متفاوت بود. در دیدار با گالاتاسرای بزرگ سجاد هم وارد ترکیب اصلی شد هم ۸۵ دقیقه درون زمین بود و هم با ضربه دقیقه ۳۹ خود گلی تماشایی را به ثمر رساند.

این دیدار که البته با پیروزی ۱-۵ گالا به اتمام رسید یکشنبه پنجم دی ماه یعنی ۱ ماه و یک هفته قبل برگزار شد و سجاد پس از آن در لیست بازیکنانی قرار گرفت که از آنالیا جدا خواهند شد.

شهباززاده در رقابتهای جام حذفی هم یک مرتبه برای آنالیا به میدان آمد. در دیدار با سان کاکتپ بلدیه ۷۳ دقیقه بازی کرد و شریک شکست ۰-۱ تیمش برابر رقیب ناشناس بود.

۹۱ بازی و ۲۰ گل نارنجی
اما سجاد شهباززاده که حالا مورد توجه تراکتورسازان قرار گرفته اولین بار با سایپا در لیگ دهم پای به سطح اول فوتبال ایران گذاشت. سجاد پس از آن طی ۴ فصل ۹۱ بازی با پیراهن نارنجی سایپا انجام داد و ۲۰ گل به ثمر رساند که یکی از این گلها هم در لیگ سیزدهم سهم تراکتورسازان در ایستگاه ۲۲ رقابتها بود.
 
۵۶ بازی و ۱۹ گل آبی
شهباززاده سپس در دو لیگ چهاردهم و پانزدهم، برای استقلال ۵۶ بازی انجام داد در شرایطی که ۱۹ گل به ثمر رساند و این عملکردی قابل توجه بود. جالب اینکه این مهاجم آخرین گلش در لیگ برتر را به همین تیم تراکتورسازی زد.

در ایستگاه ۲۹ لیگ پانزدهم استقلال به تراکتورسازی امیرقلعه نویی – در تهران- دو به سه باخت در شرایطی که شهباززاده در دقیقه ۴۸ برای دومین مرتبه نتیجه را برابر کرده بود.
حاتمی و ادینهو پشت خط
در شرایط کنونی تراکتورسازی با ۲۸ گل زده بالاتر از پرسپولیس صدرنشین بهترین خط آتش لیگ برتر را در اختیار دارد. در این فاز تهاجمی موفق فرزاد حاتمی ۶ گل زده و لوسیانو ادینهو برزیلی ۵ گل.
 
البته به این دو مهاجم موفق و البته سرشناس باید نام محمد ابراهیمی را هم اضافه کرد که ۴ گل به ثمر رسانده است. سوابق نشان می دهد امیر قلعه نویی به نوع بازی شهباززاده، علاقه وافری دارد. حال باید دید  آینده تاکتیکی تراکتورسازان با اضافه شدن احتمالی شهباززاده چگونه دچار تغییر خواهد شد؟

سجاد یک مهاجم نوک دونده است، درست مثل فرزاد حاتمی. آیا سرمربی تراکتورسازان قبل از  اضافه شدن این مهاجم به لیست مردانش، پیش بینی های لازم را انجام داده است؟

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qrymp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ابراهیمی: جلوی 100 هزارنفر به استقلال گل زده‌ام